Ford a câştigat numeroase aprecieri şi premii pentru motoarele eficiente EcoBoost, în special pentru versiunea de 1.0 litru, iar acum a lansat o nouă familie de unităţi de propulsie diesel EcoBlue care să respecte normele Euro 6 din Uniunea Europeană.
Constructorul american susţine că noul motor cu 4 cilindri va "schimba regulile jocului" în privinţa eficienţei, a consumului de carburant şi a puterii ca urmare a unui proces "sofisticat" pentru reducerea emisiilor, care sunt mai mici cu peste 10% în cazul utilitarei Ford Transit.
Familia de motoare va înlocui vechea unitate TDCi de 2.2 litri şi va fi disponibilă iniţial în versiune de 2.0 litri, urmând ca ulterior să-şi facă apariţia şi o variantă de 1.5 litri, care va echipa probabil modele precum Ford Focus sau Ford Fiesta.
Din punct de vedere al puterii, EcoBlue va fi disponibil în 6 variante: cele de 100 CP, 105 CP, 130 CP şi 170 CP vor fi dedicate modelelor adresate publicului larg, în timp ce versiunile de 200 CP şi 240 CP îşi vor face apariţia pe modele de performanţă precum Ford Focus ST.Noul motor a fost dezvoltat de inginerii Ford din Marea Britanie şi Germania şi, pentru început, va echipa modelele utilitare Ford Transit şi Ford Transit Custom.
"EcoBoost a creat un nou standard pentru motoarele pe benzină, mai mici, mai eficiente şi cu performanţe surprinzătoare. diesel EcoBlue. Acest nou model sporeşte eficienţa consumului şi reduce emisiile de dioxid de carbon cu peste 10% în cazul Ford Transit", explică Jim Farley, preşedintele Ford Europa.
Aceeaşi obsesie de a inova pentru client stă şi în spatele noii game de motoareVia Ford
Ce ti-e si cu marketingul asta!
si "diesel sport" ? :/