Ford a anunțat marți o serie de noutăți importante în gama de modele cu ocazia evenimentului Go Further de la Amsterdam, iar SUV-urile au un rol esențial în strategia pe termen lung.
Astfel, pe lângă dezvăluirea noii generații Kuga, constructorul american a anunțat că Ford Explorer, cel mai vândut SUV din Statele Unite ale Americii, va fi disponibil începând din acest an și pe piața europeană.
Lansat inițial în 1991, Explorer a primit o nouă generație în SUA la începutul anului și va putea fi achiziționat pe Bătrânul Continent doar în versiune plug-in hybrid.
Ford Explorer Plug-In Hybrid: date esențiale:
● Ford Explorer Plug-In Hybrid are o lungime de peste 5 metri, o lățime de 2 metri și o înălțime de aproape 2 metri pentru a oferi spațiu pentru până la 7 pasageri pe 3 rânduri de scaune;
● Explorer PHEV este disponibil în versiunea sportivă ST-Line și varianta premium Platinum, cu mici diferențe de design între ele: ST-Line are grila, barele longitudinale de pe plafon și inserțiile laterale de pe portiere de culoare neagră, în timp ce la interior există cusături contrastante de culoare roșie pe scaune, covorașe și volan. Între timp, varianta Platinum are grila frontală, barele longitudinale și inserțiile laterale ale portierelor satinate, la care se adaugă inserții de lemn natural pentru plana de bord;
● Indiferent de versiune, Explorer PHEV este echipat standard cu jante din aliaj de 20 inch cu inserții negre;
● La interior, pasagerii de pe primele două rânduri de scaune au un spațiu de peste un metru pentru picioare, în timp ce al treilea rând de scaune poate găzdui doi adulți care beneficiază de un spațiu de 96 de centimetru între șezut și plafon și 83 de centimetri pentru picioare;
● Modelul oferă 12 suporturi pentru pahare sau alte recipiente și un spațiu de stocare de 123 de litri în habitaclu, în timp ce volumul portbagajului ajunge la 2.274 de litri prin rabatarea ultimelor două rânduri de scaune;
● Echiparea standard include scaune față încălzite, răcite și ajustabile electric, scaune încălzite pe al doilea rând, zonă de încărcare wireless pentru telefoane, volan încălzit sau geamuri fumurii pentru rândurile din spate;
● SUV-ul include un sistem audio B&O Sound System care oferă 12 difuzoare și 800 W în cazul versiunii ST-Line și 14 difuzoare și 1.000 W în cazul variantei Platinum;
● Explorer vine cu un instrumentar de bord digital de 12.3 inch la care se adaugă un ecran touch de 8 inch (versiunea ST-Line) sau 10.1 inch (varianta Platinum, orientat pe verticală) care permite afișarea full-screen a sistemului de navigație sau împărțirea ecranului cu informațiile audio;
● De asemenea, ecranul central împarte o serie de informații utile despre sistemul PHEV cu instrumentarul digital, cum ar fi fluxul de energie, încărcarea bateriei sau sfaturi în timp real despre cel mai bun stil de condus;
Sistemul de propulsie plug-in hybrid
● Indiferent de versiune, Ford Explorer Plug-In Hybrid este echipat cu un motor V6 pe benzină EcoBoost de 3.0 litri și 350 de cai putere acompaniat de un motor electric care generează echivalentul a 100 de cai putere.
În total, sistemul plug-in hybrid oferă 450 de cai putere și un cuplu maxim de 840 Nm;● Sistemul integrează o baterie Li-Ion de 13.1 kWh care permite rularea în regim 100% electric pentru aproximativ 40 de kilometri;
● Șoferul poate alege între mai multe moduri de condus care beneficiază de denumiri sugestive: EV Auto (setări automate), EV Now (rulare în regim electric), EV Later (conservarea energiei electrice) și EV Charge (încărcarea bateriei). Bateria poate fi încărcată și în mers datorită captării energiei cinetice pierdute în timpul frânării;
● Exporer Plug-In Hybrid are o cutie de viteze automată cu 10 trepte și este disponibil standard cu sistem de tracțiune integrală;
Sisteme de asistență
● Pe lista sistemelor de asistență disponibile se află Adaptive Cruise Control cu funcție Stop & Go, Speed Sign Recognition, Lane-Centring, Hill Descent Control, Active Park Assist 2, Blind Spot Information System cu funcție Cross Traffic Alert, Reverse Brake Assist, Pre-Collision Assist cu funcție Pedestrian and Cyclist Detection, Lane-Keeping System, Evasive Steering Assist sau Post-Impact Braking;
● De asemenea, există și un pachet tehnologic Terrain Management System care utilizează diverse moduri de condus în funcție de trafic sau suprafața de rulare. Aici regăsim modurile Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco și Deep Snow and Sand.
Via Ford
Păcat că nu au reuşit un 80 km electric, 40 km e cam prea puţin.
De fapt, asta e mai mare ca GLS sau X7. Nu la fel de luxos, dar e o varianta de luat in seama.