Ford B-Max s-a lansat în România la un preţ special: 13.400 de euro

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 22.03.2012
Ford a lansat astăzi în România noul B-Max. Monovolumul vine cu o gamă largă de motorizări, o mulţime de elemente de siguranţă şi un preţ special pentru România: 13.400 de euro cu TVA.

Ford deschide astăzi un capitol important în România. Constructorul american a lansat pe piaţa autohtonă cel mai nou model al său, ce urmează a fi produs în uzina de la Craiova. Este vorba, după cum bine stiţi, despre B-Max, propunerea Ovalului Albastru pentru segmentul monovolumelor sub-compacte.

Expus în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva şi mai apoi în premieră naţională astăzi la Muzeul de Artă Contemporană din Bucureşti, B-Max mizează pe ideea de ingeniozitate şi vine cu un preţ special pentru piaţa noastră.

Monovolumul compact promite o izolare fonică excelentă, un nivel de siguranţă ridicat, noi sisteme de siguranţă activă, celebrul sistem multimedia SYNC, parbriz încălzit, o tehnologie inteligentă de rabatare a scaunelor şi motoare cu cea mai bună eficienţă din segment.

Motorizări eficiente şi 1.0 Ecoboost produs la Craiova

Gama de motorizări va fi una extrem de generoasă şi va încerca să mulţumească fiecare gen de public. Entry-level-ul va fi asigurat de un motor aspirat, de 1.4 litri şi 90 de cai putere. Nu va lipsi însă nici propulsorul de 1.0 litri, disponibil în două versiuni de putere, una de 100 şi una de 120 cai putere, ultima urmând să ia naştere chiar în cadrul uzinei din Craiova.

Gama dieselurilor va fi asigurată de două motoare TDCI, unul de 1.5 litri 75 de cai şi unul de 1.6 litri 95 de cai. În comunicatul oficial, Ford se laudă cu cea mai bună eficienţă din segment: consumul unităţii 1.0 Ecoboost de 120 de cai este de 4.9 litri/100 de km, în vreme ce dieselul 1.6 TDCI garantează 4 litri/100 de km.

Preţ de pornire: 13.400 de euro cu TVA

Tot astăzi, în cadrul conferinţei de lansare, oficialii Ford România au anunţat că B-Max va avea un preţ special pentru piaţa din România.

Monovolumul va porni de la 13.400 de euro (TVA inclus), pentru versiunea de 1.4 litri şi 90 de cai putere, cu nivelul de echipare Ambiente. Pentru această sumă, clientul va primi o listă de dotări destul de generoasă, care include printre altele jante de oţel de 15 inch, geamuri electrice faţă şi spate, ESP, airbaguri pentru pasagerii faţă şi airbaguri cortină. 

Şi pentru că orice model are nevoie de o ofertă de lansare, Ford propune gratuit un pachet ce ar costa în mod normal alţi 1000 de euro. Aşadar, B-Max beneficiază şi de aer condiţionat manual şi radio CD cu MP3.

Cei care vor un nivel de echipare mai generos, pot alege Trend, care pleacă de la 14.150 de euro şi vine de asemenea cu un pachet gratuit, a cărui valoare este de 1600 de euro.

Versiune diesel de la 15.650 de euro

Dieselul 1.5 TDCI vine direct cu nivelul de echipare Trend şi costă 15.650 de euro. Versiunea mai puternică, 1.6 TDCI, pleacă de la 17.650 de euro şi dispune de nivelul de top, Titanium. În cele din urmă, unitatea 1.0 EcoBoost de 120 de cai cu sistem start-stop şi acelaşi nivel de echipare Titanium ajunge la 16.900 de euro cu TVA.

Americanii au început pre-producţia modelului încă din august 2011. Ea se va încheia în mai anul acesta, pentru ca startul oficial al maşinilor pe care le vom găsi în showrrom-uri să se dea în luna iunie a acestui an.

Ford vrea să vândă 2000 de B-Max-uri în România

Ford estimează o producţie de 60.000 de unităţi pentru anul acesta şi de 100.000 de unităţi pentru 2013.

Tot în aceeaşi perioadă, Ford va produce la Craiova şi motorul 1.0 Ecoboost, 200.000 de unităţi fiind programate pentru 2013.

În ţara noastră, Ford vrea 1.7% din piaţa monovolumelor în 2013, sperând să vândă cel puţin 2000 de exemplare B-Max.

NOUL Ford B-Max vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford B-Max 1.4 90 CP Ambiente 90 n/a n/a 13.400
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95 CP Attraction 95 6.9  12.2  12.750
Opel Meriva 1.4 100 CP Selection 100   6.1  13.9  14.070 
Kia Venga 1.4 GSL 90 CP Motion 90 6.2 12.9 12.802
Hyundai ix20 1.4 90 CP Classic 90 6.0 12.8 15.070
Nissan Note 1.4 88 CP Visia 88 5.9 13.4 13.490
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

 

Comentarii (26)

  • O stire cam lunga pentru cate masini vor ei sa vanda in Romania: 500 unitati in 2012.
    25 5
  • johnie_contra
    Pret
    Ce pozitionare de pret de cacao.

    Ce pret special pentru piata din romania de rahat (turcesc).

    13400 e fara aer conditionat. Cu AC (si MP3 la pachet) e 14400. Deja Meriva si C3 sunt mai ieftine (si nici nu se fac la noi in tara).

    In plus la 15400 iau din Germania (cu TVA platit ciu tot) Ford C Max cu aer conditionat, acelasi nivel de echipare, adica Ambiente.

    Diferenta de doar 900 de Euro!!! Si e in Germania!!! In Romania nu importa C-MAx Ambiente ca sa nu-l canibalizeze.

    Unde este pretul special pentru Romania domnii mei marketeri de la Ford???
    41 7
  • @johnie_contra
    chiar ca johnie_contra
    Monovolumul va porni de la 13.400 de euro (TVA inclus), pentru versiunea de 1.4 litri şi 90 de cai putere, cu nivelul de echipare Ambiente. Pentru această sumă, clientul va primi o listă de dotări destul de generoasă, care include printre altele jante de oţel de 15 inch, geamuri electrice faţă şi spate, ESP, airbaguri pentru pasagerii faţă şi airbaguri cortină.

    Şi pentru că orice model are nevoie de o ofertă de lansare, Ford propune gratuit un pachet ce ar costa în mod normal alţi 1000 de euro. Aşadar, B-Max beneficiază şi de aer condiţionat manual şi radio CD cu MP3.
    9 20
  • johnie_contra_returns
    Oferta de lansare nu incalzeste pe prea multa lume deoarece nu stiu cati si-ar lua echiparea de baza cu un motor mic; eu as vrea de exemplu echiparea Titanium si as avea deja AC la acelasi pret... Sa zicem mai concret ca vreau o masinuta cu motor "tare" de generatie noua 1.0 125 CP si ma costa 16900. La asta ce oferta mai am (ca reducrere de 1000 Eur din pret nu primesc)

    In fine, am rude care lucreaza pt Ford intr-un mod indirect.

    Pozitionarea asta de pret ma dezamageste rau de tot. Cum ziceam mai sus se spunea ca o sa fie "pret special de Romania" si s-a dovedit a fi pret normal de Europa :(

