În 21 martie se împlinesc 10 ani de când Ford a semnat contractul pentru preluarea pachetului majoritar de acțiuni la Automobile Craiova. În deceniul care a trecut de atunci, constructorul american a construit la Craiova utilitara Transit Connect începând din 2009, iar în 2012 a demarat producția monovolumului B-Max și a motorului 1.0 EcoBoost.
Uzina a traversat o serie de perioade dificile marcată de scăderi de producție și concedieri, însă anul 2017 a însemnat un reviriment puternic după ce Ford a decis ca noul Ecosport destinat piețelor europene să fie dezvoltat exclusiv la Craiova.
În acest scop, compania a angajat 1800 de persoane pe parcursul anului trecut, astfel că numărul total al angajaților a ajuns la 4492, în condițiile în care la preluarea uzinei de către Ford numărul acestora era de 3589.
La achiziționarea Automobile Craiova, Ford a promis investiții de 675 de milioane de euro, însă în cei 10 ani care au trecut de atunci americanii au investit peste 1.2 miliarde de euro. Pe de altă parte, Ford promitea în 2008 că uzina va produce 200.000 de unități pe an începând din 2012, însă acest lucru nu s-a întâmplat, mai ales că popularitatea modelului B-Max a fost una limitată.
Totuși, Ford anticipează că va înregistra un record absolut de producție în acest an ca urmare a faptului că Ecosport este un model mai popular.
"A fost nevoie nu numai de multă muncă, dar și de implicare din partea echipei Ford Craiova și sunt foarte fericit că astăzi putem să fim martori la acest moment istoric: 10 ani de existență Ford la Craiova.
În acest deceniu nu am produs doar motoare și mașini excelente, ci am crescut masiv numărul angajaților și aproape am dublat investiția noastră în România", afirmă John Oldham, directorul uzinei Ford Craiova și președintele Ford România.Via Ford
ca volum de productie, nu vad nicio sansa sa ajunga uzina dacia, nici peste 10-15 ani