Ford: divizia de mașini electrice a înregistrat deja o pierdere de 2.5 miliarde de dolari

de Silvian Irimia
Luni, 29.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Divizia de mașini electrice Ford a înregistrat deja o pierdere de 2.5 miliarde de dolari. Până la finalul anului, compania americană se așteaptă la o pierdere cuprinsă între 5 și 5.5 miliarde.

Ford a înregistrat o pierdere totală de 2,5 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2024, atunci când vine vorba de mașini electrice. Până la sfârșitul anului, compania americană se așteaptă să piardă între 5 și 5.5 miliarde de dolari.

Pierderile continue ale producătorului auto în segmentul vehiculelor electrice aproape că au anulat profitul de 1,2 miliarde de dolari din al doilea trimestru al diviziei sale Blue, care reprezintă vehiculele cu motor cu combustie internă.

În ciuda provocărilor continue, compania a declarat că rămâne încrezătoare și că poate reduce pierderile. În același timp, Ford a declarat că poate susține o afacere profitabilă în domeniul mașinilor electrice.

Datorită, în mare parte, a echipei sale de inovație dedicată dezvoltării de vehicule electrice cu costuri reduse, compania a realizat economii de 400 de milioane de dolari. Acest lucru s-a realizat prin reducerea costurilor materiale, îmbunătățirea economiei bateriilor și reducerea costurilor de inginerie.

Ford și-a încetinit planurile de tranziție la mașini electrice, pe măsură ce lucrează pentru a reduce costurile.

Săptămâna trecută, Ford a anunțat că va investi 2,3 miliarde de dolari pentru a construi camioane F-Series Super Duty la complexul său de asamblare Oakville din Ontario, Canada.

Producătorul auto a anunțat anterior planuri de a converti facilitatea într-un complex de producție de vehicule electrice.

Comentarii (17)

  • Logic, ca nu se vand.
    La ce preturi cere Ford si apoi si dealerii umfla de le ia dracu si mai mult, e noaptrea mintii.
    Preturile trebuie sa fie la jumatate din ce se vinde la clienti acum.
    Sunt aberant de mari preturile
    Chiar si la noile modele.
    Explorer, o masina de 4.4m, cer pe ea cat o tesla de 4.7 full option.
    Fordu iti cere mia de euro pe pompa de caldura (care este esentiala la o electrica, oferind super performante pe curentul cvonsumat) si care vine stock pe tesla., plus restul.
    Si mai departe.
    Pai de aia ai pierderi, ca vrei sa te imbuibi ca nesatulul din vanzarea initiala, ca apoi nu mai ai cum sa furi pe consumator cum faceai la combustie. Nu mai ai revizii, nu mai ai consumabile, nu mai ai inselatorie grosolana, si vor sa isi faca acelasi banet dar dintr-o bucata, la cumparare.
    Ori, daca faci asta, numai redusii mintali iti dau banii aia.
    5 4
  • Nu este nicio problemă, aceste pierderi au fost prevăzute, înainte sa câștigi trebuie sa pierzi, în câțiva ani pierderile de 5.5 miliarde se vor reduce la maxim 3 miliarde, deci va fi un câștig.
    6 3
  • spaclu lu manole
    @Alin, exact. Una din problemele majore ale Fordului E-Mach este adaosul grosolan al dealerului. Incep sa-l inteleg pe Musk de ce a eliminat capusele din lantul de vanzare.
    Inca n-am vazut Explorer-ul electric, dar daca e de aceleasi dimensiuni cu cel pe ice, preturile sunt mai mult decat ok. Nu stiu preturile din Europa, dar cred ca modelul pe benzina/motorina e mai scump decat cel electric.
    @dan_grc, probabil Elon Musk a renuntat demult sa tina contul pierderilor cu Tesla. Este foarte normal sa ai pierderi la introducerea unei tehnologii noi. Karl Benz a avut noroc chior cu averea sotiei, alftel i-ar fi fost imposibil sa finanteze lansarea lui Model 1. La o scara mult mai larga se repeta acum toata treaba cu introducerea masinilor electrice.
    4 2
  • @dan_grc
    La fel si la BMW-uri cu motoarele diesel.
    La inceput au fost pe pierdere pana au inceput cocalarii sa cumetre la kg. Acum au profitabilitate mare ca vand mult la multi pacalici.
    Ford e departe de realitate cu masinile electrice.
    Sunt alti jucatori pe piata europeana: primele locuri sunt Tesla si Volvo, apoi restul.
    https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/europes-ev-market-update-may-2024
    Cine face masini electrice bune le si vinde, nu se plang, se cauta si chiar au timpi lungi de asteptare comenzi. Altii stau cu ele pe stoc. Nu toti trebuie sa si vanda.
    5 7
  • Asta e ceea ce se numeste "persistenta in prostie".

