Ford a simțit nevoia să îmbunătățească valorile de consum ale unității 2.0 TDCi. Chiar dacă vorbim despre un diesel care consumă destul de puțin, Ovalul Albastru a operat schimbări care scad valorile consumului și emisiilor pe trei dintre modelele gamei: Mondeo, S-Max și Galaxy.
Agregatul cu patru cilindri beneficiază de o injecție și o arhitectură ușor îmbunătățite, precum și de un catalizator pentru emisiile NOx. Revizuirile se aplică ambelor versiuni de putere, și de 148 și de 177 de cai, atunci când sunt însoțite de cutia automată Powershift.
Consumul de carburant se reduce și odată cu el și emisiile de CO2, mai mici acum cu 7%.
Potrivit Ford, actualul Mondeo consumă doar 4.6 litri în compania noului motor 2.0 TDCi (148 cp) și a transmisiei Powershift. Configurațiile similare ale lui S-Max și Galaxy promit un consum de 5, respectiv 5.2 litri/100 de kilometri.
Tind sa cred ca daca exista evolutie exista si involutie, iar omenirea se afla pe partea descendenta, noi devenind atat de prosti incat punem botu la rahatul mancat de astia.
In cea ce priveste consumul acesta este rezultatul unor evolutii tehnice care impun insa un stil de condus si un nivel al traficului improbabile in viata reala.
Cred ca tu esti cel care vorbeste aberatii (asta presupunand ca stii sa vorbesti corect si ii-ul de la "vorbestii" e doar o greseala de t).
Banui ca stii ca daca atasezi motorul de 150 cai la un generator electric si-l tii in sarcina maxima (adica vei produce 110 kW intr-o ora) va consuma cu 66.6% mai mult decat motorul de 90 de cai intr-un montaj similar (generator, sarcina maxima, 66 kW/h).
Nu exista lucru mecanic fara consum de energie.
La fel nu exista cunoastere fara efort, curiozitate si baza de cunostinte.
Si iar la fel, nu exista pasiune adevarata bazata pe superficialitate.
Ontopic, Ford incearca sa mai prinda ultima suta de metri de taxare pe baza emisiilor. Posesorii de flote se uita grav la taxare inainte de a cumpara masini. Asta duce la aberatii in genul consumurilor scoase din burta si motorizari care speculeaza legislatia.
Uitasem sa zic ca eficienta motoarelor e de cativa zeci de ani sub pragul de 40%.
A fost acum ceva vreme o stire cu o mare coalizare japoneza pentru cresterea eficientei motoarelor cu 10% (adica pana la 50%).
Sigur stirea nu a facut careira pentru ca eram prea ocupati cu eficientizarea din pix si ne mergea de minune.
Apoi a venit VW cu revolutionara metoda de crestere a eficientei numita Dieselgate si am uitate de tot de un efort care merita uramrit pentru ca pare serios.