Ford România a decis să renunţe la 680 de angajaţi la fabrica din Craiova, existând posibilitatea ca numărul să fie întrunit de salariaţi care să părăsească voluntar uzina contra unor salarii compensatorii, în funcţie de vechime. În cazul în care nu se va întruni numărul de salariaţi dispuşi să părăsească voluntar uzina, Ford va demara la Craiova un program de evaluare individuală în urma căruia vor fi concediate persoane din sectoarele uzinei unde există surplus. Ford vrea să reducă 506 angajaţi din secţia de vehicule şi 174 de angajaţi din secţia de producţie motoare. Această campanie de părăsire voluntară a companiei are rolul de a reduce efectivele Ford România de la 3.200 la 2.500 de angajaţi.
REPORTAJ: Confesiunea omului-robot
Ford şi-a anunţat angajaţii astăzi cu privire la deschiderea programului de plecări voluntare, care va fi deschis până în 18 decembrie 2014. În ultimii doi ani, Ford România a mai derulat asemenea programe de plecări voluntare, în cadrul cărora au părăsit compania un total de 800 de persoane. La fel ca în cazul celor 800, cei 680 de angajaţi care vor părăsi voluntar uzina Ford România vor primi doar plăţi compensatorii, între 16 şi 24 de salarii (în funcţie de post şi de vechime), dar nu vor beneficia de ajutor de şomaj. Cei care nu vor pleca voluntar şi vor fi selecţionaţi pentru concediere în urma unei evaluări vor avea unele plăţi compensatorii, după caz, dar nu la fel de mari precum în cazul celor 680, dar vor beneficia de ajutor de şomaj ulterior concedierii.
REPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-Max
Ford a luat decizia reducerii efectivelor pentru a trece cu bine financiar de anul 2015, înainte ca al doilea model introdus la fabrica din Craiova să intre în producţie. Numărul de angajaţi ai fabricii Ford din Bănie a necesitat o scădere deoarece uzina fabrică un singur model, B-Max. În ciuda faptului că B-Max este cel mai popular model din segment la nivel european, piaţa auto de pe Bătrânul Continent este la un nivel scăzut, încât vânzările realizate nu pot acoperi producţia într-un procent profitabil. Reprezentanţii Ford România spun că Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova, o fabrică în care compania americană a investi peste un miliard de euro.Ford: "Continuăm să sprijinim B-Max, iar Craiova e o parte importantă a portofoliului nostru"
Via Ford România
Ford stia de la inceput aceste lucruri si e o dovada de management defectuos ceea ce fac ei acum (cu toate salariile compensatorii pe care le ofera). Stupizenia si mai mare ar fi ca peste 3-4 ani sa plece de tot (prin Turcia de exemplu ca tot produc destule modele acolo) dupa ce au investit atat in fabrica de la Craiova. Insa nu trebuie sa ne mai mire nimic (inclusiv posibilitatea ca prin 2020 Dacia sa nu mai produca niciun model in Romania, ci doar piese si subansamble).
Eventual mai deschidea si Mercedes si chiar NASA un centru, maine!
Serios omule, ce legatura are Klaus cu fabrica Ford ? Eventual doar daca a facut o comanda de 1000 de Ford-uri la care a renuntat dupa ce a fost ales.
Înainte să ne plângem din cauză că Ford sau alți investitori își reduc numărul de angajați sau își mută operațiunile în altă țară, să ne întrebăm de ce nu avem până astăzi o amărâtă de infrastructură în transporturi.
Deci Ponta o batut palma cu americanii? Adica s-o dus asta la Obama, i-o scis pe servetelul de sub paharul de vin "FORD, in RO, pac!" si Obama s-o uitat la servetel, i-o facut cu ochiu lu' Ponta si de aici o fost clara treaba ? sau cum, pe masa de discutie intre Ponta si Obama, primul subiect a fost construirea lui B-Max in Romania?
Ce Americani visezi omule, ca Ponta era in China, cred ca incerca sa obtina viza pentru Koreea de Nord, singurul loc unde ar fi facut ceva in politica.
Doi la mana, tu esti investitor strain da ? Bun, faci milioane de euro profit pentru simplul fapt ca mana de lucru e de 10 ori mai ieftina decat la tine acasa da ? Buuuun... bai frate si dintr-o data vine Johannis, care-i mai Roman decat multi, atat in acte cat si in credinta si patriotisim si tu zici "gata, am plecat, pana acuma m-am imbogatit pe seama sclavilor ca un porc, dar nu mai vreau! ca o venit Iohannis si e neamt". No spune tu, ce logica are treaba asta?
Da daca tot esti analist politico-economic, Nokia de ce si-o inchis portile? Ca avea Basescu Samsung sau de ce? Ah nu, l-o ginit pe Iohannis asta, ei stiau ca vine fascistu la putere si au plegat preventiv cu cativa ani inainte, sa fie siguri ca au si timp sa mature prin fabrica, este ?
2. Cu forta de munca de 10 ori mai ieftina ma faci sa rad- Romania nu mai este (din pacate) o piata cu forta de munca ieftina si vin cu exemplul Dacia si mutarea spre noile investitii din N Africii. Iti recomad sa vezi ce spune Moise Guran pe tema asta (impozitare directa vs indirecta).
3. Daca tu crezi ca americanii gandesc punctual programul investitional te inseli. Implantarea intr- o anumita tara se face strategic cu tot ce inseaman subcontractori, industriile suport de verticala si orizontala etc. Pleaca Ford, va pleca Johnson Controls si celelalte firme din reteaua lor automotive, pleaca Chevron- or sa plece si Cameron si ceilalti.
Asta e ultimul meu post pe topicul asta...va las sa va amagiti singuri.
Din punct de vedere economic ai dreptate: Romania devine o tara cu forta de munca nu tocmai ieftina (e la nivel mediu) insa tot mult mai ieftina ca in Germania, Franta, UK sau chiar tari foste comuniste gen Cehia sau Polonia.
Dacia va pleca din trei mari motive: lipsa autostrazilor; pretentiile ridicole ale sindicatului; fostele colonii sunt intotdeauna favorizate de Franta (si iubite) vs. alte tari.
Vezi ca Ponta este seful guvernului si el controleaza taxele si impozitele nu Johhanis.
Poate au concediat oamenii tocmai cand au vazut ca Ponta nu a plecat din fruntea guvernului. Poate nu vor sa plateasca taxe pe stalpi.
Poate sau saturat sa li se tot ceara contributii de campania de la primarita PSD ista, tanti Olga Vasilescu.
Intr un stat de drept legile sunt aceleasi pentu toti. Nu suntem dobitoci ca Rusii sa fugarim firmele doar pentru ca au sediul cine stie pe unde.