    - un pitic de-al meu e ca nu se poate comanda optional cu faruri cu descarcare in Xenon. Eu, unul, le consider echipare de siguranta.
    15 6
  • cred că lodgy va avea succes mai mare decât b-max
    21 7
  • COMENTARIUL 3
    De ce e generoasa oferta pietene?Pt. niste jante de tabla? De ce,ca sunt pe 15? TREBUIAU SA FIE PE 13,SAU CE?ESP au pus pt. ca-i obliga UE nu ca i-a gasit pe ei marinimia!Geamuri electrice-extraordinar! Pai nmai Loganul le are manuale in prima echipare! Mai uita-te prin jur si vezi cam ce-ti poti lua de noua cu 13400 si o sa ai maaaaaari surprize! Eu sincer ma asteptam pt. Romania la ceva gen 12000-12500 maxim.
    20 3
  • octav71
    "Dieselul 1.5 TDCI vine direct cu nivelul de echipare Trend şi costă 15.650 de euro. Versiunea mai puternică, 1.6 TDCI, pleacă de la 17.650 de euro şi dispune de nivelul de top, Titanium"
    A dezvoltat Ford un motor 1500cmc si unul 1600cmc, amandoua diesel? Cum naiba?
    4 1
  • si uite cum esp -ul de la lodgy un marketing bun pentru cei de la Renault
    Ford B-Max s-a lansat în România la un preţ special: 13.400 de euro
    Lodgy 1.2 115 cp fabricat in Maroc la un pret de ....13 1000 de euro .....Si acum vedeti de ce esp-ul nu a fost pus din standard ........daca vrei esp mai adaugi 300 euro ,daca ma vrei si navigatie mai dai 300 euro .......si rezultatul DACIA Lodgy 1.2 115 cp echipare laurate pret 13100 +cele doua dotari un pret final 13700 de euro ....... si intreb Ce alegem ?????....
    16 3
  • Masini fabricate in Romania
    Nu vreau sa par ca nu-s patriot insa in ceea ce priveste tehnologia, romanasii nostri stau cam slabut. Primele Dacii 1300 cu piese frantuzesti au fost fiabile; urmatoarele facute 100% la noi, cu piese romanesti nu; Cielo made in Korea super fiabil (am multe exemple); Cielo made in Dolj praf (la fel de multe exemple); de actuala Dacie nu comentez, parerile sunt impartite. Sa vedem acest Ford cum o sa stea.
    9 12
  • @ Antonny
    mi se pare ciudat ca faci comparatie intre un motor uzat de la Ford si unul complet nou la Renault. daca vrei o comparatie corecta cred ca ar trebui sa te referi la motorul de 1,6 de pe lodgy de vreo 85cp, iar pretul ar fi de vreo 11500 de euro, adica cu vreo 2000 de euro sub b-max
    4 4
  • @antonny
    O Skoda Octavia 1.6 benzina!
    4 8
  • @antonny - lodgy cred ca pica pe clasa lui C-max ... deci ... cam nu se pune comparatia directa (evident optiunea ramane)
    12 2
  • Dotare standard
    Ma bucur foarte mult ca pe piata din Romania pot sa gasesc in sfarsit o masina care sa ofere in echiparea standard jante de otel de 15 inch. Daca eram in Lesotho primeam doar anvelopele, fara jante...pentru jante plateam extra.
    Astia de la Ford chiar ne cred prosti? Cum sa consideri pachet special jantele de otel??? ha ha ha :))
    14 3
  • motoare
    Eu nu inteleg ce motoare folosesc atia de la Ford.
    Pe fiesta motorul de 1.4 are 96 de cai pe bmax are 90 .. WTF ??

    Dieselul ala de 1.5 nu stiu de unde l-au scos ...ca nu gasesc nimic despre el . Ford si Psa fac motoare diesel doar de 1.4 / 1.6 / 2.0 etc..
    5 1
  • deci........
    pana la urma acest B-Max nu e cine stie ce..........
    nu ma impresioneaza cu nimik.......usile cu deschidere in sens opus....nu cumpara romanii masina pt. treaba aia......
    Citroen C3 Picasso imi place mai mult ca design......e mai coool.....si pe langa este mult mai spatioasa la interior........un adevarat mini-monovolum...preturile sunt cam aceleasi....+/- 500 euro....
    6 3
  • @mihai
    motor diesel 1.5
    Motorul Diesel de 1.5 e un motor nou facut de Ford.
    4 1
  • Maxim am spus!
    Tehnologie si Design nota 10! Bravo Ford!
    Trebuie sa ne aliniem si noi la noua tehnologie, ma bucur ca Ford e deschizator de drumuri, stie ce face. Sper ca asteptariele sa fie pe masura, si din partea clientilor si din partea Ford, ca sa mai ramana la noi in tara.
    Succes, abia astept sa-l vad pe sosele :)
    5 18
  • Daca toata lumea lauda consumul la Clio, i-au copiat pe cei de la Renault. Chestiunea e ca Renault a descoperit de prin 2003 motorul asta, iar ei de abia acum. 1.4 tdci e slab, zgomotos, asa ca au venit cu 1.5 tdci
    11 4
  • @ironR
    Deschizator de conserve ! Spune-mi si mie ce ne facem cu accesul pe locurile din spate? Ce ne facem cu cucoanele cu c*rul mare care vor sa urce in spate? Nu raman ele blocate intre usa culisanta si spatarul scaunului fata?

