Ford și Schaeffler s-au aliat pentru a dezvolta prototipul unui automobil cu propulsie electrică, dar ale cărui motoare sunt amplasate direct în roțiile din spate. Așa s-a născut Ford Fiesta eWheelPrototype, un model gândit pentru a explora posibilitățiile acestui tip de propulsie. În locul unui motor electric amplasat în față, acest protopit folosește două motoare electrice situate chiar în roțile din spate ale mașinii. Locul convențional al motorului este acum ocupat de setul de acumulatori. Designul compact al acestui tip de motor electric ce înglobează sistemele de propulsie, frânare și răcire dă posibilitatea creării unui automobil mult mai compact. Poate chiar un automobil pentru patru persoane ce ar ocupa locul unui pentru două persoane, spune Ford.
Nu au fost date încă publicității date tehnice specifice despre prototipul Ford Fiesta eWheelPrototype, dar conform filmului de prezentare de mai jos, ambele motoare pot livra o putere combinată de 110 CP și un cuplu de 700 Nm.
Mai mult, acest tip de motor electric va permite în viitor și o manevrabilitate excepțională și chiar parcări laterale perfecte.Via worldcarfans
Prof. Ferdinand Porsche Created the First Functional Hybrid Car
Prof. Ferdinand Porsche was busy designing and developing his cars as early as 1896. The first fruit of his endeavors was an electric vehicle known as the Lohner-Porsche. It was driven by steered wheel-hub motors, and it caused a sensation at the Paris World Exhibition in 1900.