Fondată în 1930, uzina Ford din Koln a fost una dintre cele mai eficiente fabrici ale mărcii americane. În ultimii 93 de ani, aici au fost produse peste 18 milioane de mașini, inclusiv modele emblematice ca Taunus, Capri, Granada și Fiesta.
Acum, în urma unei investiții de 2 miliarde de dolari, uzina a fost transformată într-un Centru de Electrificare. Cu alte cuvinte, o fabrică unde Ford va asambla, anual, peste 250.000 de mașini cu zero emisii.
Uzina, care se întinde pe o suprafață de 125 de hectare, a primit o linie de producție complet nouă, o unitate de asamblare a bateriilor și soluții de automatizare de ultimă generație.
Inițial, Ford va produce aici noul model electric Explorer, urmând ca acestuia să i se alăture, ulterior, un crossover sport. Tot cu zero emisii.
Nu în ultimul rând, trebuie menționat că uzina din Koln este prima unitate de producție Ford, la nivel global, care va avea o amprentă neutră de carbon.
via Ford
Cum sa investesti 2 MILIARDE in fabrica din Germania pentru electrificare, cand germanii toti vor dieseluri?
Oare nu se lumineaza nimeni inca?
Nu au discutat cu dan_grc, Seriff, acesti experti in domeniul auto?
Să faci o fabrică in Germania nu este o idee prea buna indiferent că-i pentru clasice, hibrida sau electrice.
Adică nemți își fac fabrici in alte tari (ex. BMW in Ungaria) pe motiv de cost, dar vine americanul ca el știe mai bine.
Ford face măgarii de mulți ani si mai puțin masini fiabile.
Deci nu-i vorba doar de ce cred eu sau altul.
Ce legătura are cu faptul ca unii vor diesel?
Piața arată exact ce se cumpara si Electricele vând cât o ceapa degerată si încă subvenționate. Este plin de electrice SH si stau in anunțuri cu lunile pe când o clasica “dispare” in maxim 2 săptămâni.
Când se vor schimba lucrurile, vom vedea.
Câți din voi aveți electrică sau când veți cumpara un noua?
Daca germanii erau tari, veneau cu ceva bun (nu cu software ilegal). Dar ei pacalesc europenii demultisor.
Tot japonezii si coreenii sunt mai buni deocamdata si tot Tesla face legea pe partea electrica.
In curand vom vedea cum reactioneaza japonezii la electrificare.
Germanii sunt si ei pe acolo, mai au de invatat. Noroc ca produc prin China mult si ii ajuta aia.
Așa se întâmplă când ești atât de prost încât nu mai realizezi când ești ridicol.
Poate greșesc (mi se mai întâmplă, nici o problema), dar o Giga factory cum este cazul celei din Germania ar trebui să producă peste 2000 de unități/zi adică minim jumate de milion unități/an.
In Mai au vândut in Germania 4.240 de model Y si 843 model 3. Fabrica Tesla poate produce aprox 22.000 de unități/lună.
Tot “pâine caldă” îți pare? De menționat ca nu tot ce se vinde in Germania este si produs in Germania… deci este mai nasol ;)
The auto market in Germany saw plugin EVs take 22.9% share in May 2023, down from 25.3% year on year.
No… ups, cum naiba scădere!!!!
Si cum am spus, va fi mai rău lună de lună, pentru ca unii spălați pe creier s-au emoționat comparând Q1’23 cu Q1’22.
Toate astea pentru ca Electricele nu pot încă sa înlocuiască clasicele, din partea mea să se schimbe astăzi situația si-mi iau si eu electrică, dar anul viitor… că mai am un an de leasing din cei 3 pentru termica actuală.
Admirați si vreți electrice, foarte bine… dar încercați sa rămâneți obiectivi, ancorați in realitate si cu respect pentru toți cei care au nevoie de o masina si mă refer la majoritatea (peste 50% din piața) care nu-si permit o mașină de peste 15.000 euro noua sau SH.
PS ai văzut vreun anunț clar cât % din capacitatea de producție Tesla este folosită? Dacă ar fi 100% ar fi peste tot publicată.
