Ford a produs 1.5 milioane de motoare EcoBoost la uzina din Craiova

de Paul Cosma
Vineri, 12.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford România anunță atingerea pragului de 1.5 milioane de motoare EcoBoost de un litru fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producției acestuia în 2012.

La fiecare 42 de secunde, un motor este asamblat pe liniile de producție de la Craiova, iar producția zilnică depășește 1.700 de motoare, potrivit oficialilor Ford. 

Compania anunță că uzina românească a ajuns la o producție de 1.5 milioane de propulsoare EcoBoost de un litru, începând din 2012. 

Propulsorul cu numărul 1.500.000 va echipa un model Ford Puma ST Line fabricat pentru un client din Craiova.  

Ford Craiova produce în prezent motorul EcoBoost de 1.0 litri în versiunile mHEV 125CP și 155CP, dar și în versiunile tradiționale de 95CP, 100CP și 125CP.

În anul 2020, mai mult de jumătate din autoturismele Ford vândute la nivel european au fost echipate cu premiatul motor de 1.0 litri EcoBoost.

Ford Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajați care lucrează atât pentru producția de vehicule, cât și pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre aceștia lucrează doar la uzina de motoare în 3 și 4 schimburi pentru a face față cererii actuale de pe piață.

Via Ford România

Comentarii (6)

  • Automobilul Rodica
    Daca era stirea de la Dacia,se strangeau minimum 20 de comentarii aici,dar nu e,e vorba de Ford care nu e romanesc precum Dacia care e 100% romaneasca in mintea romanilor.
    15 9
  • Alex D.
    O porcarie de motor in 3 pistoane.
    12 14
  • Da, recunosc ca si eu sunt uimit de lipsa comentariilor pe aici cand vine vorba de Ford România. Ma gândesc ca or fi toți de aceeași părere cum ca da , motorasul asta e o minune, jos pălăria in fata fabricii. Unitatea asta a ajuns foarte matura si rafinata, e chiar o placere sa-l conduci. E de departe cel mai bun motor de volum de 1 litru la ora actuală. Exista Ford si restul. Iar cu Puma face o pereche exceptionala, din punct de vedere al dinamicii , la fel, exista Puma si restul in clasa suv-urilor mici. Nici pe Focus nu se face de rușine, nici pe departe, mai ales acum de cand cu ajutorul micului sistem electric de 48 V. Mi-a ramas la inima după ultimele teste pe care le-am efectuat recent si o sa fac tot posibilul ca pe plan personal sa detin unul cand va veni timpul in cativa ani, deocamdată pe plan profesional a trebuit sa tin cont si de nevoile companiei unde plăcerea condusului trece in plan secundar si sa fac alta alegere. Succes Ford România!
    18 6
  • Cum se lucrează in patru schimburi?
    10 2
  • fan ford esti pana dai cu capul de pragul de sus si-ti apare si o gaura in buzunar, sa nu zici ca nu te-am avertizat. vorbesti cu stan patitul aici.

    nu mai ridica in slavi fordul, ca nu e cazul. e o marca de buget, ca oricare alta, cu calitate chiar sub medie (nu gasesti 2 imbinari simetrice) si multe neajunsuri de proiectare pe care le descoperi abia in utilizare, pentru ca ford vrea sa fie altfel decat restul. adopta solutii ciudate si nu neaparat solutiile bune, testate in practica, doar pentru a incerca sa fie original. suscita oarece interes, mai ales pentru novici, doar din cauza acelui mild-tuning de fabrica pe care ford il aplica la modul general in vederea obtinerii unor cifre mai bune la dinamica: garda la sol usor redusa, anvelope cu talon putin mai mic decat media, suspensie usor mai rigida, dar pana sa ajunga la limita intolerabilului si alte mici artificii de genul, care toate adunate se simt.

    daca ai cumva experienta cu testele ams germane, acolo se vede stradania asta a lui ford, dar diferentele sunt minime, asta daca sunt. de fapt asta este usp-ul lor. nu e mare filozofie, nu e nimic de cazut pe spate... sa ajungi sa zici ford si restul....hilar si nerealist.

    ceva similar am facut eu de hobby la un sandero din prima generatie: am pus kit de suspensie bilstein, mai coborat decat cel din fabrica, cu arcuri mai scurte si amortizoare mai tari, am schimbat jantele si pneurile, niste elemente de articulatii, care au dus si la un ecartament putin mai mare, am adaugat ranforsari, am modificat si pe la frane si directie si a iesit o masina altfel. nu se mai poate folosi pe drumul public acum, e doar masina de antrenament, dar diferenta fata de reglajul de fabrica se simte clar, de exemplu, un focus 3 stock nu se poate tine sub nicio forma de masina aia pe curbe, o prinde doar pe portiunile de linie dreapta, pentru ca motorul sandero-ului a ramas neatins, si e destul de slabut, aspirat natural cu doar 90 cai.

    vad ca pe final, realizezi si tu, ca pentru uzul zilnic potrivite ar fi alte masini, mai practice si mai confortabile la deplasare, mai fiabile si de ce nu, mai ieftine la achizitie si intretinere. da, are si ford unele artificii originale si interesante: mai o cutie de plastic in portbagaj, mai un sistem de protectie anticiobire a usilor la deschidere, dar insuficient sa incline balanta in favoarea lui. asta e parerea mea.
    5 6
  • @x : vad ca AM obisnuieste sa piarda in continuare comentarii. Nu mai reiau totul, dar pe scurt, hilar este doar felul în care extragi tu din context afirmații si tragi concluzii total anapoda. Nu sunt nici fan si nu ridic nici in slavi pe Ford , doar punctual am lăudat motorul de 1 L si dinamica lui Puma. Cred ca e mai mult decât evident ca la acestea punctual ma refeream si nu la Ford in general când am scris "Ford si restul ". Si chiar cu mărcile de volum il comparam , e și prezent in textul meu cuvântul, nu știu de ce ma acuzi ca încerc sa plasez Ford pe alta treaptă. Ar fi si greu dealtfel , doar vorbim de un motor de 1 litru. Nu știu ce vrei sa spui cu artificiile inginerești pe care le folosește Ford ca sa aibă acea dinamica, de ce ar fi interesat un client de asta, important este ca plusul evident de dinamica este acolo si vine inclus în preț, nu tre sa plătească tuning pt. asta asa cum sugerezi tu ca poate face oricine ulterior. Ma rog , ar fi si altele de comentat (cum ar fi preturi - te invit sa mai faci o vizita la dealeri ), dar ce vreau eu sa reții este ca ai interpretat greșit mesajul meu .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru