Ford ar putea folosi lemn lichid in productia modelelor sale

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 21.07.2009
Ford colaboreaza cu Universitatea din Padeborn pentru cercetarea unui nou compus ce ar urma sa fie folosit in productia automobilelor: lemnul lichid.

Dupa ce saptamana trecuta va anuntam ca Ford colaboreaza cu Universitatea din Liverpool pentru inlocuirea bujiilor cu sisteme laser, revenim astazi cu un nou proiect inovativ initiat de divizia europeana a constructorului din Detroit.

Ca parte a angajamentului de a utiliza materiale reciclabile in productia componentelor auto, Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, investigheaza un compus lemn-plastic nou, inovativ, asa numitul "lemn lichid". Noul material este evaluat in cadrul unui proiect cu durata de trei ani, care a debutat in luna mai 2009.

Printre partenerii acestui proiect se numara Universitatea din Paderborn, producatori de materiale si utilaje si organizatii apartinand industriei de ambalaje. Statul german North Rhine-Westphalia implica fonduri de aproximativ 400.000 euro pentru dezvoltarea acestui proces de cercetare, o parte semnificativa a bugetului total implicat, de peste un milion de euro.

Procesarea lemnului lichid este derivata din procedura de productie a cauciucului.

Compusul din lemn si plastic previne absorbtia de apa si, in concluzie, creste durabilitatea materialului. Faptul ca in acest proces poate fi utilizat lemnul netratat sau chiar resturi de lemn, transforma aplicatia intr-una benefica mediului. Mai mult, noua tehnologie de procesare imbunatateste fixarea fibrelor de lemn si izoleaza mirosurile neplacute. Asadar, materialul poate fi folosit si la interiorul vehiculelor. O alta suprafata unde lemnul lichid ar putea fi utilizat o reprezinta compartimentul motorului, la componente precum suportul bateriei.

Analizele anterioare au demonstrat ca lemnul lichid este reciclat extrem de eficient, deoarece materialul poate fi reprocesat de pana la cinci ori. Asadar, balanta totala a emisiilor de dioxid de carbon este aproape nula.

Pana la acest moment, lemnul lichid a fost utilizat la terasele de inalta calitate ale locuintelor si in constructia panourilor care nu necesita mulaj. Acest fapt este foarte important deoarece vascozitatea materialului nu permite utilizarea mulajelor.

Aici apare insa si principala problema cu care se confrunta proiectul. Cu o mare proportie de lemn in componenta (intre 60 si 80 %), vascozitatea determina nepotrivirea dintre procesul de fabricatie si injectia dupa mulaj – singurul proces economic pentru productia in masa a componentelor din plastic.

Utilizarea resurselor reciclabile are un rol major in strategia Ford pentru mediu. Obiectivul este acela de a spori continuu proportia materialelor neprelucrate in dezvoltarea noilor modele. La momentul de fata, aproximativ 290 componente sunt derivate ale unor resurse reciclabile, precum bumbac, lemn, in, canepa, fibra de iuta si cauciuc natural.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru