Ford a prezentat noul Transit Custom PHEV în cadrul Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Germania. Noua versiune pregătită de constructorul american vine într-o configurație hibridă în serie, roțile de pe puntea față fiind puse în mișcare exclusiv de un motor electric.
Cu ajutorul unui pachet de baterii cu o capacitate de 14 kWh, Transit Custom PHEV (plug-in hybrid) promite o autonomie de până la 50 de kilometri. Totodată, americanii au ales motorul de 1.0 litri EcoBoost pe post de range extender. În aceste condiții, autonomia totală trece de 500 de kilometri.
Șoferul va avea la dispoziție trei moduri de rulare: EV Auto (setare standard care îi permite vehiculului să utilizeze sursele de energie conform propriilor algoritmi), EV Now (folosește exclusiv motorul electric până în momentul în care bateria s-a descărcat) și EV Later (sistemul menține nivelul de încărcare al bateriilor). Timpul de încărcare variază de la 5 ore (priză de 240V și 10A) până la 3 ore (priză de 240V de 16A sau 32A).
Așa cum era de așteptat, instrumentarul de bord oferă acum informații specifice modelelor PHEV (putere, energie rămasă).
Tot la interior, clienții se vor bucura de serviciile sistemului de infotainment SYNC 3 care comunică cu șoferul prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 8 inch. De asemenea, americanii au pregătit și o serie de sisteme de asistență moderne (asistent activ la parcare, asistent pentru păstrarea benzii de rulare). Ford spune că noul Transit Custom PHEV are o sarcină utilă de peste o tonă, iar volumul de încărare nu se modifică comparativ cu o versiune echipată cu motor diesel.Conform oficialilor Ford, versiunea plug-in hybrid va intra în producția de serie în a doua jumătate a anului 2019.
Tot în cadrul evenimentului din Hanovra, Ford a introdus motorizarea EcoBlue de 2.0 litri și 185 CP și o versiune mild hybrid. De asemenea, americanii au venit și cu versiunea cu sarcină utilă de două tone pentru Ford Transit.
Ford Transit Connect a fost prezent la Hanovra în noua versiune Sport. Aceasta iese în evidență prin kitul exterior de design care include dungi de culoare neagră cu accente argintii sau portocalii pe capotă și jante de 16 inch.
La interior, clienții vor găsi elemente îmbrăcate în piele, un sistem de climatizare pe două zone și un tempomat cu limitator automat de viteză.
e electric, dar nu dai bani exagerat pe baterii;
ai o autonomie generoasa in caz de nevoie fara sa fie nevoie sa incarci masina in avans.
Singurul posibil upgrade ar fi din punctul meu de vedere o autonomie electrica de 100 km, ca parca atat zicea un studiu ca este media pentru livrare urbana.
O soluţie excelentă !!
Nu mă așteptam de la Ford care au avut în trecut hibride doar împrumutate de la Toyota prin licenţiere !
In schimb un hibrid phev folosit de vw, bmw sau toyota folosesc cam aceeasi baterie si inca un motor termic pe benzina. Probabil ca solutia Ford este per total mai usoara cu vreo 100kg(motor putin mai usor, cutie viteze mai usoara, lipsa angrenaj ce comuta puterea intre electric si termic), dar hibrizii clasici au autonomii mult mai mari spre 800-900 km cu un plin de curent+benzina. Iar la Ford esti limitat ca performante la puterea motorului electric, nu poti primi nici un surplus de la cel termic. Si daca tot vrei sa pui un generator termic pe o masina electrica, de ce sa nu pui unul diesel?