Ford Bronco este unul dintre cele mai cunoscute modele pentru off-road din Statele Unite încă de la lansarea inițială din 1965, însă producția acestuia a încetat în 1996.
După o absență de 24 de ani de pe piață, constructorul american a prezentat primele imagini și informații tehnice pentru cea de-a șasea generație Bronco, care va fi oferită în mai multe versiuni.
Rivalul lui Jeep Wrangler a fost dezvoltat pe aceeași platformă ca pick-up-ul Ford Ranger și, pentru prima oară în istorie, va beneficia și de o versiune cu patru uși, pe lângă varianta tradițională cu două uși.
Ford susține că baza de plecare pentru designul noului Bronco a fost o schiță digitală a primei generații din 1965, astfel că păstrează o serie de linii de design tradiționale.
Noul model oferă o gardă la sol de 295 mm, un unghi de degajare de 37.2 grade și este capabil să pătrundă în ape cu o adâncime de până la 852 mm. Pneurile oferite au un diametru de până la 35 inch, în timp ce șasiul este realizat din oțel.
La interior, Ford a adoptat un panoul de instrumente asemănător cu cel al primei generații, cu numeroase materale specifice unui vehicul off-road, însă pe de altă parte clienții au opțiunea de a alege un sistem de infotainment Sync 4 cu ecran de 8 inch sau 12 inch.
Din punct de vedere tehnic, Ford Bronco este disponibil în versiunea de bază cu un motor EcoBoost de 2.3 litri care generează 270 de cai putere și un cuplu maxim de 420 Nm, în timp ce varianta de top este propulsată de o unitate EcoBoost V6 de 2.7 litri care oferă 310 cai putere și un cuplu maxim de 542 Nm.
Standard, modelul off-road are cutie de viteze manuală cu 7 trepte, însă clienții pot alege și o cutie de viteze automată cu 10 trepte.
Conform așteptărilor, Bronco are sistem de tracțiune integrală, iar clienții pot alege opțional și o versiune mai avansată a acestuia care permite trecerea automată între modul 4x2 sau 4x4. În plus, există nu mai puțin de 7 moduri de condus: Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mid/Ruts și Rock Crawl.
Printre sistemele de asistență integrate în pachetul Trail Toolbox se numără un sistem cruise control la viteză mică pentru off-road sau un sistem care permite asistență la viraje în off-road. Standard, Bronco este disponibil și cu un sistem de degajare a plafonului.
Pe lângă noul Bronco, Ford a prezentat și Bronco Sport, o versiune care se potrivește mai bine pe șosea. Deși designul este inspirat puternic de la Bronco, versiunea Sport este dezvoltată pe aceeași platformă folosită de Focus și Kuga, însă păstrează sistemul de tracțiune integrală și o parte dintre abilitățile de off-road.
Bronco Sport este oferit cu un motor EcoBoost de 1.5 litri care generează 181 de cai putere și un cuplu maxim de 257 Nm sau cu o unitate EcoBoost de 2.0 litri care are 245 de cai putere și un cuplu maxim de 373 Nm. Standard, Bronco Sport vine cu cutie de viteze automată cu 8 trepte indiferent de motorizare.
O altă diferență față de clasicul Bronco este că Bronco Sport are un sistem de infotainment Sync 3 cu ecran de 8 inch.Ford Bronco și Bronco Sport nu vor fi comercializate pe piața europeană.
Via Ford
Bronco *veritabil* e vreo 30.000 $ (scurt bazic) și va face viața mai grea lui Wrangler... dar nu cred că-l va detrona.
Chestie de *imagine macho*, chiar dacă fiabilitatea Jeep e departe de-a fi legendară.
(n.b. Încă mă crucesc, deși n-ar trebui, văzând *superoferte* Wrangler la 55-60.000 €.)
În fine... @mip, ai legătura ! :-)
azi sant putine masini de care wrangler trebuie sa se teama in off-road, insa aceasta prezentare nu e deloc coincidenta.
iar despre bronco, un suv care chiar e suv / jeep, in sensul adevarat al cuvantului ( in special versiunea off-road , nu cea sport ), numai cuvinte de bine. americanii nostalgi cred ca sant in delir, iar motorizarile mai puternice inca nu au venit.
si porbagaju e mai mic ca la skode iar in ue iti iei cred dosar penal daca esti prins de greta tunberg cu vreun bronco..
haha, dl edikk m-a luat sigur in serios, poate si greta daca nu racneste cind ne citeste.
dar de dl fan-skoda nu pun mana-n foc ca e disparut fara urma, poate l-au sechestrat extraterestrii într-un ozn ceh kozmiaq.
Mi se pare interesanta o comparatie a diferitelor abordari geografice ale conceptului de offroad: europa cu G klasse si Defender, si america de nord cu ale ei Wrangler si Bronco si asia (doar daca vrem neaparat) cu Landcruiser si..FJ cruiser?, Tacoma TRD?..sa zic Jimny?
Nu putem fi oricum 100% exacți în categorisirea strictă a tot-terenurilor în *veritabile* și *wannabe*, destule fiind SUV-urile capabile și-n teren greu (Subaru VX, Nissan Patrol, Mitsu Shogun Sport etc.)
Plus că vin tare din urmă Ineos Grenadier, Bollinger ori electrizantele Rivian și Nikola...
(n.b.-erată: Ultimele două vin de fapt din viitor ca-n SF-uri, dar vin sigur că înghit miliarde fără să fi vândut vreo caroserie măcar. :-P)
Indiferent ce şi cum, realitatea este una singură: în cadrul Triadei americane, alde “GM” au rămas cu dosul în baltă pe tărâm SUV (nu CUV!). De ce? Fiindcă, dacă te bazezi pe corectitudinea politică – în cazul nostru: pe “dictatura matriarhatului” (la pachet cu sofismul marxist al “egalităţii de şanse între sexe”) – nu poţi nici măcar să te urneşti, darămite să şi ajungi undeva sau la o anumită stare (dezirabilă).
Ei, dar ce mă mai interesează pe mine? Am părăsit deja corabia. Ce-i drept, noua mea pasiune (tot corporatocratică, sic!) nu mă ademeneşte nici ea cu nicio realizare nouă (păstrând proporţiile), aşa că tot vechiul “tanc” (de Hanovra) îmi satisface exigenţele (inclusiv graţie gărzii la sol, mai mult decât generoasă). Chiar fără să aspire la voluptatea tentaţiilor născute din bătălia crâncenă şi curentă a sutelor de cai/nm.
1) “Poporul” îndrăgostit de “nebuneli” off road este destul de redus la scară globală, automat ar rezulta venituri modeste pentru Ford;
2) Mai ales nord-americanii şi cu precădere yankeii şi canadienii ar constitui acest “popor”, că doar şi relieful lor natural se confundă/cunună cu “sălbatica splendoare” invocată de Coşbuc al nostru;
3) Din fire, europeanul “balcanic” înţelege prin dragostea de natură picnic copios, dar nu neapărat în compania unor “speciale” pe roţi, ci se mulţumeşte cu orice trotinetă – “important” este să răzbată din boxe muzica “adecvată” ;
4) Europeanul “occidental” standard zice câh la vederea oricărui “cazan poluant” (dar, totodată, nu concepe să se debaraseze de obiect – anume la sfârşitul “vieţii” obiectului – chiar în orice condiţii, adică fără să smulgă niscaiva parale de la “fraierii” din Estul “înapoiat”);
5) China înseamnă şi rămâne piaţa auto nr.1, dar să mă ierte Dumnezeu: ce talente 4x4 să-şi aroge gălbejiţii?! A, da, după cum am constatat eu pe “sfântul” Youtube, mongoloizilor în general le place să-i asiste/ajute pe străinii cuceriţi de înălţimile locale, dar să încerce să-i şi imite încă n-am sesizat (poate îmi daţi domniile voastre vreun indiciu în acest sens).
am vazut dimineata mesajul prietenului @inexo ...
ma trimitea la acest articol !
acolo la primul comentariu, alta invitatie ... !!!
bag sama ca @kirotractor cu @inexo... s-au vorbit ... !!!
eram la munca asa ca nu am apucat sa raspund ...
m-am uitat si in alte parti sa vad ce se zice despre noul Bronco ...
personal il asteptam de ceva vreme ...
iar ma mir, cum ma miram in cazul Defender, cum de la americani le-a trebuit asa mult timp sa faca un concurent serios pt Wrangler !!!
daca GM a avut Hummer cindva, Ford a ratat startul (sau s-a dat batut cind au hotarit oprirea productiei lui Bronco, in 1996 parca) ...
adica ... de ce au decis sa opreasca productia Bronco ? bizar ...
masina asta ca aspect imi face o impresie buna si pe interior si pe exterior; nu comentez asemanari cu alte marci/modele ...
produsul imi place ...
cetind despre ce e in stare sa faca ... iar e f bineee ...
din ce stiu, motorul de 2.7 ecoboost e reusit ... ramine sa vedem cum va fi transmisia (10 viteze !!!) care e cam complicata ... unde mai pui ca vine cu mai mult de-o gramada de ji-mecherii pt plimbatul pe tot soiul de terenuri ... cam aceeasi poveste ca la Defender ...
pe hirtie arata bine produsul, banui ca se va vinde binisor, dar pt inca vreo 3 ani Wrangler nu isi face probleme pt ca puristii vor ramine la ei ...
de ce ?
pt ca acei puristi vor modoficari la Wrangler ...
si aci e cazul sa zicem ca sunt f multi producatori de accesorii si piese pt a modifica Wrangler pt cazuri extreme ...
pe cind, aci e vorba de un model nou, va dura proiectarea si executarea de noi repere pt Bronco pt a-l transforma intr-o adevarata bestie salbatica ... desi chiar si la varianta stoc, cea mai bine dotata, ofera multe !
totusi, o ridicare a garzii cu inca 10-15 cm va fi o cerinta destul de intilnita in cadrul celor ce iasa in "overlanding" ...
acuma eu iar zic ca in general, produsele Ford sunt cu ceva mai fiabile decit cele de la Jeep ... ramine sa vedem - in timp (3-5 ani) - cit de fiabil va fi Bronco ... daca va fi mai bun si daca vor aparea din abundenta si piesele de modificat, atunci chiar ca Wrangler o sa piarda clienti !!!
personal le doresc succes, sa nu faca aceeasi magarie ca cei de la Jeep si sa umfle preturile nejustificat de mult, si nu in ultimul rind, sunt mai mult decit curios cum/cit o sa reziste toate sistemele astea super-sofisticate de plimbat in off-road ... daca-s prea complicate, e clar ca se vor strica prematur !!!
cit despre chestiunea de a face o oarecare discutie despre abordarea acestui tip de masina facuta de diferiti constructori ...
cred ca mai usor ar fi sa existe o conferinta online ca daca e sa scri ... cere prea multa "cerneala" ...
pe scurt ... fiecare constructor are o clientela tip pe care incearca sa o mentina/dezvolte ... in consecinta isi doteaza produsele cu ce se cere in segmentul respectiv: produse luxoase, spartane, etc ...
la asta se adauga si "filozofia" markentingului si rezulta anumite produse ...
asiaticii mizeaza pe fiabilitate la termen lung in special, americanii pe practicabilitate, europenii pe produse luxoase ...
s-a vazut in trecut, cind si europenii faceau masini fiabile ca tineau muuult si bine !!! acu' inginerii au alta misiune, alte cerinte de indeplinit ... din pacate pt consumator !!!
drumuri bune s-aveti !
ps: personal mi-as lua un Bronco ... da' ... mai astept sa vad de ce e in stare !
Daca vroia sa vina puternic si sa impresioneze, trebuia sa vina fresh, doar in versiune electrica, cum au facut cu Mustang Mach-E, cu care au suscitat mult interes.
Cireasa de pe coliva care il ingroapa definitiv pe acest Bronco este pastrarea sistemul multimedia Sync 3, chiar scria pe aici un user acum cateva zile ce de mai patimeste cu Sync-ul 3 pe masina lui.
Iar din categorisirea propusa mai sus de @mip, pt vehicule de teren, daca ar fi sa aleg, as alege ceva din oferta asiaticilor/japonezilor mai precis, mi se pare cea mai cinstita. As fi ales oferta europeana de scoala veche, dar ea nu mai exista, inginerii au alte cerinte acum, cum bine zice @mip.
https://piataauto.md/Stiri/2020/07/Cerere-peste-asteptari-pentru-noul-Ford-Bronco-pana-si-site-ul-oficial-a-cedat/
Nici preturile de pornire nu par atat de mari, cel putin nu pentru cei de peste ocean. Timpul o sa lamureasca cum vor evolua cifrele de vanzari in cazul noului Bronco.
Ca sa inchei si sper sa nu se interpreteze, ca nu este spre comparatie, ci spre delectare ;)
https://www.youtube.com/watch?v=DrUVMdkb4_k
Bronco folosind platforma Ford Ranger, poate integra aceleași motorizări. Adică dacă s-ar răzgândi și l-ar aduce și în Europa, cred că i-ar putea pune motorizările de pe Ranger Raptor, ambele făcând pereche cu cutia automată cu 10 rapoarte despre care se face referire în articol, aceeași de pe Raptor. Adică Dieselul 2.0 Biturbo 212 CP sau 3.2 TDCi 200 CP..
Oricum, dacă va ajunge vreodată la noi și dacă noua ordine instaurată de covrig-19 nu-mi va da planurile peste cap, poate voi ajunge posesorul unui Ford Bronco Raptor... Caz în care îl voi invita pe dl. @PMC la o plimbare prin natură cu un Diesel adevărat.... (✷‿✷). Și poate până atunci își va achiziționa și dl. @Inexo de la compania vag numită (a cărui fan a devenit în ultimul timp), viitorul Amarok posibil tot Raptor! Și ne va însoți pe coclauri... (◕ᴗ◕✿)
Partea că s-ar putea sa asistăm la nașterea unui Amarok Raptor nu mă prea bucură, mi se pare că ar fi in defavoarea Ford, pierzând singurul atu pe care îl avea măcar în zona asta de nișă. Coincidență sau nu, după alianța asta VW - Ford, și Mercedes a anunțat că colaborarea cu Renault va continua, deși anterior spuneau că o vor întrerupe. Oare... Mercedes X-class Raptor? (☉。☉)! Știu că au oprit producția... Chiar dacă nu pare, există o oarecare legătură - dar greu de dovedit.
https://www.motortrend.com/news/2022-ford-bronco-raptor-everything-we-know/
Bestial! (. ❛ ᴗ ❛.)