Ford a pierdut 100.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută în primul trimestru

de Tiberiu Safta
Marti, 14.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit publicației Bloomberg, divizia de mașini electrice Ford Model E a pierdut circa 100.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută în primele 3 luni din acest an.

În primul trimestru din acest an, Ford a vândut 20.223 de mașini electrice, mai multe cu 86% față de aceeași perioadă din 2023. Chiar dacă vânzările de modele electrice au crescut, rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an arată că marca americană pierde foarte mulți bani după vânzarea acestor modele.

Potrivit publicației Bloomberg, Ford Model E, divizia de mașini electrice a Ovalului Albastru, a pierdut 100.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută în perioada ianuarie – martie 2024. Practic, divizia de mașini electrice a mărcii a pierdut aproape la fel de mulți bani cât a câștigat Ford Blue, divizia de mașini cu motoare termice.

Mai rău, Ford se așteaptă la pierderi de 5.5 miliarde de dolari în segmentul mașinilor electrice până la finalul anului. Ford a anunțat, recent, că va reduce cheltuielile pentru dezvoltarea mașinilor electrice cu 12 miliarde de dolari și va întârzia cu lansarea de modele electrice noi.

Cât despre situația diviziei Model E, Jim Farley, șeful Ford, a declarat că „este principalul lucru care trage toată compania în jos în acest moment.”

Ford și-a propus să reducă timpul de dezvoltare a viitoarelor sale modele electrice accesibile, care vor avea un preț de pornire de circa 25.000 de euro. Aceste modele urmează să fie lansate în 2026, iar Farley spune despre acestea că vor fi profitabile încă din primul an de piață.

via Bloomberg

Comentarii (25)

  • Astfel de știri mă fac să-mi pară rău că a scăzut numărul de electrice vândute.
    9 2
  • Go woke go broke.
    Se potriveste perfect situatiei Ford.
    9 7
  • @Alex, ce treaba are wokeismul cu situatia de fata sau masinile electrice?
    8 5
  • nelu.inelu
    fortarea pe gat a unor curente stupide (cum ar fi electrificarea tuturor masinilor in deceniul asta) face parte din coloana vertebrala a miscarii post-moderniste "wokeism"; doar ca uneori te mai lovesti de realitate, in cazul de fata Ford; urmeaza schimbari la 180 grade si la Opel, Lotus si alti viteji :D
    9 4
  • O nouă știre de cancan, fake news.
    Nu am dubii ca cifrele sunt reale dar e normal sa fie asa cu o tehnologie noua.

    Nu e vorba ca ii costa 100k mai mult sa gave o mașină decât prețul de vânzare.

    Au investit miliarde în dezvoltare și durează mult timp sa se amortizeze investiția. Costurile sunt la început, venitul vine pe parcursul anilor în care se exploatează tehnologia.

    La fel a fost și când au mutat diesel-ul de pe tractor pe automobil.
    5 12
  • Ce bună era acum Fiesta, nu ? Chiar și Mondeo, sedanul nu mai merge doar la cei care au lăsat de izbeliște acest segment, asiaticii încă lansează sedanuri, electrice sau nu .
    11 2
  • @dan_grc
    Sedan prinde bine în Asia, America de Sud, Estul Europei și alte tari bananiere. Restul au înțeles de mult ca e o caroserie care are o lungime cu minim 50cm mai mult decât e necesar.
    1 11
  • @e-dick
    În capitalism când te apuci să gave te duci de unde nu te mai întorci.
    La Ford nu prea se pune problema de recuperare a investiție, ci de reluare a producției de termice. :)))))))
    9 1
  • Nenea bananierul, sud coreenii și japonezii vand foarte bine și sedanuri în SUA, de aceea tot lansează și acest tip de caroserie, Japonia la fel, în China se vinde iar binișor, tot țări bananiere ? De unde această idee tâmpită ca un sedan este ceva atât de nasol și depășit ? Dar un SUV de orice fel este expresia unei mari evoluții ? Mai ales alea mici, înghesuite, scumpe, sunt tot ce are nevoie omul .

    Toți constructorii care renunță la sedanuri o fac pentru ca n-au mai investit în acest segment, le este lene și mai degrabă mai scot 2-3 SUV-elete, de acord ca acest segment a scăzut, dar asta tot din cauza constructorilor, în special în Europa .

