Autonomia mașinilor electrice diferă considerabil în funcție de temperaturile ambientale. Pe vreme rece, mașinile electrice tind să ofere o autonomie simțitor mai mică decât cea declarată, din cauză că bateria este mult mai solicitată. Unii producători, cum ar fi Ford, au început deja să lucreze la tehnologii noi, special gândite pentru a mări autonomia chiar și la temperaturi foarte mici.
Pentru a garanta o autonomie suficientă chiar și în sezonul rece, Ford a lansat o nouă tehnologie de mărire a autonomiei în asemenea condiții. Mai exact, noua tehnologie este de fapt o pompă de căldură care integrează un sistem de injecție de vapori, o tehnologie patentată de marca americană.
Noua pompă de căldură cu injecție de vapori ajută la încălzirea habitaclului prin captarea energiei termice a aerului de afară, chiar și la temperaturi de -10 grade Celsius. Prin această modalitate, consumul bateriei este mai mic prin comparație cu o pompă de căldură obișnuită, iar asta înseamnă o autonomie mărită cu până la 10% comparativ cu o mașină fără pompă de căldură.
Deși scopul principal al noii pompe de căldură cu injecție de vapori este acela de a încălzi habitaclul, aceasta ajută și la o răcire mai eficientă la temperaturi ridicate.
Atunci când temperatura ambientală depășește 25 de grade Celsius, sistemul de răcire integrat în pompă extrage căldura din habitaclu și reduce, astfel, consumul bateriei necesar pentru funcționarea aerului condiționat.Deocamdată, noua pompă de căldură cu injecție de vapori este disponibilă pentru 3 modele utilitare Ford electrice. Acestea sunt: E-Transit, E-Transit Custom și E-Tourneo Custom. Noua tehnologie a fost testată vreme de 2 ani, fiind desfășurate peste 100 de teste în tunelul aerodinamic și peste 25.000 de kilometri parcurși în condiții reale. Testele au avut loc atât pe timp de vară în Spania, cât și în condiții de iarnă în Finlanda, la temperaturi de -34 de grade Celsius.
via Ford
Este o nemernicie fara margini vanzarea unei masini electrice fara asa ceva.
HA HA HA !!!
Bă Ford... bă...