Ford Craiova vrea să renunţe la 680 de angajaţi implicaţi direct în producţie

de Sebastian Toma
Miercuri, 19.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford România implementează un program de părăsire voluntară a locurilor de muncă pentru 680 de angajaţi de la fabrica din Craiova. Ford vrea să folosească în mod optim forţa de muncă de la uzina din Bănie până când aceasta va primi un model în fabricaţie pe care să-l producă la foc continuu.

Ford România a decis să renunţe la 680 de angajaţi la fabrica din Craiova, existând posibilitatea ca numărul să fie întrunit de salariaţi care să părăsească voluntar uzina contra unor salarii compensatorii, în funcţie de vechime. În cazul în care nu se va întruni numărul de salariaţi dispuşi să părăsească voluntar uzina, Ford va demara la Craiova un program de evaluare individuală în urma căruia vor fi concediate persoane din sectoarele uzinei unde există surplus. Ford vrea să reducă 506 angajaţi din secţia de vehicule şi 174 de angajaţi din secţia de producţie motoare. Această campanie de părăsire voluntară a companiei are rolul de a reduce efectivele Ford România de la 3.200 la 2.500 de angajaţi.

REPORTAJ: Confesiunea omului-robot

Ford şi-a anunţat angajaţii astăzi cu privire la deschiderea programului de plecări voluntare, care va fi deschis până în 18 decembrie 2014. În ultimii doi ani, Ford România a mai derulat asemenea programe de plecări voluntare, în cadrul cărora au părăsit compania un total de 800 de persoane. La fel ca în cazul celor 800, cei 680 de angajaţi care vor părăsi voluntar uzina Ford România vor primi doar plăţi compensatorii, între 16 şi 24 de salarii (în funcţie de post şi de vechime), dar nu vor beneficia de ajutor de şomaj. Cei care nu vor pleca voluntar şi vor fi selecţionaţi pentru concediere în urma unei evaluări vor avea unele plăţi compensatorii, după caz, dar nu la fel de mari precum în cazul celor 680, dar vor beneficia de ajutor de şomaj ulterior concedierii.

B-Max este singurul model din segmentul său care nu are montant B.
El este şi singurul autoturism fabricat la Craiova. În aceeaşi fabrică, Ford produce şi motoarele 1.0 EcoBoost şi 1.5 EcoBoost.

REPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-Max

Urmareste Automarket
Ford a luat decizia reducerii efectivelor pentru a trece cu bine financiar de anul 2015, înainte ca al doilea model introdus la fabrica din Craiova să intre în producţie. Numărul de angajaţi ai fabricii Ford din Bănie a necesitat o scădere deoarece uzina fabrică un singur model, B-Max.
În ciuda faptului că B-Max este cel mai popular model din segment la nivel european, piaţa auto de pe Bătrânul Continent este la un nivel scăzut, încât vânzările realizate nu pot acoperi producţia într-un procent profitabil. Reprezentanţii Ford România spun că Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova, o fabrică în care compania americană a investi peste un miliard de euro.

Ford: "Continuăm să sprijinim B-Max, iar Craiova e o parte importantă a portofoliului nostru"

Via Ford România

Comentarii (15)

  • B-Max-ul e un monovolum de clasa mica (B). Precum crossoverele de clasa mica, reprezinta un segment de nisa. Ca orice segment de nisa, vanzarile nu-s spectaculoase pentru ca modelele respective nu-s practice mai ales in cazul pietei europene unde majoritatea covarsitoare de clienti detin doar un singur automobil (exceptie o fac doar Germania, Franta, UK si cu indulgenta Italia insa nici in tarile respective situatia nu mai e roza ca inainte de 2008, majoritata inmatricularilor noi de azi fiind realizate de companii).

