O parte din această sumă va fi utilizată pentru a reduce datoriile subsidiarei germane Ford-Werke, care se confruntă cu datorii de peste 5 miliarde de euro. De asemenea, fondurile vor susține un plan pe mai mulți ani pentru a sprijini eforturile continue de restructurare ale companiei.
Conform sindicatului german IG Metall, Ford intenționează să reducă 2.900 de locuri de muncă la fabrica sa din Köln, însă aceste concedieri nu pot fi realizate până în 2032.
În 2024, Ford a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor în Europa, vânzând cu 87.174 de unități mai puțin decât în 2023.
Cota de piață a companiei a scăzut de la 4% la 3.3%. Această scădere este atribuită eliminării modelelor Mondeo, Fiesta și Ka, urmând ca și Focus să fie retras din gamă în acest an.
În prezent, singurul model Ford vândut în Europa care nu este un crossover, SUV sau vehicul comercial este Mustang, cel mai sportiv model al gamei.
Compania oferă două modele electrice în Europa, ambele fiind strâns legate de produsele Volkswagen cu care împart platforma.
Cota de piață a vehiculelor electrice a scăzut în Europa anul trecut, ceea ce a afectat negativ compania.via Reuters
Comentarii (2)