Ford anunţă un sistem de conducere semi-autonom

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 28.06.2012
Ford a anunţat o tehnologie numită Traffic Jam Assist, care poate să controleze volanul şi să urmeze maşina din faţă într-o aglomeraţie fără intervenţia şoferului.

Ford a prezentat astăzi conceptul sistemului Traffic Jam Assist. Rolul acestui sistem este de a uşura viaţa şoferului în aglomeraţie, Traffic Jam Assist fiind capabil să controleze automobilul în trafic aglomerat. Cei de la Ford utilizează sistemul de cruise control adaptiv şi asistentul de menţinere a benzii pentru a menţine automobilul pe banda corectă şi la o distanţă potrivită de vehiculul din faţă, ceea ce îi ajută şi să implementeze cât mai repede sistemul pe automobilele de serie echipate cu aceste sisteme. Sistemul a fost prezentat conceptual pe un Focus, model echipat cu sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de frânare automată pentru prevenirea unui impact la viteză mică, cruise control şi altele. Facelift-ul actualei generaţii a lui Focus ar putea primi acest sistem în viitor.

"Şoferii petrec peste 30% din timpul lor în trafic aglomerat. Traffic Jam Assist i-ar putea ajuta, transformând o şosea aglomerată într-o experienţă mai relaxantă, cu mai puţine griji.

Prin menţinerea ritmului traficului, sistemul ar putea ajuta şi la decongestionarea unor segmente de drum", aa declarat Joseph Urhahne, inginer la departamentul de Cercetare şi Inovare de la Ford.

Pe lângă Traffic Jam Assist, Ford a anunţat şi un sistem de parcare automată îmbunătăţit. Sistemul celor de la Ford promite să fie capabil să efectueze şi parcări perpendiculare, ceea ce înseamnă că modelele echipate cu acest sistem vor putea efectua gararea cu faţa sau cu spatele, dacă şoferul nu doreşte să execute singur aceste manevre. Ford ar deveni primul constructor de volum care oferă un sistem de garare automată ca dotare opţională pentru modelele sale.

Ford testează o tehnologie similară cu Attention Assist de la Mercedes-Benz, care promite să evalueze nivelul de stress al şoferului. Spre deosebire de sistemul de la Mercedes-Benz, sistemul de monitorizare de la Ford îşi propune doar să blocheze apelurile pe care le primeşte şoferul dacă acesta se dovedeşte a fi prea ocupat pentru a răspunde la momentul respectiv.

Via | Worldcarfans

Comentarii (12)

  • Acest sistem a aparut acum 6-7 ani pe Mercedes-Benz Class S
    5 3
  • Exact cu a zis Jeremy Clarkson acum 6 ani ca in urmatori 6-10 ani aceasta va fi tehnologia care se va gasi pe orice masina . Iar Ford se pare ca a facut primul pas spre o generatie de masini mult mai "inteligente".
    8 3
  • Exact cu a zis Jeremy Clarkson acum 6 ani ca in urmatori 6-10 ani aceasta va fi tehnologia care se va gasi pe orice masina . Iar Ford se pare ca a facut primul pas spre o generatie de masini mult mai "inteligente".
    0 3
  • @davidmitran
    Ce ai vazut tu pe S-Klasse era cruise control adaptiv. Daca te uitai la clip vedeai ca sistemul de la Ford preia si controlul directiei. E vorba de sisteme diferite cu scopuri diferite. Sistemul Ford e facut pentru trafic aglomerat, pe cand cel de la Mercedes pentru autostrada. De asemenea, cat costa un S-Klasse si cat costa un Focus? Nu prea isi are rostul comparatia.
    8 1
  • eu nu sunt de accord cu acest sistem! de ce sa fim manevrati de altii,oare acest lucru nu poate duce punerea in pericol a vietii de alte persoane ???
    1 4
  • ford incepe sa devina un stindard al inovatiei in auto. ma asteptam de la altii, dar ma bucur ca o face ford. cu ani inaintea lui siri, de exemplu, ford integra sistemul microsoft sync de control vocal pe masini.
    5 1
  • Nu vad ce e revolutionar in acest sistem, in conditiile in care au aparut altii inaintea lor cu sisteme mai avansate: Volvo, Vw si Mercedes au dezvoltat sisteme total autonome de conducere. Au fost si articole pe AM acum cateva luni legate de ele. Ce ma mira este ca Ford a inceput sa-si marketeze produsele ca fiind inovatori- de ex. "masina care se parcheaza singura" in conditiile in care concurenta utilizeaza de ani buni respectivele tehnologii.
    0 5
  • Da e bine incet incet nu o sa mai avem nevoie de soferi masinile o sa se conduca singure, volanul si toate comenzile de condus o sa dispara, iar pasagerii care nu o sa mai aiba nevoie de carnet o sa stea pe net sau o sa se uite la vreun film.
    1 1
  • @antonny
    Sistemul functioneaza numai la viteze foarte mici. Lexus, si intre timp si altii, dar Lexus stiu sigur ca are sistem de mentinere a benzii pe autostrada, si impreuna cu cruise control adaptiv masina se conduce singura pe autostrada. Asta pare mai periculos decat sistemul de la Ford si eu n-am auzit de vreun accident din cauza asta. La noi e plin de S-Klasse-uri care au sisteme asemanatoare, si desi probabil taranii care le conduc oricum nu stiu sa le foloseasca, ele exista. A intrat vreunu in tine? Nu isi permit sa fie dati in judecata pentru pierderi de vieti omenesti, desi oricum, in orice situatie, soferul este cel care raspunde.

    @ABC
    Nu apar cuvinte precum "inovator" sau "revolutionar" in articol. Volvo si Mercedes sunt marci premium, Ford sunt masini de volum. Este revolutionar ca o masina de 20.000 euro sa aibe atatea optiuni, majoritatea de fite, cum are Focus de exemplu. Iarasi, din cate stiu eu, Lexus a fost prima masina care se parca singura, cu LS460 in 2006.

    Dar nu poti compara Ford cu Mercedes, Volvo sau Lexus. Alti bani, alta clasa, alte pretentii.
    6 0
  • Mircea
    Ford a fost de la inceput o masina pentru mase, iar aceste sisteme sunt destul de avansate fata de cele intalnite la marci din aceeasi categorie de pret cum ar fi VW, Seat etc.
    2 0
  • BBR91
    Multumesc pentru raspuns, m-am clarificat in privinta cu acest sistem.
    3 0
  • Sistemu asta a aparut in revista de optionale la vw acum 6 ani...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru