Ford Otosan, divizia turcă a constructorului american, care deține uzina de la Craiova, a înființat oficial noua sa linie de asamblare a bateriilor pentru mașini electrice în fabrica din Bănie. Aici vor fi produse acum baterii pentru modele electrice ca Ford Transit Courier, Tourneo Courier și pentru Puma Gen-E, viitoarea versiune electrică a crossover-ului subcompact. Cel din urmă model va fi prezentat oficial în decembrie.
Noile baterii vor fi construite în aceeași hală unde sunt produse motoarele. Acumulatorii vor fi apoi transportați către secția de asamblare finală a mașinilor cu ajutorul unui conveior aerian. Linia de producție pentru mașinile electrice va include și mai multe stații automatizate operate de roboți și coboți, dar și stații manuale controlate de oameni.
"Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei", a declarat Firat Elhuseyni, președintele Ford Otosan România.
"Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european", a mai adăugat acesta.
La evenimentul de înființare a noii linii de asamblare de baterii au participat ambasadorul Turciei, primarul Craiovei, prefectul județului Dolj și ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului.
via Ford Otosan
Presiunea va fi pe Dacia Renault apoi....
În maxim 2-3 ani o să trebuiască şi Dacia să facă o mutare electrică 100% la Mioveni
Am o scârbă profundă și îmi vine să dau cu monitorul de pamânt când văd că hop și politicienii-n poză. Care o fi contribuția lor la investiția asta privată 100%? Niciuna, dar dă bine la gloată. Nici măcar autostrada Ford nu au făcut-o până când Ford nu a amenințat cu plecarea.
Desi nu se cauta masinile electrice, astia tot produc baterii si echipeaza vreo 3 modele???
Nu au aflat inca de la altii ca masinile electrice sunt un esec comercial?
Depinde de model. Daca e vorba de un Transit care are si versiuen electrica, lucrurile se pot ajusta din mers. Daca e vorba de vre-un e-Tron cu vreo 4-5 miliarde bagate in dezvoltare si fabrici pentru el, nu scoti camasa cu cateva zeci de mii vanzari anuale.
Interesanta "analiza". Te-ai uitat și pe cifrele de profit ca sa vezi dacă stă în picioare?