După o lungă așteptare, Ford a anunțat prețurile oficiale ale celui mai mare SUV din propria gamă. Prezentat în premieră europeană în toamna anului trecut, la Salonul auto de la Frankfurt, Ford Edge reprezintă Ovalul Albastru în segmentul SUV-urilor mari de volum, acolo unde vârf de vânzări este Volkswagen Touareg și unde coreenii de la Kia (prin Sorento) și Hyundai (prin Santa Fe) încearcă să-și taie și ei o felie cât mai mare din piață.
Noul Edge pleacă de la 41.600 de euro cu TVA inclus pentru 2.0 TDCi de 180 CP cu transmisie manuală și 4x4 în echiparea Trend. Același motor este disponibil în versiunile de echipare Titanium (+3000 de euro) și Sport (+1500 peste Titanium). Versiunea de putere de top a motorului 2.0 TDCi, cea de 210 CP, poate fi comandată exclusiv cu transmisie automată cu șase trepte și costă 46.850 de euro în echipare Titanium și 1500 de euro mai mult în echiparea de top Sport.
Dacă Ford și Volkswagen se luptă în aceleași segmente și deseori vin cu oferte foarte asemănătoare, strategiile celor doi mari constructori diferă major în zona SUV-urilor de peste 4 metri.
Cel mai bun exemplu în acest sens se observă în zona ofertei de motoare, acolo unde cel mai puternic motor diesel oferit de Ford (2.0 TDCi de 210 CP) este cu doar 6 CP peste motorul enrty level din gama Touareg (3.0 V6 TDI de 204 CP).Noul Ford Edge împarte platforma cu Mondeo și are un design inspirat de la conceptul cu același nume care a fost prezentat în noiembrie 2013 la Salonul Auto de la Los Angeles. Dotările de siguranţă standard includ centuri spate cu airbag-uri integrate, airbag integrat în uşa torpedoului şi multe altele, pe lângă clasicele airbag-uri şi sisteme de control ale tracţiunii şi stabilităţii. Mai mult decât atât, Ford propune mai multe sisteme care să ajute şoferul să abordeze virajele în siguranţă în orice condiţii şi să evite accidentele pe cât posibil. Din punct de vedere tehnic, știm că suspensia faţă este de tip MacPherson, în timp ce puntea spate are suspensie independentă integral-link.
La nivelul habitaclului, Ford Edge se bucură de un sistem multimedia Sync 2 cu ecran cu diagonala de opt inch și sistemul MyFord Touch. Edge poate fi echipat cu unul dintre cele mai mare plafoane panoramice din industria auto din punctul de vedere al suprafeței vitrate, iar interiorul poate găzdui șapte persoane, o facilitate din ce în ce mai des întâlnită în segment.
Motorizare | Nivel de putere | Nivel de Echipare | ||
Trend | Titanium | Sport | ||
2.0 TDCi | 180 CP Man.6 4x4 | 41.600* | 44.600 | 46.100 |
210 CP Aut.6 4x4 | - | 46.850 | 48.350 | |
*prețuri în euro cu TVA inclus |
maşini de 1.5 tone, nu 2 tone cum are Edge...
Mda, noua generaţie de Ford Edge... mare "realizare" tehnologică.
Adevarul? Pistol cu apă! Dieselul s-a dus la fund ! Păcat că nu se aduce Pathfinder Hibrid (combinaţie electric + benzină de 2.5 litri) cu 250 CP.
Aia-i maşină de bărbaţi adevăraţi, nu gay'uşul asta de la Ford!
Interesant ca in SUA preturile sunt muuult mai mici decat de obicei. Au alte taxe, stim cu totii, insa diferentele vs. Europa sunt imense in cazul de fata.
Acolo cel mai ieftin e 28.700 $ in echiparea SE si mai exista o varianta intermediara, SEL, la 31.800 $. Titanium-ul costa 35.600 $, iar Sport 40.400 $.
Motorizarile sunt si ele peste cele europene: Ecoboos 2.0 245 cp si 2.7 315 cp. Mai exista si un mai vechi si clasic 3.5 280 cp pentru cei care nu conteaza consumul. Interesant ca si in SUA motorizarile turbo incep sa fie mai multe in cazul unor modele decat cele aspirate :-)
Personal cred ca Sorento merita mult mai mult. Am comparat ultimele modele Kia cu cele Ford si ofera materiale si ergonomie superioare; au 7 ani garantie si stau mult mai bine ca omoloagele lor de la Ford in ceea ce priveste fiabilitatea, daca ne uitam la sondajele din UK si SUA. La aproape 9.000 de euro diferenta in tabel, iti iei Sorento si ai sa platesti RCA+Casco pentru 4-5 ani.
Vezi ca ai incurcat borcanele,noul Pathfinder arata gay,e chiar urat comparativ cu vechea generatie. Edge are design masculin,arata foarte bine.'' puteri care se ofereau de acum 7-8 ani'' . Daca te uiti matalutza in tabelul de mai sus o sa vezi ca Edge are putere mai mare si cilindree mai mica decat rivalii sai. Multi vorbesc doar ca sa se afle in treaba...
Eu as alege Touaregul cu motor V6.
Mai ales pentru o masina portocalie de 40- 50.000 euro. Peste cativa ani o sa fie total depasit.
Dupa cum o spune titlul, e cel mai mare SUV al marcii, deci cam pana aici merge "expertiza" Ford. Nu cred ca-i poti pune deasupra unui specialist 4x4 cum e Nissan, cand marca asta vine cu ceva si mai mare si mai impunator, precum un off-roader profesional numit PATROL.
Doar sistemul 4×4 e de patrol,in rest e un suv mediocru,cu materiale slabe la interior,ca majoritatea modelelor nissan.
1.Se vinde seicilor din Emirate, mafiei si oligarhilor rusi miliardari.
2.Nu-i SUV. E offroader dedicat.
Si ca sa-ti mai adaugam sare pe rana, esti pueril sa vbesti cu atata "siguranta" de materialele unei masini pe care n-ai atins-o niciodata.
Baiete,seicii si oligarhii le personalizeaza,le modifica la greu,nu le lasa cu interioarele acelea de proasta calitate cu care vin din fabrica. Sorry,habarnist te numesti.
http://www.newcarreleasedates.com/uploads/1/8/5/5/1855303/1280495_orig.jpg
Daca vrei o comparatie cu edge si neaparat de la nissan poti spune cel mult x-trail.
Baiete,motoarele ecoboost au fost premiate ani la rand. Pe cine sa ajunga Ford din urma?? poate invers..