Ford a anunțat în această săptămână rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului, iar în Europa a raportat o pierdere de 73 de milioane de dolari. "Suntem extrem de dezamăgiți de performanța noastră din Europa", a precizat CEO-ul Jim Hackett.
Constructorul american a realizat o analiză a motivelor care au condus la aceste rezultate și a ajuns la concluzia că modelele care se vând cel mai bine generează cele mai multe pierderi.
Cel mai proeminent model aflat pe lista neagră este Mondeo, despre care se vehiculează de mai mult timp că va fi abandonat, mai ales că Ford a luat deja o astfel de decizie pentru versiunea americană Fusion. Pe aceeași listă neagră se afla și monovolumele Galaxy, C-Max și S-Max, în contextul în care vânzările acestui segment sunt în cădere liberă în întreaga Europă și au condus de altfel și la eliminarea lui B-Max.
"Modelele fără performanțe (n.r - financiare) din portofoliul nostru reprezintă cea mai mare parte a volumului de vânzări, venituri și capital investit. monovolume precum C-Max", a explicat directorul financiar Bob Shanks.
Este vorba în principal de mașini și deFord susține că singurele modele care generează profit în Europa sunt SUV-ul Kuga, pick-up-ul Ranger și utilitara Transit, pe lângă modele importate din SUA precum SUV-ul Edge și sportiva Mustang. În plus, mici marje de profit generează și versiunile Active și Vignale ale subcompactei Fiesta și compactei Focus, însă nu unele atât de ridicate pe cât se așteptau americanii.
În acest context, Ford își va concentra atenția pe SUV-uri și utilitare. "Trebuie să redesenăm Europa și să ne concentrăm operațiunile pe segmentele profitabile: utilitare și SUV-uri. Investițiile vor fi realizate pe baza oportunităților generate de SUV-uri și utilitare", explică Jim Farley, directorul pentru piețe globale.
Gama de SUV-uri Ford este alcătuită în prezent din Edge, Kuga și Ecosport, iar ultimele două înregistrat vânzări record în prima jumătate a anului.
Ecosport se produce exclusiv la uzina de la Craiova, iar Ford a anunțat că va investi 200 de milioane de euro pentru a pregăti dezvoltarea unui nou model în România. În contextul anunțului făcut acum de Ford, cel mai probabil va fi vorba despre încă un SUV produs în țara noastră.Via Automotive News
Eh, vise. S-au trezit cam tarziu. Mai toti au virat deja catre suv-uri, mini suv-uri, crossover.