Ford, GM si Chrysler cer mai multi bani de la stat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ciuda faptului ca imprumutul de 25 miliarde de dolari cerut de GM, Ford si Chrysler a fost refuzat de membrii congresului american, cei trei producatori au cerut si mai multi bani. Cererile directorii celor trei concerne au ajuns acum la 34 miliarde de dolari, suma considerata absolut necesara pentru garantarea supravietuirii in vremuri de criza.
Directorii General Motors si Chrysler declara ca risca falimentul daca nu primesc pachetul de ajutor pana la sfarsitul acestui an. Motivul principal pentru care pachetul de ajutor de 25 miliarde de dolari a fost refuzat este lipsa detaliilor privind modul in care vor fi folositi banii primiti si lipsa planurilor acestor companii legate de rambursarea banilor primiti.
Pe langa aceasta, imaginea celor trei directori a avut de suferit in momentul in care acestia au venit la intalnirea cu congresul in avioane particulare. De aceasta data, directorii au decis sa se lupte cu orice pret pentru banii de la stat si sa isi faca o imagine mai buna. Chevrolet Malibu pana in Washington, pe cand Alan Mulally, directorul Ford, a ales sa conduca un Ford Escape Hybrid.
Rick Wagoner, directorul GM, a decis sa conduca unCei trei directori au acceptat propunerea de a avea un salariu de un dolar pentru un an pentru a micsora costurile companiei. Pe langa mutarile de imagine, directorii companiilor vor prezenta planurile de restructurare pentru a scapa din criza si vor da detalii in legatura cu modul in care vor micsora costurile si vor inapoia datoria.
General Motors cere nu mai putin de 18 miliarde de dolari, in timp ce Ford a cerut 9 miliarde de dolari iar Chrysler 7 miliarde de dolari. Atat GM, cat si Chrysler, cer ca o parte din bani sa fie platiti pana la sfarsitul acestei luni. Companiile declara ca au nevoie urgenta de lichiditati pentur plata furnizorilor si a altor facturi. General Motors pretinde ca amanarea platilor catre furnizori ar putea duce la colapsul companiei si ca toata industria auto americana, alaturi de economie, va fi afectata serios in urma unui eventual faliment.
Via | FreePress
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Grupul Volkswagen și-a propus să vândă 15% din acțiunile mărcii Traton, un producător de camioane. Tranzacția va avea loc în prima jumătate a acestui an și ar urma să valoreze aproximativ 2 miliarde de euro. (23.01)
-
Analiștii Brand Finance au concluzionat că Toyota este cel mai valoros brand auto. În topul constructorilor de automobile, niponii sunt urmați de Mercedes-Benz și de Grupul Hyundai. (22.01)
-
Fiat a fost, și în 2024, cea mai vândută marcă a gigantului Stellantis, pentru al patrulea an consecutiv. La nivel global, italienii au comercializat peste 1.2 milioane de mașini. (22.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
Comentarii (2)