    Carevasazica ai doua vaci: una sanatoasa care produce mult, mananci pe saturate, mai si vinzi produse si traiesti bine pe seama ei. Si alta rapciugoasa si bolnava care nu numai ca nu produce nimic dar iti mananca si tot ce produce cea sanatoasa si te saraceste.

    Deci ce decizi? Logic! In loc sa te scapi de aia bolnava o tot duci pe la doctori si bagi bani in tratamente in speranta c-o fi ca cealalta dintr-o data. Ba o s-o si intreaca!

    Cea mai buna definitie a prostiei e sa repeti aceeasi greseala asteptand rezultate diferite.
    10 7
  • O sa fie distracție mare pe aici, în câțiva ani, când pemeceii, duții, serifii și alecșii se vor întrece în a ne explica de ce nu sunt ei păcălici.

    Pana atunci, sa ne bucuram de bucuria lor efemeră.
    7 5
  • Mentalitate de șătrar dus cu vaca, pardon, balabusca la doctor.
    7 4
  • Banditos
    "Vaca sanatoasa cu manipulari se tine" ---- vechi proverb VAG-inist.
    7 2
  • Matei, să-ți explic de ce 1+1 = 2 sau 2-3=faliment. Când o nouă tehnologie BEV-urilor în special a bateriilor va deveni vandabilă vom vedea pur și simplu. Atunci discutăm de altceva cum zice PMC… până atunci unii insistă în prostie aplaudați de voi focile. Dacă nu schimbi ecuația nu ai cum să obții alt rezultat, mai simplu nu se poate. Lumea nu se va răzgândi în privința actualelor BEV-uri. Indiferent ce și când se va întâmpla, cu actualele baterii sute, poate mii de miliarde au fost aruncate la gunoi sau altfel spus au contribuit masiv la poluarea planetei pentru ca tehnologiile respective sunt deja obsolete… dar tu cum nu știi să treci strada aștepți robopupu ;)
    3 5
  • Aici e vorba de lipsa curajului. Manageri care vor sa-si pastreze fotoliile caldute, sa "mearga cu valul", sa ia ajutor de la stat si sa dea frumos din coada dupa ce a inghitit firimiturile. E despre oameni fara curajul de-a se impotrivi, fara viziune, fara interes in propria afacere. Oameni care nu vad mai departe de urmatorul salar. Si nici nu-i intereseaza altceva.

    Singurii pana acum care au avut curaj si mai cred in ceva in afara de ruptul usii la ora 4 si "unde mergem in urmatorul concediu" sunt japonezii si coreenii. S-a vazut asta foarte clar. Pe undeva nu e nicio mirare. Aia traiesc pentru companie si pentru munca. Nu mai exista asa ceva in Europa si America. Infectia mintala numita socialism a distrus orice ideal, orice poate fi mai presus de interesul mic si superficial. Vom vedea unde ajungem :)
    2 4
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Explică-ne cum bate vântul, deșteptule. Până la 2-3 mai au mult de învățat.
    Ai tu grijă la traversatul străzii ca ești prost de dai în gropi.
    4 3
  • @cocalar hAUR
    Da, da, păi să reintroducem sclavia, zic. Să trăiești și să mori pentru companie, asta îți doresc ție si nefericitei tale familii. Și compania să fie a mea.
    3 1
  • @10:57 Ti-as explica asa ca pentru vidul din cutia ta craniana, dar ma tem ca gradul tau de retardare nu mai are vreo sansa la putina lumina... :)
    0 4
  • @cocalar hAUR
    Da, da, da. Ai semnat condica azi, sclavete? Să nu sufere compania.
    5 1
  • HA HA ce scrie panarama aia electrica.Au inceput cocalarii sa CUMETRE la kilogram.Tot un cumatru ai ramas.
    0 2
  • @14:17 ia aici, dobitoace! :-D
    https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/nu-vehiculele-electrice-nu-au-murit-dar-sunt-totusi-intr-un-fel-de-coma-politico-2877969
    0 5
  • @cocalar hAUR
    Porumbele, "dobitoc" nu face decât să îți scoată în evidenta unele caracteristic. Te-ai uitat în oglindă?
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru