Ford Craiova, singura fabrică responsabilă de producţia modelului B-Max, va avea producţia oprită în septembrie timp de nouă zile, informează colegii de la 0-100.ro citând reprezentanţii mărcii. Oprirea producţiei are loc atât la Secţia de Operaţiuni Vehicule, locul în care este produs modelul B-Max, cât şi la Secţia Motoare, unde sunt fabricate unităţile 1.0 şi 1.5 EcoBoost. Producătorul american de automobile a luat această decizie pentru uzina sa din Bănie pe fondul vânzărilor slabe înregistrate în segmentul B în Europa. Cei de la Ford vor continua să regleze volumele de producţie în funcţie de cererea de pe piaţă.
REPORTAJ: Confesiunea omului-robot
Fabrica Ford din Craiova nu este la prima oprire a producţiei, procesul fiind abordat şi de alte uzine auto în momente în care modelele pe care le fabricau acestea nu se vindeau conform aşteptărilor. Acest proces are rolul de a evita formarea stocurilor la dealerii mărcii şi de a evita eventualele reduceri exagerate doar pentru a vinde respectivele modele. Din păcate pentru fabrica din Craiova, opririle de producţie sunt mai dese decât la alte uzine deoarece produce un singur model şi două motorizări.
În funcţie de cât de populare sunt acestea se decide oprirea producţiei pentru una sau mai multe zile sau reducerea schimburilor de la uzina respectivă. În 2013, fabrica din Bănie a luat pauză pentru un total de 40 de zile, iar anul curent are deja 28 de zile cumulate de opriri.Ford: "Continuăm să sprijinim B-Max, iar Craiova e o parte importantă a portofoliului nostru"
Presa germană: Ford Fiesta ar putea fi produs şi în România din 2017
Introducerea unui al doilea model în fabricaţie la această uzină ar fi soluţia evitării opririlor temporare ale producţiei, spuneau sindicaliştii în a doua parte a anului trecut. La scurtă vreme, un zvon anunţa mutarea unei cote de producţie de Fiesta la această uzină, dar posibilitatea respectivă nu s-a materializat şi reprezentanţii mărcii au infirmat această ipoteză. Există în continuare voci care sugerează posibilitatea introducerii unui nou model în fabricaţie la Craiova, cu toate că nu este clar despre ce categorie de automobil este vorba.
Via 0-100.ro | Ford România
Care e faza cu zgarieturile?
- autostrada Craiova-Pitesti
- centura de sus a Craiovei in regim de autostrada
- sectorul Pitesti-Sibiu din autostrada A1
- autostrada A6 terminata sau cel putin partea vestica Craiova-Calafat-Dr Tr Severin-Lugoj
- cai ferate modernizate care sa permita trenurilor transportoare de automobile sa ajunga intr-un timp decent din Craiova la Constanta sau la granita de vest a tarii
1. Da, guvernul trebuie sa ia toate masurile pentru a atrage investitorii straini de talia lui Ford sau Renault si a-i convinge sa ramana in Romania. Prin infrastructura (autostrazi, poduri peste Dunare, terminal feroviar la Portul Constanta), prin facilitati acordate (la maxim posibil fata de este posibil la nivel european), prin legislatie clara si proceduri simple, prin previzibilitatea mediului economic.
Cel putin la fel de mult ar trebui sa faca autoritatile locale - teren pus la dispozitie fara sicane, drumuri de acces, autorizatii eliberate usor
2. Cu siguranta, Ford (ca si Renault, dealtfel) nu beneficiaza de acest mediu ideal. Dar de aici, pana la a presupune ca mediul favorabil din Romania ar determina conducerea Ford sa mute fabricarea celui mai de succes model al lor din Germania in Romania, cred ca e cale prea lunga.
Pur si simplu, Ford plateste acum roadele unei alegeri neinspirate. O fi B-Max un model revolutionar, dar ce folos, daca clientii europeni nu au inteles lucrul asta si nu il cumpara?
Sa speram ca vom avea un al doilea model la Craiova. Altfel, capacitatea aia de productie moderna nu o sa fie nici in viitor utilizata macar la jumatate...
Dar sa nu ne amagim cu idei nerealiste ca Fiesta sau Focus...