Ford a prezentat oficial modelul Ford Everest, un 4x4 cu șapte locuri bazat pe platforma modelului pick-up Ranger. Ford Everest va fi comercializat începând cu anul viitor, fiind dedicat piețelor din Asia, Australia, India și Africa de Sud. Noul model preia multe din elementele de design ale pick-up-ului Ranger, dar a primit un interior ceva mai bine dotat, precum și câteva elemente care lipsesc modelului Ranger. Ford Everest are lumini de zi LED, scuturi din aluminiu și o grilă hexagonală cromată pentru radiator.
Garda la sol este generoasă: 225 mm. De asemenea, Everest poate trece prin vaduri de apă de până la 800 mm adâncime și are o capacitate de tractare de 3.000 kg. Cu asemenea cifre, Everest pare pregătit pentru orice timp de drum dificil. În interior au loc șapte pasageri, iar dacă avem nevoie de spațiu pentru bagaje, Everest oferă un volum de încărcare de 2.010 litri cu ambele banchete rabatate. Este dotat cu sistemul infotaniment SYNC 2 și display-ul tactil de opt inch, două porturi USB, priză de 230 V pentru pasagerii din spate și numeroase prize de 12 V.
La capitolul sisteme de asistare, Ford și-a dotat noul SUV cu asistență la pornirea în pantă, Hill Descent Control, avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, cruise control adaptiv și, bineînțeles, ESP. La capitolul motorizări lucrurile au fost păstrate simple. Trei motoare sunt disponibile pentru Ford Everest. Primul este motorul pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri Ecoboost. Alături de el sunt oferite dieselurile de 2.2 litri TDCI și 3.2 litri TDCI ambele fiind cunoscute de la modelul Ford Ranger. La capitolul transmisie se poate alege între cutie de viteze manuală sau automată, ambele cu șase trepte.
Ai perfecta dreptate! Nevoia de masini de off-road in Europa este extrem de mica. Si apoi, cine chiar ar nevoie de un off roader pentru ca este nevoit sa se deplaseze in conditii de drumo forestier, pe cam etc, si doreste o masina noua, are la indemana varianta unei autoutilitare, mult mai practica si mult mai usor de suportat din punct de vedere fiscal.
@sega
Un pret sub rivalele europene este un deziderat destul de ambitios avand in vedere ca masina nu se produce in UE, iar pretul de vanzare poate sa-i fie afectat de taxe vamale.