La fiecare 42 de secunde, un motor este asamblat pe liniile de producție de la Craiova, iar producția zilnică depășește 1.700 de motoare, potrivit oficialilor Ford.
Compania anunță că uzina românească a ajuns la o producție de 1.5 milioane de propulsoare EcoBoost de un litru, începând din 2012.
Propulsorul cu numărul 1.500.000 va echipa un model Ford Puma ST Line fabricat pentru un client din Craiova.
Ford Craiova produce în prezent motorul EcoBoost de 1.0 litri în versiunile mHEV 125CP și 155CP, dar și în versiunile tradiționale de 95CP, 100CP și 125CP.
În anul 2020, mai mult de jumătate din autoturismele Ford vândute la nivel european au fost echipate cu premiatul motor de 1.0 litri EcoBoost.
Ford Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajați care lucrează atât pentru producția de vehicule, cât și pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre aceștia lucrează doar la uzina de motoare în 3 și 4 schimburi pentru a face față cererii actuale de pe piață.
Via Ford România
nu mai ridica in slavi fordul, ca nu e cazul. e o marca de buget, ca oricare alta, cu calitate chiar sub medie (nu gasesti 2 imbinari simetrice) si multe neajunsuri de proiectare pe care le descoperi abia in utilizare, pentru ca ford vrea sa fie altfel decat restul. adopta solutii ciudate si nu neaparat solutiile bune, testate in practica, doar pentru a incerca sa fie original. suscita oarece interes, mai ales pentru novici, doar din cauza acelui mild-tuning de fabrica pe care ford il aplica la modul general in vederea obtinerii unor cifre mai bune la dinamica: garda la sol usor redusa, anvelope cu talon putin mai mic decat media, suspensie usor mai rigida, dar pana sa ajunga la limita intolerabilului si alte mici artificii de genul, care toate adunate se simt.
daca ai cumva experienta cu testele ams germane, acolo se vede stradania asta a lui ford, dar diferentele sunt minime, asta daca sunt. de fapt asta este usp-ul lor. nu e mare filozofie, nu e nimic de cazut pe spate... sa ajungi sa zici ford si restul....hilar si nerealist.
ceva similar am facut eu de hobby la un sandero din prima generatie: am pus kit de suspensie bilstein, mai coborat decat cel din fabrica, cu arcuri mai scurte si amortizoare mai tari, am schimbat jantele si pneurile, niste elemente de articulatii, care au dus si la un ecartament putin mai mare, am adaugat ranforsari, am modificat si pe la frane si directie si a iesit o masina altfel. nu se mai poate folosi pe drumul public acum, e doar masina de antrenament, dar diferenta fata de reglajul de fabrica se simte clar, de exemplu, un focus 3 stock nu se poate tine sub nicio forma de masina aia pe curbe, o prinde doar pe portiunile de linie dreapta, pentru ca motorul sandero-ului a ramas neatins, si e destul de slabut, aspirat natural cu doar 90 cai.
vad ca pe final, realizezi si tu, ca pentru uzul zilnic potrivite ar fi alte masini, mai practice si mai confortabile la deplasare, mai fiabile si de ce nu, mai ieftine la achizitie si intretinere. da, are si ford unele artificii originale si interesante: mai o cutie de plastic in portbagaj, mai un sistem de protectie anticiobire a usilor la deschidere, dar insuficient sa incline balanta in favoarea lui. asta e parerea mea.