Ford le-a promis fanilor săi că vor avea o surpriză în cadrul Salonului Auto de la Detroit şi s-a ţinut de cuvânt. Constructorul american a dezvăluit noul Ford GT Concept, prototipul care aduce la viaţă, într-o formă contemporană, formele clasicului GT, una dintre maşinile simbol ale Ovalului Albastru.
Creat pentru a anticipa un viitor model de serie, programat pentru debut la sfârşitul lui 2016, noul Ford GT Concept se vrea a fi o reinterpetare a vechiului GT şi un supercar modern. Pe lângă evocarea formelor clasice, designul are şi un rol de eficientizare, fiind extrem de aerodinamic. El a fost optimizat pentru a asigura mai multă apăsare aerodinamică şi pentru a reduce frecarea cu aerul.
Tot la capitolul design trebuie notată prezenţa portierelor cu deschidere verticală, eleronul activ ajustabil, jantele de 20 de inch încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport Cup 2 şi prizele de aer generoase pentru spoilerul frontal.
Ford se adaptează noului trend şi oferă conceptului o celulă de siguranţă din fibră de carbon, cu o înaltă rigiditate structurală. Lista elementelor uşoare nu se opreşte aici, Ford optând şi pentru o structură din aluminiu şi panouri de caroserie din fibră de carbon. Toate aceste măsuri vor avea un impact pozitiv asupra raportului putere/masă, despre care americanii susţin că va fi unul dintre cele mai bune din segment. Interiorul adoptă un volan inspirat de cele folosite în Formula 1, un instrumentar de bord digital şi complet configurabil, precum şi noua generaţie a sistemului multimedia SYNC3, proiectat pe un ecran generos amplasat în partea centrală a planşei de bord.
În ceea ce priveşte puterea, Ford a decis să opteze pentru un motor de concepţie nouă, un V6 bi-turbo Ecoboost, capbil să livreze o putere totală de 600 de cai, administrată cu ajutorul unei cutii automate cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte. Americanii promit o schimbare rapidă a treptelor de viteză şi un cuplu generos.
Era şi cazul ca Ford să ia în calcul reeditarea; n-ar fi fost just ca, la nivel de supercar, doar Viper şi Corvette să reprezinte spiritul american – ăla care este, atât cât a supravieţuit din el!
În concluzie, excepţiile întăresc regula pe care am enunţat-o la finalul textului meu anterior.
sincer preferam un v8 8 litri aspirat, dar probabil noua generatie crescuta din console confunda motoarele cu microchipurile. Oricum, bravo ford, a demonstrat ca poate.
In fine, nu mi-e in clar articolul:
"prototipul care aduce la viaţă, într-o formă contemporană, formele clasicului GT"
Pai "clasicul GT" nu-i chiar atat de clasic, eventual GT40 ? sau n-am inteles eu bine.
alaturi de GTR si 911Turbo S, ford ne arata ca 6 cilindri pot sa faca treaba unui V8, mai putin sunetul .
masina e senzationala, usoara, puternica, cu un aspect demn de un super-car. nu pot sa cred ca e verisorul indepartat a celor facute la craiova
Masina este senzatie din toate punctele: design, performante, istorie. Nu sunt fan Ford dar masina asta m-a incantat maxim.