    Ford stia de la inceput aceste lucruri si e o dovada de management defectuos ceea ce fac ei acum (cu toate salariile compensatorii pe care le ofera). Stupizenia si mai mare ar fi ca peste 3-4 ani sa plece de tot (prin Turcia de exemplu ca tot produc destule modele acolo) dupa ce au investit atat in fabrica de la Craiova. Insa nu trebuie sa ne mai mire nimic (inclusiv posibilitatea ca prin 2020 Dacia sa nu mai produca niciun model in Romania, ci doar piese si subansamble).
    10 0
  • Mircea
    L-ati vrut pe Johannis! Sa va traiasca!
    7 33
  • @Mircea Si ce are sula cu prefectura ca sa zic asa? Ford e o companie americana, pragmatica care se ghideaza dupa profit nu dupa promisiuni electorale sau alte gargare mioritice. Plus ca nu e companie de stat. De acord ca puteau angaja de la inceput mai putini oameni. Probabil insa ca tu preferai insa modelul comunist cand toata lumea avea de lucru si majoritatea nu facea nimic. Lumea avea bani dar nu avea ce cumpara cu ei (o situatie mult mai stupida decat a nu avea bani pentru a cumpara). Si ca sa fim realisti, 2015 va fi un an greu datorita pomenilor electorale pe care le-au dat cei de la guvernare, ca doar guvernarea conduce economic o tara, nu presedintele...
    15 8
  • @Mircea :)) usor usor. Crezi ca daca iesea Ponta ce facea Ford ? isi triplau vanzarile si mai angajau vreo 386000 de oameni ?
    Eventual mai deschidea si Mercedes si chiar NASA un centru, maine!
    Serios omule, ce legatura are Klaus cu fabrica Ford ? Eventual doar daca a facut o comanda de 1000 de Ford-uri la care a renuntat dupa ce a fost ales.
    17 5
  • Mircea, nu-mi veni cu figuri de astea pe aici! Dacă faci parte din clasa celor cu pensii sau indemnizații nesimțite, asta e, ghinion! Sper să restitui înzecit tot ce ai primit fără să meriți!
    Înainte să ne plângem din cauză că Ford sau alți investitori își reduc numărul de angajați sau își mută operațiunile în altă țară, să ne întrebăm de ce nu avem până astăzi o amărâtă de infrastructură în transporturi.
    13 5
  • Mircea
    Mai baieti, Ponta batuse palma cu americanii, Johannis e cu germanii. Asa incat baietii isi iau catrafusele si se muta in tari mai prietenoase pentru ei, foarte probabil in cazul de fata Turcia. Ce e asa greu de inteles? Si asta e numai inceputul: sa vezi cand vor retrage investitiile strategice din industria de petrol si prelucratoare (Cameron, Lufkin, Timken) ce bine o sa fie. Iar nemtii....hmm...vor investi in continuare in Ungaria (vezi Audi si Mercedes-Benz).
    5 17
  • @Mircea inca nu-s sigur daca tu vorbesti la misto sau... ca n-ai cum sa scoti asemenea ineptii si sa si crezi in ele.

    Deci Ponta o batut palma cu americanii? Adica s-o dus asta la Obama, i-o scis pe servetelul de sub paharul de vin "FORD, in RO, pac!" si Obama s-o uitat la servetel, i-o facut cu ochiu lu' Ponta si de aici o fost clara treaba ? sau cum, pe masa de discutie intre Ponta si Obama, primul subiect a fost construirea lui B-Max in Romania?
    Ce Americani visezi omule, ca Ponta era in China, cred ca incerca sa obtina viza pentru Koreea de Nord, singurul loc unde ar fi facut ceva in politica.

    Doi la mana, tu esti investitor strain da ? Bun, faci milioane de euro profit pentru simplul fapt ca mana de lucru e de 10 ori mai ieftina decat la tine acasa da ? Buuuun... bai frate si dintr-o data vine Johannis, care-i mai Roman decat multi, atat in acte cat si in credinta si patriotisim si tu zici "gata, am plecat, pana acuma m-am imbogatit pe seama sclavilor ca un porc, dar nu mai vreau! ca o venit Iohannis si e neamt". No spune tu, ce logica are treaba asta?

