În ziua în care Lordul March îşi deschide domeniul pentru a primi zeci de mii de vizitatori cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood, Ford dezvăluie faceliftul pregătit pentru Focus ST.
Reportaj: Haosul dulce de la Goodwood
Versiunea sportivă a modelului american primeşte modificările complete ale fratelui standard, pe care l-am văzut deja într-o galerie oficială.
Ford Focus facelift - imagini şi detalii cu cel mai tehnologizat model compact
Cum era de aşteptat, modificările estetice se aplică şi pe modelul sportiv: grila radiatorului devine mai mare şi se simplifică, farurile devin angulare, cu aceeaşi baghetă LED în partea superioară, iar posteriorul păstrează evacuarea specifică.
Versiunea europeană va primi un set nou de jante de 19 inch, încălţate cu pneuri Michelin dezvoltate special, şi două noi nuanţe de vopsea: Stealth şi Deep Impact Blue.
Start-Stop în standard şi consum mai mic
cai putere. Nu avem mai multe resurse sub capotă, însă Ford a instalat în standard un sistem start-stop, capabil să reducă valorile consumului cu 6%. Media anunţată de Ford coboară astfel la 6.8 litri/100 de kilometri, iar emisiile ajung la 158 g/km. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează tot în 6.5 secunde.
Propulsia este asigurată de acelaşi motor de 2.0 litri şi 250 deInginerii Ford nu au uitat nici de şasiul compactei, reuşind să modifice suspensia cu noi arcuri şi amortizoare şi recalibrând sistemul de direcţie asistat electronic.
Premieră: Ford Focus ST diesel
Faceliftul operat pe actualul Ford Focus ST aduce şi o noutate absolută în gama hot-hatch-ului american: o versiune diesel. Oricât de greu de crezut pare, Ford Focus ST va fi disponibil şi într-o versiune alimentată cu motorină.
Fără prea multe deosebiri estetice de fratele său pe benzină, Focus ST diesel mizează pe un motor TDCI de 2.0 litri, capabil să ofere 185 de cai putere la 3500 de rotaţii şi un cuplu motor de 400 Nm între 2000 şi 2750 de rotaţii.
Asociat unei cutii manuale cu şase rapoarte, dieselul beneficiază şi de un sistem start-stop în standard, cu ajutorul căruia poate garanta un consum mediu de 4.4 litri/100 de kilometri şi emisii de numai 114 g/km.
Şi pentru că vorbim despre o versiune ST, modelul este capabil şi de performanţe dinamice bune: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 8.1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 217 km/h.
http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/golf-gtd-20tdi-184cp-mt5-109450/specificatii.html
GTD performante mai bune si consum mai mic
E cam lent pt o masina cu pretentii sportive...sau ma rog, cu badge-ul ST. Exista Mazda 3 2.2 Diesel 150CP cu 8.2s la 100 km/h...si e model standard.
Ma intreb care e cel mai puternic diesel standard pe modelul actual Focus.
Cu toate astea, VW cu GTD sau Skoda cu RS.. au ceva similar, dar cu performate putin mai bune parca.