Rivian, un start-up din SUA, a expus pick-up-ul electric R1T în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din 2018. În scurt timp de la prezentare, câteva companii mari au dorit să susțină proiectul celor de la Rivian și să investească sume generoase pentru ca pick-up-ul electric să primească o versiune de serie.
Pe lista companiilor care au dorit să susțină Rivian s-a aflat și General Motors, însă negocierile dintre cele două părți au eșuat. Între timp, Ford a ajuns la o înțelegere cu oficialii Rivian, iar astăzi americanii au făcut un anunț important: o investiție care se ridică la 500 de milioane de dolari.
În următoare perioadă, cele două companii vor lucra împreună pentru dezvoltarea unui nou model electric Ford. Acesta va miza pe platforma lui Rivian R1T și va face parte din ofensiva de electrice pregătită de Ovalul Albastru.
Fondatorii start-up-ului Rivian vor deține în continuare pachetul majoritar de acțiuni, iar Joe Hinrichs, președintele diviziei Ford Automotive, va deveni membru în Consiliul de Administrație al Rivian.
În urmă cu doar câteva săptămâni, și Amazon a anunțat o investiție de 700 de milioane de dolari în start-up-ul american.
Potrivit Reuters, aceasta a fost cea mai mare investiție făcută vreodată de Amazon în afara domeniului său de activitate.
Nu, nu m-ar durea; vidul nu doare.
Probabil din economiile făcute cu mânuța de lucru de la noi. :-P
Cu banii de la Bezos, fac deci 1.200 mil.$ Plus cele +450 mil. de la niște saudiți, japi (Sumitomo) și o bancă relativ anonimă din City of London.
...Care să fie deci secretul ispitei irezistibile pt investitori?! Să nu mai întreb de valabilitatea convingerii lor că un e-pick-up sau e-SUV de 750 CP cu mega-baterii de 180 kWh (și suta prinsă-n 3 sec.) ar putea fi produs / vândut în serie mare...
Greu de spus, fiindcă istoria start-up-ului Rivian (fost Avera) AR FI interesantă... dac-ar fi și cunoscută, în detaliu. Chiar dacă nu mai e demult un start-up, funcționând de un deceniu (2009, când începuseră c-un proiect de coupe 2+2 hibrid -- abandonat din 2011, după investiții serioase niciodată recuperate.)
Fără să bag mâna-n foc, io zic că-i vorba de un *ordin de mai sus*, Tesla având nevoie de un concurent serios, pe lângă faptul evident oricui că EV-autononomania are nevoie de impulsuri, fie ele forțate și dncolo de principiul sfântului Profit - amin.:-)
Faptul ca se implica Ford ar putea ajuta cu experienta constructiei de masini la volum mare, zona in care Tesla a suferit.
Mai ramane de vazut la ce pret ar putea sa o scoata, dar am o vaga banuiala ca in state vor fi destui amatori de asa un simbol chiar si la scoruri de peste 150 k$.