    Da daca tot esti analist politico-economic, Nokia de ce si-o inchis portile? Ca avea Basescu Samsung sau de ce? Ah nu, l-o ginit pe Iohannis asta, ei stiau ca vine fascistu la putere si au plegat preventiv cu cativa ani inainte, sa fie siguri ca au si timp sa mature prin fabrica, este ?
    10 5
  • Mircea
    1. Greu cu geopolitica...si domeniul auto. O sa vedem intr-un an daca este asa sa nu.
    2. Cu forta de munca de 10 ori mai ieftina ma faci sa rad- Romania nu mai este (din pacate) o piata cu forta de munca ieftina si vin cu exemplul Dacia si mutarea spre noile investitii din N Africii. Iti recomad sa vezi ce spune Moise Guran pe tema asta (impozitare directa vs indirecta).
    3. Daca tu crezi ca americanii gandesc punctual programul investitional te inseli. Implantarea intr- o anumita tara se face strategic cu tot ce inseaman subcontractori, industriile suport de verticala si orizontala etc. Pleaca Ford, va pleca Johnson Controls si celelalte firme din reteaua lor automotive, pleaca Chevron- or sa plece si Cameron si ceilalti.
    Asta e ultimul meu post pe topicul asta...va las sa va amagiti singuri.
    5 13
  • andrei.
    Iohannis mai roman decat multi in credinta?cat de bine se impaca ortodocsii cu astia fara niciun Dumnezeu(protstantii).
    4 12
  • @Mircea Era o problema cu americanii daca castiga un presedinte de origini chineze, ruse etc. Neamtul e felicitat si promovat de americani. Extrapoland, Germania e inca o tara sub ocupatie americana, desi nu oficial (tinand cont de bazele pe care le au inca si de numarul de soldati si tehnica). La geopolitica e o problema cu gandirea ta.

    Din punct de vedere economic ai dreptate: Romania devine o tara cu forta de munca nu tocmai ieftina (e la nivel mediu) insa tot mult mai ieftina ca in Germania, Franta, UK sau chiar tari foste comuniste gen Cehia sau Polonia.

    Dacia va pleca din trei mari motive: lipsa autostrazilor; pretentiile ridicole ale sindicatului; fostele colonii sunt intotdeauna favorizate de Franta (si iubite) vs. alte tari.
    9 3
  • Mai Mircica, tu stii de ce nu a venit Mercedesul in Romania? Pt. ca Ponta nu a facut autostrazi-infrastructura si a dat banii gunoaielor, gen Dragnea, iar tu te holbai la Antena 3 si inghiteai vapoare de la ,,jurnalisti,,.Si daca ar pleca Fordul(prin absurd) ce, nemtii nu stiu sa faca masini , sau ce? Pe de alta parte, cand Tariceanu a semnat cu americanii(va mai amintiti ce se mai intepa cu Basa la deschidere?) acestia si-au luat niste angajamente, in schimbul scutirilor fiscale. Acum ce fac ei....? Zi Mircea, ca tu stii.
    10 4
  • Mirciulică și Andreiuț., aici e site auto. Mereți și cântați la altă masă, nu mai împrăștiați rahat fesenist pe aici!
    10 5
  • @LUCCI
    Cand a vrut sa vina Mercedes Benz in Romania prim ministru era Boc, asa incat mai taie din ele, d'ale dreacu!
    5 5
  • qwerty
    @Mircea, iei premiu pentru cea mai mare tampenie spusa pe acest site.
    Vezi ca Ponta este seful guvernului si el controleaza taxele si impozitele nu Johhanis.
    Poate au concediat oamenii tocmai cand au vazut ca Ponta nu a plecat din fruntea guvernului. Poate nu vor sa plateasca taxe pe stalpi.
    Poate sau saturat sa li se tot ceara contributii de campania de la primarita PSD ista, tanti Olga Vasilescu.
    Intr un stat de drept legile sunt aceleasi pentu toti. Nu suntem dobitoci ca Rusii sa fugarim firmele doar pentru ca au sediul cine stie pe unde.
    5 2
  • Andrei
    Asta care arunca in spatele lui Iohannis reducerea angajatilor Ford...ne doare fix in pix de Ford...are cine sa vina in loc,nemtii is mai aproape decat americanii,asa ca "noi sa fim sanatosi". Cu Iohannis in cel mai rau caz va fi la fel ca pana acum, Iohannis a demonstrat in Sibiu la o scala mai mica binenteles,se poate si in Romania o industrie si o economie moderna. Omul acesta e la un alt nivel,fata de presedintii anteriori,cel putin asta e parerea mea.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru