Esential
132 | de cai putere va livra cea mai puternică versiune a ediţiei speciale Fiesta. |
Pentru a celebra succesul obţinut de Fiesta în Europa, Ford lansează o versiune specială, intens personalizată. Botezat Fiesta Sport Special Edition, modelul adoptă o culoare asemănătoare pentru jante şi caroserie, un negru Panther, care sporeşte spiritul agresiv alături de noul bodykit: praguri laterale, o gardă la sol coborâtă, spoilere faţă şi spate noi, o grilă cu contur argintiu, inserţii cromate la nivelul proiectoarelor de ceaţă şi o evacuare dublă.
Pentru interior, Ford a pregătit un set de scaune sport încălzite, îmbrăcate în piele de culoare neagră Ebony, cu cusături contrastante argintii. Sub capotă se vor putea afla două motoare, unul diesel şi unul pe benzină.
Cea mai puternică versiune va fi cea pe benzină, animată de un Duratec de 1.6 litri şi 132 de cai putere, modificat de inginerii Ford pentru a putea sprinta de la 0 la 100 de km/h în 8.7 secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 196 km/h.
Pentru cei mai pragmatici există şi o soluţie diesel, un Duratorq de 93 de cai putere, dispus să ofere economia de combustibil de care aveţi nevoie.
Modelul va fi disponibil în cadrul showroom-urilor Ford de pe întreg cuprinsul Europei.via | motorauthority
Garda la sol coborata va insemna posibilitatea de a negocia mai rapid virajele si implicit o tinuta de drum mai buna, cu ceva caracter sportiv. Desi Fiesta nu duce lipsa la capitolul tinuta de drum...
Timpul necesar pentru a ajunge la 100 km/h, de sub 10 secunde, inseamna ceva sportivitate, pentru motorul pe benzina. Restul, spoilerele redesenate si evacuarea dubla, jantele de 17 inch in cazul versiunii pe benzina si de 16 inch pentru versiunea diesel, modificarile aduse la interior (totusi, sa tinem cont de faptul ca scaunele fata par sa ofere o buna sustinere laterala), sunt aspecte care contribuie mai mult la imaginea modelului, dar isi aduc si ele un aport la completarea notei de sportivitate. Arata bine masina, dar probabil pretul mare va determina pe unii sa astepte aparitia variantei ST...
Cum se spune si in articol, ''Pentru cei mai pragmatici exista si o solutie diesel'', care desi nu are o putere care sa impresioneze, va beneficia de avantajele garzii la sol coborate si de cuplul unui diesel, plus un consum rezonabil. Sa nu uitam ca exista si pe generatia anterioara o varianta numita sport, cu motor 1.6 TDCI si 90 CP. Iar generatia actuala este ceva mai usoara decat generatia anterioara.
Cel putin eu asa inteleg acronimul "sport" (suspensii, bodykit-uri si motoare mai potente). Banuiesc ca nu s-a lucrat putin si la frane.