În primul trimestru din acest an, Ford a vândut 20.223 de mașini electrice, mai multe cu 86% față de aceeași perioadă din 2023. Chiar dacă vânzările de modele electrice au crescut, rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an arată că marca americană pierde foarte mulți bani după vânzarea acestor modele.
Potrivit publicației Bloomberg, Ford Model E, divizia de mașini electrice a Ovalului Albastru, a pierdut 100.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută în perioada ianuarie – martie 2024. Practic, divizia de mașini electrice a mărcii a pierdut aproape la fel de mulți bani cât a câștigat Ford Blue, divizia de mașini cu motoare termice.
Mai rău, Ford se așteaptă la pierderi de 5.5 miliarde de dolari în segmentul mașinilor electrice până la finalul anului. Ford a anunțat, recent, că va reduce cheltuielile pentru dezvoltarea mașinilor electrice cu 12 miliarde de dolari și va întârzia cu lansarea de modele electrice noi.
Cât despre situația diviziei Model E, Jim Farley, șeful Ford, a declarat că „este principalul lucru care trage toată compania în jos în acest moment.”Ford și-a propus să reducă timpul de dezvoltare a viitoarelor sale modele electrice accesibile, care vor avea un preț de pornire de circa 25.000 de euro. Aceste modele urmează să fie lansate în 2026, iar Farley spune despre acestea că vor fi profitabile încă din primul an de piață.
via Bloomberg
Se potriveste perfect situatiei Ford.
Nu am dubii ca cifrele sunt reale dar e normal sa fie asa cu o tehnologie noua.
Nu e vorba ca ii costa 100k mai mult sa gave o mașină decât prețul de vânzare.
Au investit miliarde în dezvoltare și durează mult timp sa se amortizeze investiția. Costurile sunt la început, venitul vine pe parcursul anilor în care se exploatează tehnologia.
La fel a fost și când au mutat diesel-ul de pe tractor pe automobil.
La Ford nu prea se pune problema de recuperare a investiție, ci de reluare a producției de termice. :)))))))
Toți constructorii care renunță la sedanuri o fac pentru ca n-au mai investit în acest segment, le este lene și mai degrabă mai scot 2-3 SUV-elete, de acord ca acest segment a scăzut, dar asta tot din cauza constructorilor, în special în Europa .
Nu în ultimul rând ma referisem prima oară la Fiesta, tot bananierii cumpărau hatchback la clasa mică ? Vorbim de mobilitate în orașe, dar scoatem mașinuțele relativ ieftine și băgăm SUV scump, pentru ca profit mult mai mare, ei bine acum Ford ului îi iese profitul pe nas .
Tot Mr. Farley a decis renunțarea la Fiesta, Focus, Mondeo… își merită soarta.
Matei, termină cu prostiile… majoritatea nu-si vor amortiza nici 25% din investițiile în electrice. Orice model care nu vinde minim 400 de buc pe zi timp de minim 7 ani (cu un face lift) nu face bani. De aia Tesla a făcut bani ca a vândut volume. Nici EV6 (care a făcut vânzări notabile) nu a depășit 300 de mașini pe zi… deci nu-i profitabil.
Nu amortizezi miliarde în timp, este nevoie de volume.
Între timp tehnologia BEV este uzată moral și trebuie investite alte miliarde, de unde?
Abia aștept să termine și BYD cu fanfarada și abureala… ard bani la greu și mint de sparg, după cum deja este clar Tesla este istorie. Anul trecut regina anul ăsta cenușăreasa…. cum naiba? Nu trebuia să crească exponențial? Nu trebuia să fie gata fabrica din Mexic? Nu trebuia să producă 2,5 mil de mașini în 2024? Eu nu am uitat minciunile tale… tu? Dar cele 20 mil pe an din 2030?
Tesla nu ajung nici 1,8 milioane (eu cred ca 1,6 este prea mult)… dezastru!!!
Se trezesc toti… tu dormi.
Sedanul e o idee depășită pentru ca e ineficient folosit spațiul. Degeaba are portbagajul 500l dacă nu poți pune nimic voluminos ca nu îl poți închide.
Masina lunga, mai scumpa (mai mult material), mai grea și mai ineficienta.
Ori hatchback ori break. Sedanul e de pe vremea când nu știau sa facă hatchback.
Loool. Mașină de produs perle :))))
Se pare ca situatia e catastrofala la Tesla. Acum nu pot sti sigur, dar tot mai multe voci spun ca e nasol...
@Otto: si eu la fel, imi pare rau ca nu se vand mai multe masini electrice. Ca sa-i bage in faliment. Pentru ca nici nu merita altceva. :)
Nu mai pune la suflet ca o sa ajungi ca Dutz sa vezi Matei și Andree la colț de stradă, în baie și sub pat.
PS: știi se scrie cu doi i
"Nu pot sti" e cu un i. Nu stii e cu 2. Nu e niciodata prea tarziu sa recuperezi lacunele din scoala primara. Si nu e nici o rusine asta. Nu e rusinos sa fii tolomac atat timp cat nu semnalizezi. Pana nu stie nimeni esti relativ ok. Cand risipesti orice indoiala se cheama prostie trambitzata. :))
Mai bine uita-te la reportajul ala, poate te trezesti. Comentariile de pe hotnews sunt de asemenea bune, chiar si cele pro tesla. Realizezi cam pe unde suntem. Asta daca ai cu ce, desigur. :)
Dar tot gherțoi ești, semnalizezi in fiecare comentariu.
Faptul ca te obsedez și ma menționezi des ma bucura nespus și privesc cu încredere viitorul tău.