    Nu în ultimul rând ma referisem prima oară la Fiesta, tot bananierii cumpărau hatchback la clasa mică ? Vorbim de mobilitate în orașe, dar scoatem mașinuțele relativ ieftine și băgăm SUV scump, pentru ca profit mult mai mare, ei bine acum Ford ului îi iese profitul pe nas .
    13 2
  • Superb!
    6 2
  • Asta da… “Jim Farley a declarat ca divizia electrică trage toată compania în jos”, poi dacă este un păcălici care a ascultat de “Matei” să-și asume. Nu divizia electrică trage compania în jos ci faptul că EL a decis sa investească prost în electrice, deci decizia lui trage compania în jos… În fiecare companie sunt pro și contra la orice, în acest caz cei pro electricitate au primit undă verde să arunce la WC multe miliarde, dar EL a dat undă verde… ce nesimțit!!!
    Tot Mr. Farley a decis renunțarea la Fiesta, Focus, Mondeo… își merită soarta.
    Matei, termină cu prostiile… majoritatea nu-si vor amortiza nici 25% din investițiile în electrice. Orice model care nu vinde minim 400 de buc pe zi timp de minim 7 ani (cu un face lift) nu face bani. De aia Tesla a făcut bani ca a vândut volume. Nici EV6 (care a făcut vânzări notabile) nu a depășit 300 de mașini pe zi… deci nu-i profitabil.
    Nu amortizezi miliarde în timp, este nevoie de volume.
    Între timp tehnologia BEV este uzată moral și trebuie investite alte miliarde, de unde?
    Abia aștept să termine și BYD cu fanfarada și abureala… ard bani la greu și mint de sparg, după cum deja este clar Tesla este istorie. Anul trecut regina anul ăsta cenușăreasa…. cum naiba? Nu trebuia să crească exponențial? Nu trebuia să fie gata fabrica din Mexic? Nu trebuia să producă 2,5 mil de mașini în 2024? Eu nu am uitat minciunile tale… tu? Dar cele 20 mil pe an din 2030?
    Tesla nu ajung nici 1,8 milioane (eu cred ca 1,6 este prea mult)… dezastru!!!
    Se trezesc toti… tu dormi.
    13 3
  • @dan_grc
    Mare investiție sa adaugi un portbagaj :)))

    Sedanul e o idee depășită pentru ca e ineficient folosit spațiul. Degeaba are portbagajul 500l dacă nu poți pune nimic voluminos ca nu îl poți închide.

    Masina lunga, mai scumpa (mai mult material), mai grea și mai ineficienta.

    Ori hatchback ori break. Sedanul e de pe vremea când nu știau sa facă hatchback.
    2 7
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Hop și prostul satului sa se lupte cu Musk :))
    5 11
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    "Nu amortizezi miliarde în timp, este nevoie de volume"

    Loool. Mașină de produs perle :))))
    3 10
  • Umbra Dutzului
    Sincer, tu ne obosești mai tare decât Dutz. Ai o problemă gravă omule!
    6 5
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Csfncsf
    2 9
  • tesla si mai ales byd&co or sa te incolteasca in urmatorii ani. n-o sa poti arunca vreo privire pe strazi fara sa zaresti macar cateva.
    1 4
  • La cat se sta pe la incarcatori normal ca incoltesc. Nasol e ca si tu dai coltul! Cu burta plina de cafea si capul toba de la citit carti. Ca doar esti intelectual.
    2 1
  • @matei si alte nevertebrate: https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-27106277-video-cimitirul-automobilelor-electrice-reportaj-spiegel-despre-aglomerari-masini-nevandute-parcate-secret-inclusiv-ale-tesla.htm

    Se pare ca situatia e catastrofala la Tesla. Acum nu pot sti sigur, dar tot mai multe voci spun ca e nasol...

    @Otto: si eu la fel, imi pare rau ca nu se vand mai multe masini electrice. Ca sa-i bage in faliment. Pentru ca nici nu merita altceva. :)
    3 2
  • @PMC so alți gherțoi
    Nu mai pune la suflet ca o sa ajungi ca Dutz sa vezi Matei și Andree la colț de stradă, în baie și sub pat.

    PS: știi se scrie cu doi i
    2 3
  • @Mateutza: vezi? Cand incerci sa faci pe desteapta iti dai arama pe fata. Habar n-ai nici macar sa scrii corect romaneste, dar iti umfli narile si explici doct cum sta treaba cu lucruri la care nu te pricepi nici cat la scris. Plus nu te ajuta logica deloc.
    "Nu pot sti" e cu un i. Nu stii e cu 2. Nu e niciodata prea tarziu sa recuperezi lacunele din scoala primara. Si nu e nici o rusine asta. Nu e rusinos sa fii tolomac atat timp cat nu semnalizezi. Pana nu stie nimeni esti relativ ok. Cand risipesti orice indoiala se cheama prostie trambitzata. :))
    Mai bine uita-te la reportajul ala, poate te trezesti. Comentariile de pe hotnews sunt de asemenea bune, chiar si cele pro tesla. Realizezi cam pe unde suntem. Asta daca ai cu ce, desigur. :)
    4 3
  • Da, ai dreptate.
    Dar tot gherțoi ești, semnalizezi in fiecare comentariu.
    Faptul ca te obsedez și ma menționezi des ma bucura nespus și privesc cu încredere viitorul tău.
    2 2
  • Seriff
    Hahaha, asa merita, nu doar ei, toti care au mizat pe electrice, oamenii vor termice, nu electrice fortate si bagate pe gat
    3 2
  • @Seriff
    Am început sa salvez mesajele tale, ale lui Putz, PMC și alții. Ca sa avem de ce rade în câteva luni când cresc iar vânzările. Ca prea sunteți în extaz.
    2 3
  • Seriff
    Da, cresc cand o face plopul pere, nu vor creste, sunt pa si puiu!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru