Ford B-Max a intrat în producţie la uzina din Craiova

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 25.06.2012
Ford a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova.

Ford B-Max a fost introdus astăzi în producţie la uzina din Craiova. Constructorul american intenţionează să producă 60.000 de unităţi în decursul anului curent, aproape toate fiind destinate exportului. Intrarea în producţie a lui Ford B-Max vine la o lună de la debutul fabricaţiei motorului 1.0 EcoBoost la uzina din Craiova, propulsor oferit şi în gama B-Max. Ford va investi peste 675 de milioane de euro în uzina sa din România, iar planul pentru 2013 vizează producţia a 120.000 de unităţi.

B-MAX ŞI FABRICA DIN CRAIOVA

Ford B-Max 1.0 EcoBoost are un consum mediu de 4.9 litri la sută şi emisii de CO2 de 114 grame pe kilometru. Pentru a atinge acest consum, monovolumul celor de la Ford este echipat cu sistem start-stop, injecţie directă şi indicator de schimbare a treptelor. B-Max este cel mai economic monovolum de segment B echipat cu un motor alimentat cu benzină de peste 100 CP, cel mai apropiat competitor fiind Opel Meriva 1.4, care are un consum mediu de 6.1 litri la sută pentru versiunea de 100 CP.

Iniţial, Ford utiliza fabrica din Craiova pentru producţia modelul utilitar Transit Connect. După mai multe probleme logistice, producţia a debutat la finele anului 2008, deoarece facilităţile existente trebuiau convertite la utilajele Ford, iar salariaţii trebuiau să fie instruiţi în uzinele Ford din Europa.

Contractul îi obliga pe cei de la Ford să producă 250.000 de unităţi în Craiova până în septembrie 2011, dar acest lucru nu s-a întâmplat, de unde şi necesitatea unui act adiţional la contractul de privatizare. În 2007, tranzacţia dintre AVAS şi Ford Motor Company a costat 57 de milioane de euro. În ciuda faptului că trebuia să producă vehicule comerciale uşoare, fabrica Ford din Craiova se mândreşte cu o tehnologie de vopsire ecologică, numită 3WET, care reduce costurile şi durata aferente procesului de vopsire şi aduce în schimb un plus de durabilitate şi reduce impactul asupra mediului.

FORD ROMÂNIA ARE UN NOU DIRECTOR GENERAL

Ford România a anunţat numirea unui Director General, în persoana lui Zoltan Brassai. Brassai este actualul Director de Operaţiuni al Ford România şi va prelua noua funcţie începând cu 1 iulie 2012. Brassai preia comanda Ford România după ce Henrik Nenzen a decis să se retragă din activitate, după 41 de ani petrecuţi în slujba Ford Motor Company. Nenzen a lucrat în domeniile Marketing, Vânzări şi Service ale Ford, ocupând o gamă largă de funcţii în Norvegia, Germania, Statele Unite ale Americii, Rusia şi, mai recent, România.

"Tuturor ne va lipsi conducerea inestimabilă şi experienţa lui Henrik în echipa Ford România, dar el ne-a lăsat o moştenire puternică şi pozitivă pe care se poate construi.

Aştept cu nerăbdare să conduc echipa Ford România spre un succes şi mai mare", a spus Zoltan Brassai.

CALENDARUL PRODUCŢIEI LA CRAIOVA

Primăvara-vară 2012 - Începe producţia lui B-Max, model de segment B construit pe platforma lui Fiesta. Tot atunci începe şi producţia motorului EcoBoost cu trei cilindri de un litru care promite un consum foarte scăzut şi o putere maximă de 120 CP.

Finalul anului 2012 - Ford mută producţia lui Transit Connect de la Craiova la Valencia. Linia de producţie începe să se pregătească de un al doilea model de segment B.

Primăvara lui 2013 - Ford începe producţia celui de-al doilea model de segment B la Craiova, despre care în acest moment nu se ştie nimic. Acesta va fi momentul la care fabrica din Craiova va produce 300.000 de maşini pe an, capacitatea maximă permisă de situl de producţie din Oltenia.

CONFIGUREAZĂ AICI noul Ford B-Max.

Via | Ford

Comentarii (4)

  • 51 de luni
    Nerespectarea contractului de catre Ford nu poate fi justificata prin faptul ca "facilităţile existente trebuiau convertite la utilajele Ford, iar salariaţii trebuiau să fie instruiţi în uzinele Ford din Europa". Cand te angajezi la ceva nu faci o analiza prealabila? Neseriosi...
    27 5
  • Bine ca au inceput. Sa speram ca o sa se vanda bine ca sa mearga fabrica.
    25 1
  • la ce cutie e si cu motoarele alea...poate prinde la straini, ca la noi nu vreau sa imi zgarii retina cu patratul asta
    3 10
  • @sandu
    Logic, daca nu e "gip" sau "berlina", e o porcarie. Iar aia din tarile mai civilizate sunt niste cretini ca vor o masina si de oras, si de concediu. Normal, daca nu-si permit ca noi, cate 4-5...niste saraci.
    /end sarcasm
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru