Ford a lansat versiunea electrică a pick-up-ului F-150 la mijlocul lunii mai. Cu această ocazie, constructorul american a readus, după o pauză de 17 ani, în lumna reflectoarelor denumirea Lightning.
Noul F-150 Lightning se anunța a fi un adevărat succes încă de la început. În primele 12 ore, numărul rezervărilor a ajuns la 20.000, iar în 48 de ore s-au înregistrat 44.500 de rezervări. Acum, la aproape trei săptămâni de la debut, peste 100.000 de clienți au rezervat un F-150 cu zero emisii.
Ford F-150 Lightning este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Clienții au la dispoziție două versiuni pentru baterie: Standard-Range vine cu 426 CP, iar Extended-Range oferă 563 de cai putere. În ambele cazuri, cuplul maxim este de 1.050 Nm.
În funcție de bateria comandată, autonomia maximă este cuprinsă între 370 și 482 de kilometri.
Noul F-150 Lightning pornește de la 40.000 de dolari în Statele Unite ale Americii.
via InsideEVs
Sau că $$$ ăia sunt fără taxe și fără prea multă baterie (+10K $ pt Extended Range.)
Repet, n-am nimic cu BEV-urile, ci doar cu orbu” găinilor dovedit de fanii lor înfocați când vine vorba de dialoguri realist-critice.
So, read my lips: :-)
Materiile prime pt bacterii treptat mai scumpe și inaccesibile vor fi primul factor limitativ (afectând mai ales e-mastodonți gen e-Hummer, Cybertruck, Rivian etc).
Abia apoi va scoate colții a doua e-frână, și mai serioasă: incapacitatea producerii, dar și a distribuirii curentului necesar parcului electric, în jurul momentului atingerii a cca. 10% din cel total planetar.
Hai că am lungit-o prea mult și tre”s-o rad în concediu -- ceea ce vă doresc și vouă, egal cu ce sculă sau troacă o luați din loc.
(n.b. Mi-am propus să mai comentez p-acilea doar în ziua când AM nu va da nicio știre cu electrice -- posibil niciodată deci. :-)))
Pe vremea când Tesla anunţa Giga factory, ceilalţi râdeau ca p....
S-a dovedit că Tesla vedea pe termen lung şi serios nu faze gen Ford care produc electrice doar ca să nu plătească amenzi sau să cumpere credite de la Tesla
Aici este diferenţa - seriozitatea.
Daca te iei dupa reviste/site-uri ca si asta, ai impresia ca TREBUIE sa-ti iei o electrica sau o hibrida. Pentru ca altfel arunci banii pe geam. Asta ar trebui sa le dea de gandit editorilor...
Eu cred ca nu e asa, chiar deloc. Mi-am spus parerea de ce. Deci daca cineva incearca sa se informeze, cred ca e bine sa vada si alte opinii, ale unor simpli consumatori, ca ei insisi. Sa aiba acces la ganduri "la firul ierbii". Si nu doar la "opinii avizate/profesioniste". Dar pareri cumva mai informate decat ale lor. Fara pretentii de "profesionist". Pur si simplu parerile unor consumatori implicati in subiect. Cred ca asta e ceva bun. In rest, e de datoria si responsabilitatea fiecaruia sa caute informatie impartiala atunci cand isi da banii castigati cu greu pe un produs de folosinta indelungata.
Sunt in continuare mirat ca astia de la AM nu sterg comentariile contre-courant... Imi amintesc doar de un comentariu pe care mi l-au sters cand l-am luat in sabie pe seful de la vw, despre care cred in continuare ca nu ar trebui sa aiba acces in incinta vreunei proprietati VW.