Ford dă în judecată Nissan din cauza unei reclame agresive

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 27.03.2011
Ford Brazilia a intentat proces omologilor de la Nissan din cauza unei campanii de marketing agresive. Japonezii au lansat o reclamă în care critică într-un mod amuzant preţul mare cerut de americani pentru un Focus hatchback.

În lumea publicităţii competiţia este una acerbă, iar atacul direct asupra rivalilor din acelaşi domeniu aduce un plus de farmec unei reclame sau a unui banner. Uneori aceste companii de publicitate reuşesc să ducă rivalitatea dintre două companii la un nou nivel, uneori fiind nevoie de intevenţia organelor legii pentru a soluţiona conflictul apărut.

De această dată vorbim despre Nissan şi Ford Brazilia. Oficialii Nissan au lansat pe piaţă o reclamă în care doi cântăreţi de muzică rapp costumaţi în ingineri Ford animaţi de câteva modele îmbăracate doar în costume de baie vorbesc despre banii pe care îi fac datorită preţului mare cerut pentru modelul Focus hatchback.

"Tot luxul meu l-am făcut pe banii tăi. Nu te plânge pentru că plăteşti prea mult - banii tăi au fost cheltuiţi cu cap, fii atent la ce fac eu cu ei", sunt versurile piesei celor doi rapperi traduse din portugheză. La finalul reclamei apare şi o scurtă prezentare a lui Tiida, un model mai ieftin cu 1.800 de dolari decât Ford Focus hatchback.

Procesul a fost intentat la departamentul de poliţie din Sao Jose dos Pinhais, oraş în apropierea căruia Nissan şi Renault deţin o uzină.

Mai mult decât atât, reclama a fost retrasă de pe piaţă în urma unei hotărări judecătoreşti obţinută de Ford. Motivul pentru care japonezii au apelat la o campanie de marketing atât de agresivă îl constituie creşterea puternică a pieţei auto din Brazilia.

Via | Autonews

Comentarii (14)

  • Tiida vs Focus
    Tiida e mai ieftin,dar si mai slab decat Focus. Papagalii astia de la Nissan au cam exagerat cu reclama asta.
    24 25
  • George
    Antireclame: made in USA
    Pe de alta parte, in Statele Unite se practica pe scara larga comparatia defaimatoare si de multe ori la limita adevarului in industria marketingului. Nu de putine ori vedem peste ocean reclame gen "Chevrolet Cruze e mai economic decat Toyota Corolla si mai sportiv decat Honda Civic" sau "oferim reducere de pret pt. oricare proprietar de toyota care alege o masina GM". Se pare ca atunci cand gusta din propria reteta nu e chiar atat de bine!
    20 2
  • aviz celor de la dacia
    se poate face si la noi un spot de genul asta cu duster........spot-ul sa fie pentru cei cu masinii ,cu nr de bulgaria si vechi de peste 10 ANI ....Tot luxul meu l-am făcut pe banii tăi. Nu te plânge pentru că plăteşti prea mult - banii tăi au fost cheltuiţi cu cap, fii atent la ce fac eu cu ei",
    5 8
  • tida
    Adevarul ca tida e o masina "reusita" ..cred ca se poate compara cu sandero.
    E cam jenant ca un producator ca Nissan se preteaza la asa ceva ...
    8 12
  • Procesomanii
    Ford a descoperit ca procesul este o arma buna de marketing si o reclama de"calitate" . Sunt ccurios care vor fi urmatoarele victime ale procesomaniei lor.....
    14 3
  • :))
    :)))))) Cei de la Ford sunt suparati rau pe toti constructorii :)) intai Ferrari acum Nissan, poate da in judecata si toyota k are consum mai mic k al lor :)) . Foarte amuzanta reclama, dar din pacate e adevarat, marea majoritate a constructorilor cer mai mult decat face produsul.
    8 2
  • tiida e varza
    Oricum din reclama aia tot Focusul iese in evidenta,chiar daca aia fac pe mascaricii pe acolo. Si aia de la Nissan au impresia ca Tiida isi merita banii?!!!!! Cred ca nu, la cat de naspa arata.
    7 10
  • arata naspa deci nu-si merita banii? cati ani zici ca ai copilu? iar noul focus arata mai grozav?! ha!
    10 2
  • --
    tida e urata rau!!prefer focusul!
    4 9
  • varza "e" unii...se stie!
    unii se comporta ca infantilii ce nu sunt in stare sa "citeasca" decat pozele

    scrie foarte clar: Focus 1.6Litri, costa cu 2.900 Reali mai mult decat un Tiida de 1,8L. Diferenta de putere (iarasi scoasa in evidenta de reclama) fiind in favoarea Nisanului cu un + de 10-20CP (functie de combustibil benzina sau biocombustibil) si un + de ~20Nm

    nici mie nu imi place Tiida, dar macar am bunul simt sa caut sa vad daca ceea ce e in reclama e pe bune....si culmea...e pe bune


    dar asa e romanul, ridica piatra si arunca cu ea sa se vada tartanul din el. La mai mare!
    8 4
  • @gelu
    Gelutzu,tata..... Majoritatea oamenilor se uita in primul rand la aspect si Focusul arata muuuuult mai bine decat conserva aia numita Tiida. Si cred ca stii ca Focus are o tinuta de drum excelenta si e masina de referinta in clasa compacta. Tiida e ieftina si proasta....
    6 9
  • nu e nicio "referinta" noul focus... in plus focus arata ca o cizma
    9 5
  • focus
    Noul focus va fii cu siguranta lider in segmentul compact. Masina de mai sus arata ca o cizma.
    5 8
  • ..
    de Tiida am zis ca arata ca o cizma....
    5 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru