Ford ar putea folosi lemn lichid in productia modelelor sale
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce saptamana trecuta va anuntam ca Ford colaboreaza cu Universitatea din Liverpool pentru inlocuirea bujiilor cu sisteme laser, revenim astazi cu un nou proiect inovativ initiat de divizia europeana a constructorului din Detroit.
Ca parte a angajamentului de a utiliza materiale reciclabile in productia componentelor auto, Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, investigheaza un compus lemn-plastic nou, inovativ, asa numitul "lemn lichid". Noul material este evaluat in cadrul unui proiect cu durata de trei ani, care a debutat in luna mai 2009.
Printre partenerii acestui proiect se numara Universitatea din Paderborn, producatori de materiale si utilaje si organizatii apartinand industriei de ambalaje. Statul german North Rhine-Westphalia implica fonduri de aproximativ 400.000 euro pentru dezvoltarea acestui proces de cercetare, o parte semnificativa a bugetului total implicat, de peste un milion de euro.
Procesarea lemnului lichid este derivata din procedura de productie a cauciucului.
Compusul din lemn si plastic previne absorbtia de apa si, in concluzie, creste durabilitatea materialului. Faptul ca in acest proces poate fi utilizat lemnul netratat sau chiar resturi de lemn, transforma aplicatia intr-una benefica mediului. Mai mult, noua tehnologie de procesare imbunatateste fixarea fibrelor de lemn si izoleaza mirosurile neplacute. Asadar, materialul poate fi folosit si la interiorul vehiculelor. O alta suprafata unde lemnul lichid ar putea fi utilizat o reprezinta compartimentul motorului, la componente precum suportul bateriei.Analizele anterioare au demonstrat ca lemnul lichid este reciclat extrem de eficient, deoarece materialul poate fi reprocesat de pana la cinci ori. Asadar, balanta totala a emisiilor de dioxid de carbon este aproape nula.
Pana la acest moment, lemnul lichid a fost utilizat la terasele de inalta calitate ale locuintelor si in constructia panourilor care nu necesita mulaj. Acest fapt este foarte important deoarece vascozitatea materialului nu permite utilizarea mulajelor.
Aici apare insa si principala problema cu care se confrunta proiectul. Cu o mare proportie de lemn in componenta (intre 60 si 80 %), vascozitatea determina nepotrivirea dintre procesul de fabricatie si injectia dupa mulaj – singurul proces economic pentru productia in masa a componentelor din plastic.Utilizarea resurselor reciclabile are un rol major in strategia Ford pentru mediu. Obiectivul este acela de a spori continuu proportia materialelor neprelucrate in dezvoltarea noilor modele. La momentul de fata, aproximativ 290 componente sunt derivate ale unor resurse reciclabile, precum bumbac, lemn, in, canepa, fibra de iuta si cauciuc natural.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la CES 2025, constructorul german de automobile renunță la funcția de control prin gesturi a sistemului multimedia. (12.01)
-
Mercedes-Benz și-a unit forțele cu Sony pentru a prezenta un nou serviciu pentru sistemul multimedia al mărcii. Prin noul serviciu vor putea fi redate filme în format IMAX iar acesta urmează să fie disponibil pentru toate modelele din actuala gamă. (09.01)
-
BMW a prezentat oficial un nou afișaj al sistemului iDrive. Noul sistem Panoramic iDrive afișează informațiile mașinii pe toată lățimea parbrizului și urmează să fie disponibil pentru toate modelele începând cu finalul acestui an. (08.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Comentarii (0)