Ford dă în judecată Ferrari pentru utilizarea numelui F150
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Speculaţiile lansate în ultima lună de presa internaţională privind un posibil conflict juridic intre Ford şi Ferrari au fost confirmate în această săptămână.
Ford a decis să dea în judecată Ferrari, considerând că italienii utilizează în mod fraudulos acronimul F150 pentru monopostul cu care concurează în sezonul 2011 al Formulei 1, întrucât americanii au înregistrat încă din 1995 marca F-150 pentru unul dintre pick-up-urile pe care le comercializează în Statele Unite. Ford vrea ca judecătorii să le interzică celor de la Ferrari să importe, producă sau vândă produse cu numele F150 în Statele Unite.
Ferrari utilizează numele F150 "pentru capitalizare, pentru a profita de substanţiala bunăvoinţă cu care Ford a dezvoltat marca F-150 şi pentru a avea beneficii de pe urma faimoasei şi câştigătoarei mărci Ford", au precizat oficialii Ford în litigiul judiciar.
De asemenea, Ford cere daune de 100.000 de dolari pentru că Ferrari a înregistrat domeniul de internet ferrarif150.com, site-ul oficial al noului monopost Ferrari pentru 2011.
În plus, Ford a dat în judecată şi divizia nord-americană de vânzări a companiei Ferrari, în ciuda faptului că aceasta nu este implicată în niciun fel în programul de Formula 1 al italienilor.Ferrari a decis să numească noul monopost F150 pentru a simboliza 150 de ani de la reunificarea Italiei, fapt evidenţiat şi de prezenţa steagului aceastei tari pe aripa spate.
UPDATE: Ferrari a anunţat că a schimbat numele monopostului de Formula 1 din F150 în F150th Italia.
Via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Chiar si asa nu inteleg de ce acest lucru nu se poate rezolva "in house" fara prea multa tevatura. Din punctul meu de vedere americanii se fac de ras, se comporta fix ca si batozele alea proaste ce dau in juecata o comapnie pentru ca aragazul lor le incalzesc cafeaua la 100*C. Dooh!
Si apoi cine pana mea face confuzie intre F-150 de la Ford si un model Ferari cu aceeasi denumire?
nu ma asteptam de la ford sa faca astfel de tiganii. Pareau sa aiba imaginea unei firme serioase. Atat de disperati sunt cei din industria auto americana?
Daca reusesc sa sugereze ca Ferrari a incercat sa le fure lor imaginea, vor fi pozitionati de public in acceasi clasa de calitate cu Ferrari.
Imi amintesc ca acum vreo 7 ani, cand Fiat a lansat Panda, a vrut sa-l denumeasca Gingo.
Insa cei de la Renault a sarit ca arsi ca Gingo aminteste de Twingo.
Din cate stiu nu a fost nevoie sa se ajunga la tribunal, s-au inteles fara judecata si Fiat a schimbat denumirea in Panda.
Deci daca dintr-un caz oarecum mai complicat Fiat a pierdut, daca se foloseste efectiv denumirea F150 e posibil ca Ferrari sa nu aiba voie sa o foloseasca.
Si la fel cred ca va face si Ferrari.
Acea liniuta in multe situatii e irelevanta. Pe cati dintre cei pe care ai auzit vorbine de Ford F-150 au zis "Ford F ... liniuta... 150"? Cu sau fara cratima va fi Ferrari F150 si Ford F(-)150. Tocmai asta ii deranjeaza pe cei de la Ford.
In plus, e o posibilitate prin care Ford poate face rost de niste bani moca. Nu multi, dar moca.
de cate ori cand spui numele unei masini ii spui si "-",pe care o are la indicativ?Hai sa fim seriosi,niciodata.Mai degraba cred ca italieni au facut intentionat treaba asta,pentru ca nu imi imaginez cum nu au stiut ei,ca acest nume deja exista,cand inca de anul trecut,de prin neoiembrie-decembrie,am vazut la posturile tv din America,reclama cu noul pick up F150 de la Ford!
"Acea liniuta in multe situatii e irelevanta"-irelevanta cand deosebeste cele doua denumiri ale celor doua modele de masini si relevanta cand un fan Ferrari uita sa foloseasca acel semn si in felul asta incercati sa-i scoateti ochii zicand ca nu stie sa scrie...
Pe cati dintre cei pe care ai auzit vorbine de Ford F-150 au zis "Ford F ... liniuta... 150"?-pe nimeni, "cocosel" dar acele vorbe nu reprezinta un proces verbal ce poate fi folosit in instanta ca mijloc de proba!
"in plus, e o posibilitate prin care Ford poate face rost de niste bani moca"-asa deci Fordul se mai diferentiaza de Ferrari prin faptul ca Fordul vor sa faca bani fara munca insa Ferrari face bani prin crearea unor noi modele de masini, satisfacerea cu acestea a clientilor si determinarea acestora sa semneze actul de vanzare-cumparare (toate acestea e o munca)!
