Ford a anunțat un amplu plan de investiții pentru dezvoltarea de modele electrice și hibride pentru următorii 5 ani, iar cel mai popular dintre acestea se anunță un SUV cu autonomie de 500 de kilometri.
Până atunci, constructorul american se confruntă cu probleme pe piața europeană în privința lui Ford Focus Electric, model a cărui producție a început în 2011. Potrivit unor date furnizate de compania de consultanță Jato Dynamics, pe Bătrânul Continent, Ford Focus Electric s-a comercializat în numai 70 de unități în 2015 și 61 de unități în 2016.
Din acest motiv, Ford a decis să retragă modelul din producție de la fabrică din localitatea germană Saarlouis. "Volumele nu sunt suficiente. Vom reveni asupra deciziei când piața se maturizează", a explicat Graham Hoare, șeful diviziei de evaluare a modelelor Ford.
În urma acestei decizii, Ford Focus Electric va rămâne disponibil pe numai câteva piețe europene, iar mașinile vor fi importate din Statele Unite.Una dintre explicațiile pentru vânzările scăzute este autonomia scăzută a modelului. În varianta inițială, Focus Electric avea o autonomie oficială de 160 de kilometri care a fost apoi îmbunătățită la finalul anului trecut la 225 de kilometri prin utilizarea unei noi baterii de 33.5 kWh.
Totuși, în acest an apar pe piața numeroase modele cu autonomie de peste 400 de kilometri, cum ar fi Opel Ampera-e sau Renault Zoe. De altfel, ultimul este și una dintre cele mai populare mașini electrice, cu vânzări de peste 21.000 de unități în Europa în 2016.Via Automotive News
Ai un model global (Focus) care se vinde foarte bine si il lasi pe fratele lui electric sa mearga doar de la priza pana la supermarket si inapoi....