Ford Mondeo facelift, poze și informații oficiale: modificări minore la nivel estetic, motorizări îmbunățățite și versiune hibrid pe varianta break

de Cornel Șocariciu
Vineri, 18.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Mondeo a primit o serie de modificări estetice minore, îmbunătățiri la interior și motorizări mai eficiente. De asemenea, producătorul american propune o transmisie automată cu opt trepte și o versiune hibrid pentru break-ul Mondeo.

Ford a prezentat Mondeo facelift în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles. Modelul de clasă medie dezvoltat de constructorul american va fi disponibil în continuare atât în varianta sedan, cât și în versiunea break.

Proaspătul Ford Mondeo facelift a primit câteva modificări estetice, o serie de îmbunătățiri la interior, motorizări mai eficiente, o transmisie automată cu opt trepte și o versiune hibrid pe varianta break. De asemenea, producătorul american anunță și o serie de îmbunătățiri în dreptul sistemelor de siguranță.

Ford Mondeo facelift: date esențiale

● Ford nu a oferit detalii cu privire la dimensiunile lui Mondeo facelift, ceea ce înseamnă că modelul de clasă medie nu a suferit transformări în dreptul acestui capitol. Din punct de vedere estetic, Mondeo facelift vine cu modificări discrete la nivelul grilei, în dreptul luminilor de ceață (disponibile acum și cu LED-uri) și în partea de jos a spoilerului. În partea din spate, fanii vor observa o bandă cromată care unește cele două stopuri. Acestea din urmă au acum o formă și o semnătură luminoasă ușor modificate. 

● Tot la nivel exterior, Ford propune jante cu design nou cu dimensiuni care variază de la 17 la 19 inch. Caroseria lui Mondeo facelift va putea fi vopsită în noile nuanțe Urban Teal, Stealth Grey (doar pe ST Line) și Blue Panther (doar pe Vignale). 

● La interior, Ford propune scaune îmbrăcate în materiale noi, accesorii revizuite pentru mânerele portierelor și un selector de viteze nou pentru versiunile echipate cu transmisie automată. De asemenea, reprezentanții Ford spun că materialele folosite la interior sunt acum finisate mult mai bine comparativ cu versiunea existentă pe piață în acest moment.

● O premieră în gama lui Mondeo o reprezintă introducerea versiunii Mondeo Wagon hibrid.

Sistemul hibrid de propulsie are în componență un motor pe benzină de 2.0 litri și un motor electric susținut de o baterie de 1.4 kWh. Cei 187 de cai putere oferiți de sistemul hibrid sunt puși în valoare de o cutie de tip CVT. În fișa tehnică, Ford a trecut un consum mediu mixt de 4.4 litri/100 de kilometri pentru Mondeo Wagon hibrid

● În continuare, Ford oferă pe versiunea sedan un astfel de sistem de propulsie hibrid. În acest caz, consumul mediu de carburant anunțat de Ford este de 4.2 litri/100 de kilometri, aceeași valoare fiind trecută și în fișa versiunii fără facelift. Singura modificare a apărut în dreptul emisiilor de CO2: o scădere de 3 grame de CO2/kilometru față de vechea variantă. 

● Pentru a obține valori de consum cât mai mici, Ford a dezvoltat și un sistem denumit Brake Coach. Acesta te învață cum să dozezi forța în pedala de frână astfel încât să recuperezi mai multă energiei în momentul frânării. 

● Volumul portbagajului în cazul lui Mondeo Wagon hibrid este de 403 litri. Prin rabatarea banchetei spate, valoarea creștea până la 1.508 litri. Spre deosebire de un break echipat cu un motor convențional, volumul portbagajului a scăzut cu 122 de litri. 

● Alături de versiunea cu sistem hibrid de propulsie, Ford oferă Mondeo facelift și împreună cu motorul diesel de 2.0 litri EcoBlue. Acesta va fi oferit în versiuni de 120 CP, 150 CP și 190 CP. Americanii spun că noul propulsor este mai rafinat și mai eficient comparativ cu vechiul 2.0 TDCi. În plus, mulțumită motorului EcoBlue, toate versiunile diesel respectă noile norme Euro6d-Temp. Motoarele diesel dispun și de un sistem pentru tratarea gazelor de eșapament cu o soluție pe bază de uree (proces denumit reducere catalitică selectivă). 

