Ford va cere biroului pentru brevete din SUA să anuleze mărcile obținute de General Motors pentru termenii "Cruise" și "Super Cruise", escaladând un conflict declanșat de GM printr-un proces intentat Ford legat de termenul "Blue Cruise" utilizat pentru sistemul de conducere autonomă.
Conflictul juridic dintre cei doi producători auto din Detroit are legătură cu întrebarea dacă termenul ”cruise” este sau nu un termen generic pentru tehnologia care permite unui vehicul să preia o parte din sarcinile de conducere de la șofer.
Acest conflict scoate în evidenţă intensitatea concurenţei între producătorii auto consacraţi, care vor să fie consideraţi drept lideri ai tehnologiei de conducere autonomă şi competitivi în raport cu rivali din Silicon Valley cum ar fi Tesla şi Waymo, divizie a grupului Alphabet.
GM a intentat un proces federal împotriva Ford pe 24 iulie, acuzând compania că a încălcat mărcile comerciale ale GM folosind numele ”Blue Cruise” pentru un sistem care permite conducerea hands-free.
GM a înregistrat anterior marca comercială ”Super Cruise” pentru tehnologia de conducere hands-free, parţial automatizată.
De asemenea, deţine marca comercială ”Cruise”, denumirea unităţii sale de robo-taxiuri din San Francisco.Ford a reiterat poziţia sa că procesul intentat de GM este neserios. Efortul Ford de a anula mărcile comerciale ale GM pentru utilizarea cuvântului ”cruise” duce conflictul la un nou nivel.
”Pentru a se apăra, Ford nu are de ales decât să ceară Oficiului de Brevete şi Mărci al SUA să anuleze înregistrările de mărci ”Cruise ” şi ”Super Cruise ”ale GM, care nu ar fi trebuit niciodată înregistrate în primul rând. O mulţime de companii folosesc cuvântul cruise în legătură cu tehnologia de asistare a şoferului,” potrivit Ford.
Via news.ro
Şi în timp ce BYD produce maşini electrice mai ieftine decât suratele termice