Ford Focus facelift va fi echipat cu un sistem de siguranţă care va anticipa derapajele

de Sebastian Toma
Marti, 09.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a anunţat un nou sistem de siguranţă pe care l-a integrat la bordul lui Focus facelift. Vorbim despre Enhanced Transitional Stability, o premieră în industria auto după spusele americanilor, care anticipează derapajele şi corectează stabilitatea maşinii înainte ca acestea să aibă loc.

Esential 1987 este anul în care a început lucrul la sistemul de control al stabilităţii cunoscut astăzi sub numele de ESP.
35 la sută este reducerea numărului total de accidente datorată sistemului de control al stabilităţiii, potrivit estimărilor NHTSA.
Ford a anunţat lansarea unei noi tehnologii pentru îmbunătăţirea stabilităţii maşinilor sale, pe care o va lansa pe noul Focus facelift. Vorbim despre Enhanced Transitional Stability, un sistem care funcţionează cu ajutorul ESP-ului şi are capacitatea de a anticipa un derapaj înainte ca acesta să aibă loc şi să efectueze mai multe acţiuni imperceptibile şoferului pentru a evita respectivul eveniment. Practic, în loc să intre în acţiune ESP-ul la abordarea unui viraj şi să corecteze traiectoria, sistemul Enhanced Transitional Stability acţionează înainte ca acest lucru să se întâmple, totul derulându-se fără ca un şofer obişnuit să sesizeze ceva.

Tehnologia este o premieră în industrie, explică reprezentanţii Ford şi funcţionează prin intermediul unor senzori care calculează traiectoria vehiculului. În funcţie de cum este acţionat volanul, cât de tare este apăsată acceleraţia sau frâna şi viteza de rulare, maşina calculează dacă va derapa sau nu la abordarea următorului viraj şi acţionează preventiv prin frânarea subtilă a unei sau mai multor roţi pentru a înscrie vehiculul pe trasa dictată de şofer cu ajutorul volanului.

Viteza cu care este rotit volanul şi unghiul de bracare sunt şi ele luate în considerare, aceşti parametri fiind pe podiumul principalilor factori în caz de derapaj după viteza cu care a fost abordat un viraj.

Această schiţă arată diferenţa dintre o manevră de urgenţă într-un viraj pentru două maşini, una echipată cu ESP şi alta fără ESP. Sistemul celor de la Ford va încerca să asigure din prima traiectoria maşinii cu ESP fără ca şoferul să şi perceapă momentul intervenţiei sistemului.

Noul Ford Focus facelift se va bucura de o direcţie mai responsivă, o geometrie a suspensiei recalibrată şi de un set de bucşi mai ferme cu peste 20% faţă de cele folosite în prezent de modelul compact al mărcii americane. În plus, americanii au îmbunătăţit rigiditatea structurală a caroseriei noului Focus prin noi tehnici de sudură şi prin implementarea a două braţe suplimentare la nivelul compartimentului motor. Amotrizoarele au fost şi ele recalibrate pentru îmbunătăţirea confortului şi a manevrabilităţii. Celelalte îmbunătăţiri amintite de reprezentanţii Ford la nivelul noului Focus facelift includ şi ridicarea nivelului de antifonare prin folosirea geamurilor şi a covoraşelor mai groase, precum şi prin introducerea unor materiale de izolare fonică suplimentare la nivelul caroseriei.3

VIDEO: CUM FUNCŢIONEAZĂ SISTEMUL ESP

Via Newspress (înreg.) | Ford

Comentarii (7)

  • Asta mai zic si eu facelift! In afara de modificarile evidente de design interior si exterior au lucrat si la rigiditatea structurii, noi sisteme de siguranta active, noi bucsi si telescoape si o geometrie noua a suspensiei. Vom vedea cat de eficiente sunt si noile masuri de imbunatatire a confortului sonor de la bord. Pana atunci pot sa spun doar bravo Ford! Sper sa inteleaga si alti producatori ce inseamna facelift....
    30 3
  • Cu acest facelift isi va pastra cu siguranta,in continuare, titlul de cea mai vanduta masina din lume.Arata bine si are cea mai avansata tehnologie din segment.
    20 5
  • razvan
    toate aceste imbunatatiri sun facute pentru sa se apropia de golf 6
    4 27
  • Pai bine bine dar cauciucurile, presiunea in roti, aderenta suprafetei de rulare, greutatea masinii sau starea tehnica a acesteia nu sunt de luat in calcul? Daca sistemul ia in calcul unghiul masinii, volanului si pozitia pedalei de acceleratie, s-ar putea sa nu corecteze un derapaj care intr-adevar n-ar fi avut loc, dar dat fiind faptul ca masini ruleaza cu cauciucuri uzate si cu presiune scazuta, te trezesti in pom.
    De asemenea, daca am 7 saci de cartofi in portbagaj, masina se comporta total diferit, riscul de a derapa fiind mai mare.
    Ce se intampla cu transferul de mase? cand luam piciorul de pe acceleratie intr-un viraj si spatele masinii pierde subit aderenta?
    Cum isi va da seama sistemul, de acest transfer de mase de pe o punte pe alta, inainte ca el sa se intample?
    6 8
  • @mowgli, cu siguranta inginerii de la Ford nu s-au gandit la aspectele enumerate de tine. Cand vor citi postarea ta vor avea un soc si vor exclama: cum de nu ne-a trecut prin cap asta!
    14 2
  • @Mihai sa stii ca, chiar incepusem sa ma consider mai destept decat toti inginerii de la Ford, chiar si de la NASA de fapt, noroc cu tine ca m-ai mai linistit un pic. Cu toate astea, eu consider ca am pus niste intrebari bine construite, cu argumente, intrebari la care as vrea sa stiu raspunsul pentru ca ma pasioneaza lumea auto si e interesant pentru mine sa vad ce potential are aceasta noua tehnologie in industrie.
    Acuma e evident ca esti incapabil sa raspunzi macar la una din intrebarile mele, de fapt m-ar mira cumplit daca ai fi inteles vreo una din ele sau ce vreau sa zic, dar e bine ca ai postat si tu un comentariu in care pari destept spunand nimic.
    3 5
  • @razvan: da, Golf 6 adica Golf 8, daca luam in calcul Golf 2 si 6 ca fiind facelift-uri si nu generatii de sine statatoare.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru