Ford Capri revine: Evos anunţă noul coupe compact al mărcii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Conceptul misterios pe care Ford îl aduce la Frankfurt se numeşte Evos şi prefigurează viitorul pas al limbajului de design Kinetic. Modelul este un concept care prefigurează aspectul exterior al fiecărui model Ford care va fi creat după el, iar acest lucru i-a făcut pe mulţi să se gândească la un succesor al celebrului Capri. Pentru moment, cei de la Ford nu au confirmat o asemenea ipoteză, preferând să dea detalii despre concept în sine şi despre ceea ce înseamnă pentru ei limbajul Kinetic 2.0. Debutul limbajului de design Kinetic a avut loc în 2005, când Ford a prezentat Iosis Concept.
EXTERIOR
Ford Evos Concept are lungimea actualului Focus şi lăţimea lui Mondeo şi reprezintă cea mai tehnică interpretare a limbajului de design Kinetic. Evos este un Coupe 2+2, iar această configuraţie a fost aleasă deoarece designerii Ford au considerat că altă versiune de caroserie ar fi sugerat un succesor direct al vreunui model din gama actuală. "Dacă am fi prezentat o berlină cu patru uşi sau un model de clasă mini, aţi fi spus că este noul Mondeo sau noul Fiesta.
Cum nu avem un model în gamă care să fie legat de Evos, putem să-l prezentam ca atare şi să spunem că este viitorul mărcii, din moment ce nu avem un coupe în gama actuală.", a declarat Martin Smith, şeful departamentului european de design de la Ford."Evos este prescurtarea de la "evoluţie". Ne-am uitat la modelele Kinetic şi am încercat să le simplificăm.", spune Stefan Lamm, designer-ul exterior al acestui concept. Lamm este şi designer-ul celei de-a doua generaţii a lui Ford Focus RS. Potrivit lui Lamm, partea frontală a lui Evos va fi noua "faţă" a viitoarelor modele Ford, iar aceasta va fi potrivită pentru toată gama dacă dimensiunile sale vor fi adaptate corect. Blocurile optice înguste nu vor ajunge pe toate modelele din gama Ford din motive legate de costuri, designer-ul specificând deja faptul că Fiesta şi Ka nu vor putea să beneficieze prea curând de asemenea blocuri optice.
INTERIOR
Interiorul lui Evos este futurist, aşa cum este cazul cu fiecare concept. Cei de la Ford spun că o parte din aceste elemente vor ajunge şi în producţie. Vorbim de ceasurile de bord digitale, de afişajul de 6-8 inch cu touchscreen montat pe consola centrală şi de alte idei care urmăresc această linie.
Principalul obiectiv al inginerilor Ford a fost să reducă numărul de butoane de la bord şi să simplifice, pe cât posibil, aspectul habitaclului. Trenul de propulsie al acestui concept este hibrid plug-in, preluat de la viitorul C-Max Energi. Motorul lui Evos are 2.0 litri şi funcţionează în ciclul Atkinson (la fel ca Toyota Prius) şi este asistat de un motor electric şi de o baterie litiu-ion.Via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din FRANKFURT 2011
-
Salonul Auto de la Frankfurt a avut 928.000 de vizitatori în cadrul ediţiei din 2011. Spre comparaţie, Salonul Auto de la Paris din 2010 a avut 1.26 milioane de vizitatori. (26.09)
-
2011 este anul aniversărilor pentru Volkswagen. După Golf GTI Editon 35, vă prezentăm un model special dedicat celor care iubesc automobilele practice: Caddt Edition 30. (18.09)
-
Bentley a adus la Frankfurt conceptul unui interior futurist, aplicat pe nava amiral a britanicilor, limuzina Mulsanne. (16.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
...pe scurt, un JAF de masina! Basescu e de vina!
PS. daca nu v-ati lamurit va explic scurt: masina asta va imprumuta elemente celorlalte din gama Ford.