Ford Fiesta a primit la jumătatea lunii septembrie un facelift. Acum a venit momentul fratelui mai mare, Focus, să fie îmbunătățit atât din punct de vedere estetic, cât și tehnic. În continuare, modelul de clasă compactă este oferit în versiune hathback și break.
Principalele noutăți estetic includ o capotă ușor revizuită, grila frontală integrează acum logo-ul mărcii americane, farurile LED sunt standard (lumini de ceață integrate), iar sticla stopurilor au tentă fumurie. Stopurile LED, opționale, propun o semnătură luminoasă nouă și un design interior redesenat.
La fel ca în cazul lui Fiesta facelift, Ford a îmbunătățit fiecare nivel de echipare, inclusiv variantele ST-Line, Active și Vignale.
Ford a ascultat sfaturile clienților, astfel că versiunea break are un portbagaj mai practic, cu perete despărțitor vertical, o zonă care poate fi curățată cu apă și preșuri care, de asemenea, pot fi curățate mai ușor.
ECRAN DE 13.2 INCH ȘI SISTEM MULTIMEDIA SYNC 4
Ford Focus facelift a fost echipat cu sistemul multimedia SYNC 4, compatibil cu actualizări over-the-air, Android Auto și Apple CarPlay. Pasagerii interacționează cu acesta prin intermediul unui display nou, cu diagonala de 13.2 inch.
Ecranul central integrează acum și comenzile sistemului de climatizare.În ceea ce privește gama de motorizări, clienții au la dispoziție un motor de 1.0 litri EcoBoost, pe benzină, care este oferit alături de un sistem micro-hibrid la 48V și este disponibil în versiuni de 125 și 155 de cai putere.
Transmisia manuală, cu șase trepte este standard, dar oferta include pentru prima dată și o cutie automată Powershift cu șapte rapoarte și dublu-ambreiaj.
Același propulsor poate fi comandat și fără sistem micro-hibrid, caz în care dezvoltă 100 sau 125 de cai putere. Transmisia manuală cu șase trepte este singura variantă în acest caz.
Pentru amatorii de diesel, Ford oferă agregatul de 1.5 litri EcoBlue, disponibil în versiuni de 95 și 120 CP. Cutia de viteze manuală este standard, însă versiunea de 120 CP poate fi alăturată și unei transmisii automate cu 8 rapoarte.
FĂRĂ MOTOR DIESEL PENTRU FOCUS ST
Și versiunea de performanță Focus ST a primit câteva îmbunătățiri. Jantele de 18 inch au un design nou (opționale de 19 inch), paleta de culori include acum nuanța Verde Mean, iar la interior scaunele Recaro au fost înlocuite cu unele noi, dezvoltate de Ford Performance.
Ford Focus ST este disponibil în continuare atât în versiune hatchback, cât și break. diesel, făcând referire doar la agregatul de 2.3 litri EcoBoost, care dezvoltă ca până acum 280 CP și 420 Nm cuplu.
Surprinzător însă, producătorul american nu menționează deloc unitateaModelele ST echipate cu pachetul opțional X vin în standard cu faruri Pixel LED, jante de 19 inch, mod de rulare Track și un răspuns îmbunătățit al pedalei de accelerație.
Lista cu sisteme de siguranță a fost extinsă și include, printre altele, Blind Spot Assist, Blind Spot Information cu funcție Trailer Coverage, Intersection Assist, Local Hazard Information, Adaptive Cruise Control cu Stop&Go, Speed Sign Recognition și Pre-Collision Assist cu Active Braking.
DISPONIBIL PENTRU PRECOMANDĂ ÎN ROMÂNIA
Noul Ford Focus facelift este disponibil pentru precomandă în România. Versiunea cu motor de 1.0 litri și cutie manuală pornește de la 15.300 de euro (TVA inclus, cu tichet Rabla). Primele exemplare ajung la noi în țară în februarie 2022.
Mda
Mult succes noului Focus!
Cel mai reusit mi s-a parut modelul Mk3.5, din 2016, avea bordul mai finut, display frumos integrat in bord, nu pricep de ce toti pun tableta pe bord de parca efectiv e lipita, display-ul ar trebui sa fie integrat in bord, sa fie cat de cat discret, nu sa sara in ochi pe pod.
2. Powershift e de legenda.
3. Monitor de 13".
Urlă America după Powershift!!!
Cazurile au fost depășite, nu-i nevoie decât de clienți noi, amatori de chilipiruri. :)
Eu recunosc am luat masina numita Ford si in 4 ani și 65000 km nici o problema. A fost și ieftina a costat puțin, f putin. Înainte am avut Opel pe care l am ținut 13 ani tot așa fara probleme majore. Îmi pare rău că l am dat dar era euro 4 și începuse să consume ulei. La rabla a ajuns, dar tabla mai ținea cinșpe ani.
@Bubi, sper ca e totusi alta varianta decat "celebrul" Powershift, alintat Powershit, ca daca e tot aia, putem pune arpacasul la fiert pentru coliva.