    Usa culisanta e destul de groasa, deci nu poti sa te apropii fara sa topai putin ianite... l-am vazut pe nea caisa de la Ford cand a facut prezentarea.
    8 5
  • @@mihai
    Da, asta am vazut ca e un motor nou ..dar nu gasesc nicaieri pe net specificatiile lui.

    Cu siguranta o mare parte din clienti nu sunt incantati de lipsa montantului B, din cauza asta nu cred ca o sa aiba mare succes masina in tarile sa le zic din est (unde lumea este mai conservatoare).

    Oricum masina nu se compara la calitate cu Lodgy sau alte gunoaie facute de dacia (da, pretul la dacia e mai mic dar si tehnologia e cu mult mai "slaba"). Uitat-va numai la cum sunt croite scaunele ..sa nu mai zic de bord ..etc.

    Ca dovada o sa fie testul euroncap.
    Toata lumea nu intelege ca Dacia e o masina sumpa pt ceea ce ofera. De moment de pretul la lodgy e 11500 (asa spunea cineva mai sus ..nu am verificat) cu siguranta merita b-max-ul 2000 euro in plus.
    6 20
  • @mihai
    Lodgy e intr-o clasa superioara atehnicule! Mai e o diferenta: lodgy nu e pentru b@sinosi :)
    22 7
  • *****
    @alin am facut comparatia la pret nu la motoare ,gandind ca motorul celor de la ford 1.0 Ecoboost de 120 de cai tot cam pe la aceea suma se invarte ......oare de ce nu avem pret pentru motorizarea 1.0 Ecoboost de 120sau 100 de cai ????
    0 0
  • pret exagerat
    Cam scumpa la 17.000 euro cu motorul de 1 litru 120 CP. E totusi o masina pe plaforma B facuta in Romania.
    12 1
  • bogdan
    dezamagitor pret
    ca sa aiba succes in Romania eu ma asteptam sa fie sub fiesta ca si pret special eu nu vad de ce ar trebui sa fie mai scumpa de 8-9000 de euro masina in anul 2012 fara aer conditionat
    9 3
  • raduku
    Review
    Sa nu uitam ca este totusi un FORD si mai ales sa nu uitam ce reprezinta FORD in istoria automobilului.
    Luand acest aspect in calcul , pe piata auto a masinilor noi din tara, se afla doi mari producatori ( chiar foarte mari producatori ) ce impun respect prin produsele pe care le ofera.
    Legat de B-Max este un model de admirat.
    Ce m-a impresionat:
    - finisajele bordului
    - volumul relaxat din interior
    - motorul
    - facilitatile create prin verstilitatea banchetelor
    - portbagajul suficient pentru clasa din care face parte
    - gama cromatica utilizata atat in interior cat si in exterior
    - finisajul volanului

    Ma astept ca atunci cand se va organiza si in Brasov o expozitie a producatorilor Auto , sa pot arunca o "ocheada" si sub capota.
    2 3
  • :P
    eu zic sa nu va mai agitati atat!asteptati sa iasa pe piata si dupa aia sa va dati cu parerea!nici nu a iesit si voi sunteti dezamagiti!:)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru