Transmisia unei mașini este un subiect care va stârni tot timpul multe comentarii. Unii preferă cutia automată, iar alții pe cea manuală, chiar dacă au o pedală în plus, iar schimbarea vitezelor nu este tot timpul lejeră, mai ales în condiții de trafic bară la bară.
Ford vrea să le facă acestora din urmă viața mai ușoară, cu o transmisie manuală cu ambreiaj electronic. În acest sens, constructorul american de automobile a înregistrat o cerere de patent la autoritățile abilitate din State Unite ale Americii.
Conceptul propus de Ford elimină, pe scurt, conexiunea fizică dintre pedala de ambreiaj și rulmentul de presiune. Un software special dezvoltat ar acționa, în acest caz, ambreiajul atunci când șoferul schimbă poziția schimbătorului de viteze. Operațiune care ar putea fi detectată cu ajutorul unor senzori.
Potrivit celor de la Ford, pedala în sine ar putea fi păstrată, dar aceasta ar urma să fie conectată la un modul electronic.
Totodată, americanii susțin că nu este nevoie de modificări speciale pentru a integra o asemenea transmisie manuală cu ambreiaj electronic.
Tocmai de aceea, acest sistem ar putea fi instalat pe orice model actual, de la Mustang la Bronco.Ford nu și-a arătat, însă, intenția de a produce în serie un asemenea sistem. Cel puțin deocamdată.
via Motor Authority
Raspunsul de la service ca "la Ford asa fac toate" nu ma incalzeste.
Am condus recent si Hyundai Elantra si Skoda Kodiaq si Dacia nouua Sandero Stepway si multe altele, Toyota, Peugeot, Renault, BMW si toate functioneaza net mai bine decat la Focusul meu, de manualele de la Honda sau Mazda nici nu mai zic, ca alea-s OZN-uri. Cum zicea si @Kiro de Mazda lui, o placere sa mesteci in cutia Mazdei.
Fratello, dacă nu te caracterizează răbdarea (başca de fier), atunci eşti feminizat, deci (magnum argumentum) n-ai ce să cauţi la volan!!!
Teribil acest Sindrom Global CCC. El va răpune omenirea, mai mult şi mai repede decât orice viermuire emolară…
PS. Totuşi, îmi este pusă la încercare răbdarea de către “melcii” (tot mai) juraţi pentru benzile de viteză. Îi depăşesc însă pe oriunde se iveşte ocazia şi gata, mă calmez. Şi nu, nu mă uit la ei/ele (în timpul operaţiei asumate) cu dispreţ “superior”, precum aţi fi tentaţi să credeţi – oricum ştiu aprioric că aş vedea doar mutre invariabil tâmpe.
dar cum mai pleci cu scart?
la pejo nu era ok manuala din ce stiu eu..