Ford România a anunțat vineri că a ajuns la un milion de motoare 1.0 EcoBoost produse la uzina pe care constructorul american o deține la Craiova.
Performanța a fost obținută la aproximativ șapte ani de la startul producției în 2012, iar unitatea aniversară este o versiune care generează 125 de cai putere și va fi montată pe un Ford Ecosport cu echiparea Titanium care a fost comandat de un client din Craiova.
"Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de un litru fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră și pentru angajații noștri. Motorul 1.0 EcoBoost a revoluționat industria noastră și suntem foarte mândri să contruim acest motor la Craiova", a declarat Ian Pearson, președintele Ford România și directorul fabricii Ford Craiova.
Motorul 1.0 EcoBoost este produs și la uzina Ford din Koln, iar începând din 2018 este oferit și cu tehnologia de dezactivare a cilindrilor. În prezent, această unitate de propulsie echipează modele precum Fiesta, Focus, Ecosport, Turneo și Transit și va fi disponibil și pe versiunile plug-in hybrid ale modelelor Transit Custom și Turneo Custom.
De altfel, aproximativ 25% dintre mașinile vândute de Ford în Europa au motor 1.0 EcoBoost produs la Craiova sau Koln.
"Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci și altor uzine de producție de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan și Thailanda", a precizat Josephine Payne, Manager la fabrica de motoare Ford din Craiova.
În prezent, Ford are 1.000 de angajați la fabrica de motoare, în timp ce numărul total de angajați Ford se ridică la 4.600.
În plus, Ford va angaja încă 1.700 de persoane pentru producția unui nou model la uzina din Craiova. Până în prezent, Ford nu a confirmat oficial ce model va produce la Craiova alături de Ecosport, însă surse citate de presa internațională speculează că este vorba despre noul SUV Puma, care ar urma să fie prezentat în 2 aprilie.Via Ford
Ati dinamizat Zona Olteniei prin activitatea Fabricii din Craiova precum si cea a colaboratorilor acesteia (Craiova, Bals etc.).
MULT SUCCES in continuare, cu noi modele.
Asteptam si modele EV cat mai curand.....
Au avut curaj spre diferenţă de mulţi lăudaţii degeaba investitori auto germani !!!
Este un motor, printre puţinele dacă nu singurul, care a luat premiul Motorul Anului de mai multe ori.
Mi-aş cumpăra Ford Ecosport sau viitorul Ford Puma, dar nicodată un SUV german.
Sunt curios răspunsul Ford la hibridizarea E-Tech de la Renault (soluția sora tehnică cu Nissan E-Power care implementează o soluţie foarte asemănătoare cu Toyota synergy TNGA) !!
Vor face ceva în casă sau vor continua cu hibdridizarea de la Toyota?