Lansat inițial în India, Ford Ka+ a devenit disponibil pe piața europeană de la sfârșitul anului 2016, iar la începutul anului trecut a primit un facelift cu tehnologii moderne și motoare noi.
Considerat un rival pentru Dacia Sandero, hatchback-ul nu a reușit însă să stârnească atracție din partea clienților, astfel că a generat vânzări de numai 51.000 de unități atât în 2017, cât și în 2018.
În plus, emisiile de dioxid de carbon sunt destul de ridicate pentru un model din acest segment, ceea ce afectează emisiile medii ale constructorului în perspectiva introducerii limitei de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru începând din 2021.
Ca urmare a vânzărilor modeste și a emisiilor ridicate, Ford intenționează să retragă Ka+ de pe piața europeană până la sfârșitul acestui an, potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația franceză L'Automobile Magazine.
Ford Ka+ este disponibil în prezent inclusiv pe piața din România pentru un preț de pornire de 8.850 de euro pentru versiunea cu motor pe benzină de 1.2 litri și 70 de cai putere, dacă este achiziționat în cadrul programului Rabla.
Totuși, potrivit datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Ka+ este printre modelele Ford cu cele mai mici vânzări în România.
Astfel, în primele trei luni ale anului, Ford Ka+ a înregistrat doar 26 de unități înmatriculate pe piața din România.Ford a început deja o amplă reconfigurare a gamei de modele pentru Europa prin renunțarea la monovolumele C-Max și Grand C-Max, aducerea versiunii plug-in hybrid a SUV-ului Explorer și pregătirea lansării noului SUV Puma, care va fi produs la uzina de la Craiova.
De exemplu DUSTER-ul pt UK se facea initial in India.
Modelele acelea au tot avut probleme in special cu rugina (avand in vedere si climatul din UK). Ulterior au inceput sa exporte de la Pitesti.
Deși are unele atuuri incontestabile (silențiozitatea, direcția mult mai precisă și spațiul pe bancheta-spate), motoru-i inert mai ales ca reprize -- am mers c-un 1.2 85 CP, pre-facelift ce-i drept, și părea unul de 70 CP max.
Măcar de n-ar fi fost urâțel falsul ăsta Ka, la ani-lumină distanță de prima generație *edge-designed*... (chiar dacă nu-l egalează pe hidosul EcoSport, nici prea departe nu-mi pare.)
Concluzie: RIP Ka+, nu te vor plânge mulți.
Eu zic ca merita incercata aceasta posibilitate, dar acum e prea tarziu...