2) la mana a compara Ferrari cu Ford este ca si cum ai compara Daimler cu Dacia ;
3) semnificatia F-150 ce ar semnifica pt Ford ?! For over 150 kg weight people ?!=))
Pentru ca altfel nu se ajungea la simpla intelegere. Fiat a cedat. Daca era dat in judecata si pierdea procesul era afecatat imaginea companiei si a lui Panda si oricum era o situatie nu tocmai buna pentru italieni in perioada aia (aveau nevoie de bani pentru ca Stilo a fost un esec si italienii erau sa ajunga in criza) . In plus era posibil ca Renault sa le ceara si ceva bani, pe un motiv stupid cum sa Fiar s-ar fi inspirat la denumirea lui Gingo, din cea a lui Twingo.
Atata timp cat se poate face o asa zisa confuzie intre Ford F-150 si Ferrari F150, desi e total e absurd sa le compari, cred ca Ford ii poate da in judecata. Daca denumirea de F150 era folosita in alt domeniu decat cel auto nu cred ca era vreo problema.
"asa deci Fordul se mai diferentiaza de Ferrari prin faptul ca Fordul vor sa faca bani fara munca insa Ferrari face bani prin crearea unor noi modele de masini, satisfacerea cu acestea a clientilor si determinarea acestora sa semneze actul de vanzare-cumparare (toate acestea e o munca)!"
Toti constructorii incearca sa faca cat mai multi bani cu cat mai putine costuri (implicit si cat mai putina munca). De-asta avem zeci de masini pe aceasi platforma tehnica, iar uneori diferenta de la o generatie la alta o fac doar cateva modificari (vezi politica VAG).
Cel putin asta e parerea mea, "cocosel". ;)
Acelasi lucru l-au facut si acum schimbandu-si dupa cum se aude numele, pentru a le spune celor de la Ford "stati porcilor in cotetul vostru ca Ferrari va ramane tot Ferrari si multa lume va cunoaste in continuare ce reprezinta un Ferrari"!
"Ferrari va ramane o firma de zeci de ori mai cunoscuta-n lume decat Ford-ul si de "n" ori mai dorita de iubitorii de masini."
Fals. Pentru ca Ford este un constructor global, care face masini de la Ka pana la GT40 si Super Duty, care este cunoscut din Angola si Somalia pana in Bora Bora si Monaco. Sper ca ai prins ideea la ce ma refer.
Chiar daca sunt sau nu pe acelasi segment brandul trebuie protejat pt a nu crea precedente in primul rand! CA O COMPARATIE : CE URAT FAC ROMANII CAND SUNT CONFUNDATI CU ROMANES !!!!
Ford comercializeaza F150 de 30 ani este logic sa actioneze astfel, greseala sta in dreptul celor de la ferrari care ar fi trebuit sa se astepte la aceasta reactie!....
Cei 100k USD sunt simbolici atat timp cat " În 2010, constructorul de peste Ocean a obţinut un profit net de 6.6 miliarde de dolari, cu 3.8 miliarde de dolari mai mult decât în 2009.
De asemenea, rezultatul exerciţiului financiar încheiat la finele lui 2010 este cel mai bun din ultimul deceniu al companiei."
"De multe ori cand spui trucks te gandesti la F-150"-de fiecare cand voi spune "trucks" voi sti ca se traduce "camion" iar de F-150 n-am mai auzit decat azi! :p
" Angola si Somalia pana in Bora Bora si Monaco. Sper ca ai prins ideea la ce ma refer."-da, am prins-o: e cunoscut numai in acele regiuni dar nu pe intreaga Terra ;)
Auf Wiedersehen!
Ma rog, e opinia ta despre subiectul asta si ti-o respect.
Ciao & good bye!
1- Nu este o masina de serie ca truck-ul acela care nu e bun de nimic(tipic american un morman imens de fiare cu consum cat 5.5 loganuri la un loc)
2-Nu cred ca se vor intalni vreodata pe piata sa isi faca concurenta
3-Italienii au un motiv intemeiat pentru numele dat monopostului, si vor fii sustinuti de toti macaronarii pentru ca astia sunt mandrii de ei
4-Ca si constructori fac parte din clase total diferite deci nu vad de ce se ambaleaza ford.
5-Din cate stiu mai sunt si alte modele ferrari f-xx si au inca un argument pentru a le arata taranoilor ca sunt cam prosti
iti iei voturi negative si daca taci din gura!
Ca o paranteza, pentru Sauber C30 au cam ales un indicativ de sasiu care ''trimite'' cu gandul la modelul celor de la Volvo...
Cand este vorba de identitatea de marca, conteaza cine a stabilit si inregistrat primul denumirea respectiva. Nu este vorba de o comparatie nefireasca intre cele doua, camioneta si monopost, ci de reglementari legale asupra dreptului de a folosi denumirea, drept inregistrat de Ford.