● Ford renunță la transmisia automată Powershift cu șase rapoarte și dublu ambreiaj, și propune o cutie automată "clasică" cu opt trepte.

Aceasta va fi disponibilă pe versiunile de 150 CP și 190 CP. Cutia manuală cu șase trepte nu dispare din gama americanilor. În plus, Ford anunță că oferă în continuare și versiuni echipate cu sistemul de tracțiune integrală Intelligent AWD.

● Pentru moment, cei care vor un motor pe benzină vor putea alege doar propulsorul de 1.5 litri EcoBoost de 165 de cai putere. Ford încă nu oferă detalii despre o posibilă revenire a motorului pe benzină de 2.0 litri, unitatea fiind retrasă ca urmare a introducerii noului ciclu de testare WLTP

● Ford Modeo facelift va putea fi echipat cu sistemul Adaptive Cruise Control. Acum, tehnologia dispune și de o funcție Stop&Go oferită exclusiv pe versiunile cu transmisie automată. Varianta modificată a tehnologiei poate opri complet mașina în anumite situații de trafic. În cazul în care mașina din față se pune în mișcare în mai puțin de 3 secunde, sistemul oferit de Ford nu necesită impulsuri suplimentare din partea șoferului. Dacă timpul de așteptare este mai mare de 3 secunde, atunci șoferul este nevoit să apese pedala de accelerație sau butonul "Resume" de pe volan. 

● De asemnea, Ford Modeo facelift va fi oferit și cu sistemul Intelligent Speed Limiter care funcționează împreună cu tehnologia capabilă să "citească" indicatoarele rutiere. 

● Modelul de clasă medie pregătit de Ford va fi oferit cu sistemul de infotainment SYNC 3 și cu un ecra tactil de 8 inch amplasat la nivelul consolei centrale. 

Comentarii (9)

  • @AM ,cred ca vroiati sa spuneti Coach nu Coack !?
    O sa consume balena asta 4,2-4,4 cand or "oua porcii" cu tot cu hibridu' lor. Oricum , halal facelift !!! Acelasi banal Mondeo , pacat ,platforma aia merita mult mai mult .
    17 9
  • @pipo

    Așa este. Am corectat. Mulțumim.
    3 1
  • Urat interior.Arata a low-cost
    6 16
  • Ford PU(M)A. [M cu valoare în
    Am condus un mondeo vignale 2018, motor 2.0 benzină, hibrid al unui prieten.
    Concluzie: nu mi-ai plăcut ţinuta de drum, ergonomia, antifonarea şi calitatea asamblării în general.
    Maşina de 32.000 iepuroi nu mi-a stârnit nici cea mai mică emoţie, interior cu aspiraţii de premium, cu un bord naşparliu cu accente de ieftinătură, cu televizorul de 2 bani atârnat pe consola centrală şi terminând cu cartonu' azvârlit din fundu' silozului la pasajele roţilor...
    12 16
  • Daca mai continua trend-ul actual cu SUV-urile, s-ar putea sa fie ultimul face lift la Mondeo. Asa ca nu dati cu pietre ca nu se stie.

    Mie totdeauna mi-a placut masina asta. Din pacate interiorul, performantele in varianta hibrida si pretul m-au facut s-o sar acum 5 ani.
    10 2
  • Costel
    no fain ca nu ii motor v6 de la fusionsport la europa
    ii sade bine in straie noi
    ii masina faina
    0 1
  • Andrei
    Cred ca este break-ul cu cel mai mic portbagaj din lume. Complet inutil, o masina de 5 m cu portbagaj putin mai mare decat la un Polo :))))
    Pare a fi cantecul e lebada al unei masini care nu isi mai gaseste locul, noul Focus se conduce mult mai bine, e suficient de spatios si are portbagajul mai mare, desi e...mai mic :)
    Arat urat la interior si, ca la toate Ford-urile, pare neterminat.
    Cu toate acestea Focus-ul nou e o masina ok.
    8 9
  • Doar versiunea hibrid are portbagajul atat de mic si nu comparati doar volumul, conteaza si forma. Oricum, in Romania versiunea hibrida nu o cumpara mai nimeni. Majoritatea vor vrea 2.0 diesel.
    17 1
  • Cand apare in Romania?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru