Ford a înregistrat o pierdere totală de 2,5 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2024, atunci când vine vorba de mașini electrice. Până la sfârșitul anului, compania americană se așteaptă să piardă între 5 și 5.5 miliarde de dolari.
Pierderile continue ale producătorului auto în segmentul vehiculelor electrice aproape că au anulat profitul de 1,2 miliarde de dolari din al doilea trimestru al diviziei sale Blue, care reprezintă vehiculele cu motor cu combustie internă.
În ciuda provocărilor continue, compania a declarat că rămâne încrezătoare și că poate reduce pierderile. În același timp, Ford a declarat că poate susține o afacere profitabilă în domeniul mașinilor electrice.
Datorită, în mare parte, a echipei sale de inovație dedicată dezvoltării de vehicule electrice cu costuri reduse, compania a realizat economii de 400 de milioane de dolari. Acest lucru s-a realizat prin reducerea costurilor materiale, îmbunătățirea economiei bateriilor și reducerea costurilor de inginerie.
Ford și-a încetinit planurile de tranziție la mașini electrice, pe măsură ce lucrează pentru a reduce costurile.
Săptămâna trecută, Ford a anunțat că va investi 2,3 miliarde de dolari pentru a construi camioane F-Series Super Duty la complexul său de asamblare Oakville din Ontario, Canada.Producătorul auto a anunțat anterior planuri de a converti facilitatea într-un complex de producție de vehicule electrice.
La ce preturi cere Ford si apoi si dealerii umfla de le ia dracu si mai mult, e noaptrea mintii.
Preturile trebuie sa fie la jumatate din ce se vinde la clienti acum.
Sunt aberant de mari preturile
Chiar si la noile modele.
Explorer, o masina de 4.4m, cer pe ea cat o tesla de 4.7 full option.
Fordu iti cere mia de euro pe pompa de caldura (care este esentiala la o electrica, oferind super performante pe curentul cvonsumat) si care vine stock pe tesla., plus restul.
Si mai departe.
Pai de aia ai pierderi, ca vrei sa te imbuibi ca nesatulul din vanzarea initiala, ca apoi nu mai ai cum sa furi pe consumator cum faceai la combustie. Nu mai ai revizii, nu mai ai consumabile, nu mai ai inselatorie grosolana, si vor sa isi faca acelasi banet dar dintr-o bucata, la cumparare.
Ori, daca faci asta, numai redusii mintali iti dau banii aia.
Inca n-am vazut Explorer-ul electric, dar daca e de aceleasi dimensiuni cu cel pe ice, preturile sunt mai mult decat ok. Nu stiu preturile din Europa, dar cred ca modelul pe benzina/motorina e mai scump decat cel electric.
@dan_grc, probabil Elon Musk a renuntat demult sa tina contul pierderilor cu Tesla. Este foarte normal sa ai pierderi la introducerea unei tehnologii noi. Karl Benz a avut noroc chior cu averea sotiei, alftel i-ar fi fost imposibil sa finanteze lansarea lui Model 1. La o scara mult mai larga se repeta acum toata treaba cu introducerea masinilor electrice.
La inceput au fost pe pierdere pana au inceput cocalarii sa cumetre la kg. Acum au profitabilitate mare ca vand mult la multi pacalici.
Ford e departe de realitate cu masinile electrice.
Sunt alti jucatori pe piata europeana: primele locuri sunt Tesla si Volvo, apoi restul.
https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/europes-ev-market-update-may-2024
Cine face masini electrice bune le si vinde, nu se plang, se cauta si chiar au timpi lungi de asteptare comenzi. Altii stau cu ele pe stoc. Nu toti trebuie sa si vanda.
Carevasazica ai doua vaci: una sanatoasa care produce mult, mananci pe saturate, mai si vinzi produse si traiesti bine pe seama ei. Si alta rapciugoasa si bolnava care nu numai ca nu produce nimic dar iti mananca si tot ce produce cea sanatoasa si te saraceste.
Deci ce decizi? Logic! In loc sa te scapi de aia bolnava o tot duci pe la doctori si bagi bani in tratamente in speranta c-o fi ca cealalta dintr-o data. Ba o s-o si intreaca!
Cea mai buna definitie a prostiei e sa repeti aceeasi greseala asteptand rezultate diferite.
Pana atunci, sa ne bucuram de bucuria lor efemeră.
Singurii pana acum care au avut curaj si mai cred in ceva in afara de ruptul usii la ora 4 si "unde mergem in urmatorul concediu" sunt japonezii si coreenii. S-a vazut asta foarte clar. Pe undeva nu e nicio mirare. Aia traiesc pentru companie si pentru munca. Nu mai exista asa ceva in Europa si America. Infectia mintala numita socialism a distrus orice ideal, orice poate fi mai presus de interesul mic si superficial. Vom vedea unde ajungem :)
Ai tu grijă la traversatul străzii ca ești prost de dai în gropi.
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/nu-vehiculele-electrice-nu-au-murit-dar-sunt-totusi-intr-un-fel-de-coma-politico-2877969