"Nu va trece de un crashtest conform standardelor americane, deci nu-l vom putea comercializa în SUA. A fost proiectat conform preferinţelor europenilor şi este prea îngust. În plus, este făcut într-o singură fabrică şi nu putem să-i mărim capacitatea.
Ka nu ne aduce profit.", explică Martin Smith, şeful departamentului de design Ford of Europe pentru cei de la Autocar. Smith a explicat că Ford are mai multe opţiuni în privinţa lui Ka, fie că vorbim despre eliminarea acestui model din portofoliu, sau de găsirea unui partener care să-i livreze un model care să poată fi comercializat la nivel global în aceeaşi formă.Prima generaţie a lui Ford Ka nu a primit un facelift de-a lungul celor de 12 ani de carieră, ceea ce i-a ajutat pe cei de la Ford să obţină un flux constant de vânzări pe tot parcursul ciclului de viaţă al modelului. Ford pregăteşte o strategie similară pentru actualul Ka, un facelift nefiind cea mai bună investiţie pentru un model care nu obţine profit. În timp ce Fiat intenţionează să-şi păstreze parteneriatul cu cei de la Ford pentru a-şi asigura un nivel de ocupare ridicat la uzina din Tychy, Polonia, americanii se gândesc de două ori la această posibilitate, Ford căutându-şi un partener pentru viitorul său model de segment A, care să poată fi comercializat la nivel global.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Inca o dovada ca testele de siguranta americane sunt mult mai dure decat cele europene. EuroNCap da 5 stele fara numar.......
Sa apeleze la Renault. Ei stiu cum se face un super-mini de succes.
Poate ca scoaterea din productie nu ar fi tocmai ok, Ford ar pierde o masina buna. Trebuie regandita plasarea ei in clasa mini.
Din start are cateva dezavantaje fata de Twingo, Panda si tripletii lui VAG.
Ca sa nu mai spunem ca un alt dezavantaj este ca se ofera doar in doua usi. Acum poate veti spune ca si Twingo este numai in doua usi. Dar Twingo compenseaza cu un pret mai bun, motoare mai puternice, dotare mai buna, poate si consum mai mic.
@xts Intotdeauna testele americane au fost mai dure decat cele europene. Noi europenii doar traim cu impresia ca la noi standardele sunt mai draconice. (si nu ma refer doar la crash teste)
Ideea era Ford este aliat cu Fiat, care nu stie cum se face un super-mini de succes... pentru ca nu e Renault. Asta se intelege din mesajul tau. Deci ce spui tu e un mare fals.
PS: nu am pretentia sa renunti la aerele de superioaritate. Nu ai cum, nu poti.
Ia citeste prima propozitie din stire. Ca poate pentru tine faptul ca Ford Ka si Fiat 500 impart aceiasi platforma (adica si multe componente) e o noutate.
Si zici ca le ai cu masinile, ha? ;)
Trebuie sa ai o strategie clara si sa stii cui adresezi masina. Nu faci o masina doar de dragul de a avea un mini in gama cu costuri reduse. Ford trebuia sa gandesca mai bine intregul pachet: de la tren de rulare, lista echipamente, confort, design etc.
Orice ai zice, tinuta drum e departe de cea a unui Fiat 500. Directia e imprecisa, iar agilitatea , siguranta si factorul "fun" ii lipsesc cu desavarsire. Degeaba o compari cu Fiat pt ca n-are nicio treaba. Fiat 500 mai are avantajul ca-i perceputa ca fiind mai stilata si retro. Alaturi de Panda, e masina care i-a scos din belele intr-o perioada foarte neagra pentru Fiat.
Problema masinii nu este una de conceptie, proiectare sau tehnica, ci a modului cum a fost plasata in segment. Asa cum spunea si LauCalin, versiune de baza e saraca in dotari, motoarele mai slabe fata de concurenta si optionalele nu sunt chiar ieftine. Iata 3 lucruri care te fac sa iesi imediat din showroom.
Ford nu a lansat Ka si nu s-a aliat cu Fiat de dragul de a avea o masina mini. Dar asta e, unii se adapteaza mai repede si altii mai greu pietei. Cu siguranta ca Ford nu este nici primul si nici ultimul care pateste asta.
Sunt de acord intr-o privinta: PRETUL EXAGERAT.
Legat de testele de siguranta propun ca daca tot e One Ford Strategy, sa ne dea rezultatele de crash test de la EuroNCAP si de la USNCAP.
dupa ce k au avut si un parteneriat cu Fiat si au primit platforma tehnica de la 500(pe ochi frumosi)tot nu e profitabil.........
ma intreb ce so fi intampla daca ford isi construia propriul ka?????
sincer e o prostie sa cumperi un Ka atata timp cat mai pui o mie si ceva de euro si iei o Fiesta care e o masina buna...........
La faza cu datul cu capul e plafon in spate nu te contrazic pentru ca nu am stat in spate. E posibil sa ai dreptate. In rest nu prea sunt de acord cu tine. Mie la drum lung masina mi s-a parut destul de ok. Si ti-am spus de ce.