Oricum nu cred ca mai pot “tine sub preș” măgăria si apoi faza cu softurile măsluite nu va mai fi singura mizerie. Musk se joaca cu focul si declarațiile de ceva timp si nu doar pe parte auto… se va arde foarte curând.
Lasă că se compensează cu capul gol si burta mare ;)
Din nou te simți umilit si trădat de propriile limite si dai paste la un text obosit?
Sau ți-a șoptit noaptea vântul la ureche?? :))
Faptul ca ți-ai găsit “galerie” nu înseamnă decât că nu ești singurul… tâmpițel, ceea ce știam ;)
Te poți zvârcolit cât vrei, dar luna de luna am dreptate si tu nu.
Vânzările la electrice se duc in cap, deșii sunt mai multe modele, sunt mai ieftine, nu se stă la coada si încă sunt subvenționate.
Ce mai exact din ce spun este prostie?
Ca de lătrat ca un pechinez vedem la tine cum este in spatele ușii… ;)
PS un om cu caracter își păstrează porecla pentru ca își asumă ce spune chiar si “anonim”, dar tu cum ești o zero barat si de asta îți este frică. Nu-i vina nimănui ca ești dereglat hormonal… este tot mai des si poți pune vina pe vaccinuri…
Știi tu de unde nu mă pot eu întoarce :)))
Bate nu bate vântul… electricele nu se vând si despre asta este.
Dacă ai avea cu ce sa-mi “închizi gura” nu ai ezita că doar fierbi in suc propriu, dar nu ai, așa ca stai la geam si vezi cum bate vântul… posibil doar atâta poți.
Și asta este doar o părticică din viața “de peștera”… ca să nu mă dau mare ;)
Așa ceva, of, of….
Mie îmi ajunge, ai câștigat… sa-ți fie bine!
https://www.hotnews.ro/stiri-international-26330155-tensiuni-intre-arabia-saudita-rusia-din-cauza-ucrainei-petrolului.htm
Nu prea are legătură aşa puternică cu Ucraina, problema este că arabii şi ruşii sunt înebuniți de scăderea IREVERSIBILĂ a preţului petrolului.
Cifrele nu mint niciodată.
Preţul petrolului scade continuu.
Ţările BRICS şi ţările africane ar fi singurele care ar menţine preţul sus, dar au economii în stagnare şi mult prea sărace sau inflaţie mare.
Americanii (da, da, chiar ei, dar cetăţenii, nu guvernul) sunt all in pentru eoliene, solar, maşini electrice şi pompe de cădură...
Europenii de când cu războiul, la fel. Inclusiv românii !
Vedeţi cum programul Casa verde fotovoltaice s-au terminat în 3-6 minute pe fiecare euro regiune !
Se instalează şi pompe de căldură pe bandă rulantă chiar şi în România! Ce să mai zic de vest.
Poţi să ai casa şi de 10.000 sf că tot degeaba dacă ai ditamai truck termic cât elefantul.
La masini electrice, secretul e sa faci cat mai ieftin, sa fii competitiv.
Sa nu imi zica mie ca e mai profitabil sa produca in germania pe salariile alora de 4-5x mai mari decat in romania.
Bine, cel mai profitabil este sa fabrice in china si apoi au diferenta uriasa incat sa acopere costuri de transport si taxe si tot sa fie mai ieftin.
Vezi cum face Dacia. Donfeng care se vinde cu 9000 euro in China este vandut la prostalaii din europa cu 22.000 euro
https://m.arenaev.com/dongfengs_nano_box_gets_even_cheaper_now_starts_at_just_8900-news-1298.php
Probabil voi sunteți plaja de clienți ford rămasă neatinsă.
In concedii in România ma duc cu rulota de 1,5 tone si folosesc un diesel.
Toate astea pentru ca Electricele încă nu pot acoperii ce am eu nevoie… dar in apărarea mea folosesc o bicicleta electrică care are peste 5.000 de km :)
Sper ca nici tu nu te superi ;)