Ford, GM si Chrysler cersesc ajutorul Canadei

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 09.12.2008
Cei trei mari constructori din Detroit au solicitat un ajutor de 6.8 miliarde de dolari din partea guvernului canadian.

Dupa ce au cersit indurare in fata statului american si nu au primit decat 15 miliarde de dolari pentru a supravietui pana in primavara, cei trei mari constructori din Detroit, GM, Ford si Chrysler cauta sprijin peste hotare.


Ford a inaintat deja guvernului canadian o cerere pentru un ajutor de doua miliarde de dolari, care vor fi acordati doar daca criza economica se va inrautati. Exemplul Ford a fost urmat si de fratii de suferinta, GM si Chrysler, care au apelat si ei la ajutorul statului canadian.

Desi ceilalti doi mari constructori americani nu au facut publica cifra ajutorului pe care il solicita, presa canadiana a inceput deja sa vorbeasca despre acest subiect. Ziarele locale au afirmat ca General Motors Canada a cerut un ajutor de 2.8 miliarde de dolari, dintre care 800 de milioane pana la sfarsitul acestui an. De cealalta parte, Chrysler Canada a pretins un ajutor de 1.6 miliarde de dolari pana la 1 ianuarie 2009.


Reid Bigland, presedintele diviziei canadiene Chrysler, a declarat ca cererea pentru un imprumut complet rambursabil are doua motivatii.

Prima ar fi aceea ca Chrysler are nevoie de bani pentru a continua restructurarea activitatilor in timpul crizei economice care a afectat grav vanzarile. Cel de-al doilea motiv ar fi acela de a proteja operatiunile si forta de munca a diviziei Chrysler din Canada.


La randul sau, Arturo Elias, presedintele GM Canada, a declarat ca "situatia pietei nord-americane i-a determinat sa ceara ajutor guvernamental pentru a sustine celelalte divizii de pe continent." Intr-un comunicat oficial emis recent, Ford anunta ca "dispune de lichiditatile necesare pentru a depasi criza dar cere ajutoare guvernamentale pentru eventualitatea in care situatia economica se inrautateste sau daca unul din ceilalti doi competitori se vad nevoiti sa declare falimentul."


In acest moment 10.000 de oameni muncesc pentru Ford in Canada. Acestora li se adauga inca 19.000 de oameni angajati in cadrul a peste 400 de dealeri Ford de pe teritoriul tarii. General Motors are de asemenea 12.000 de angajati la care se adauga personalul a 700 de dealeri de pe tot cuprinsul tarii.

Chrysler se afla in aceeasi situatie, 9700 de canadieni lucrand pentru constructorul american. Acestora li se adauga 24.000 de oameni care lucreaza la cei 454 de dealeri Chrysler, Jeep si Dodge.

via | CarScoop

Comentarii (5)

  • GM trebuie lasat sa moara...prea mult timp a profitat de prostia oamenilor care le-au cumparat gunoaiele sau de "combinatiile" cu cei din administratia Bush.
    0 0
  • reply
    Ai cumparati si tu un "gunoi" dinala? :) Ai idee despre vreo masina de-a lor? Ma indoiesc, ca multi atii ...
    0 0
  • Robert
    Statul nu pierde niciodata
    Firmele care apeleaza la ajutorul statului o fac pentru ca este ultima solutie,nu pentru ca le face placere sa ia pomana de la stat cum sugereaza domnul B Mirica. In schimbul celor 15 miliarde pe care le va acorda ca imprumut,statul american va detine un pachet important in toate cele 3 firme auto din Detroit,in cazul GM cel mai probabil statul american va deveni actionarul majoritar.Companiile care sunt salvate de stat isi pierd independenta,iar ca exemplu amintesc cazurile AIG(statul american in schimbul ajutorului a primit 87% din actiuni) si RBS(in care guvernul britanic are 58% din grupul financiar. Ca o concluzie subliniez ca statele nu vor pierde absolut nimic,din contra vor castiga enorm din aceste ajutoare care le acorda pentru ca pretul oferit acum este infim fata de valoarea reala. In maxim 5 ani statul va repune pe piata bursiera aciunile care le detine la un pret mult mai mare.
    0 0
  • circotasul auto
    GM
    Baieti , nu va mai dati cu parerea unde nu stiti. Cititi pe NET istoria GM si Chrysler si o sa va fie ruine de ce timpenii spuneti.
    0 0
  • ASA
    Carcotasule ,in principiu ai dreptate dar tot asa are si ,,IO'' pt ca una e istoria acelor firme si cu totul altceva ceea ce ne ofera azi GM samd: motoare de 50 000 de cmc ,dimensiuni de dinozaur si in rest plastic de umerase chinezesti.N-au ....finete.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru