Ford a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024

de Tiberiu Safta
Luni, 10.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un nou raport financiar arată că Ford a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024. Constructorul american se așteaptă să piardă și mai mulți bani în 2025.

Anul 2024 nu a fost unul profitabil pentru Ford. Ovalul Albastru a dezvăluit în cadrul raportului financiar final pentru anul trecut că a înregistrat pierderi de aproximativ 5.1 miliarde de dolari.

Constructorul american nu se așteaptă ca situația să se îmbunătățească în acest an, deoarece preconizează că Model e, divizia de mașini electrice a mărcii, va înregistra pierderi cuprinse între 5 și 5.5 miliarde de dolari la finalul lui 2025.

În ciuda acestor preconizări, marca este optimistă cu privire la investițiile sale în mașini electrice. Anul trecut, divizia Model e a raportat o îmbunătățire a costurilor în valoare de 1.4 miliarde de dolari. Pe piața din Statele Unite, vânzările de modele electrice Ford au crescut cu 34.8% în 2024 față de 2023, fiind vândute 97.865 unități.

Tot anul trecut, cel mai vândut model al mărcii a fost Ford F-Series, care a fost și cel mai vândut pick-up din Statele Unite pentru al 47-lea an consecutiv.

Ford dorește să lanseze mai multe modele electrice noi în următorii 5 ani.

Unul dintre acestea ar urma să fie o camionetă de dimensiuni medii, programată să apară în 2027, cu o întârziere de 18 luni față de cum era planificat inițial. În acel an trebuia să fie lansat și un SUV electric cu 3 rânduri de scaune, însă Ford a renunțat la un asemenea model pe parcursul anului trecut. Consecința anulării renunțării la acest model a fost o pierdere de 1.9 miliarde de dolari.

via Motor1

Comentarii (10)

  • iar despre ford? va platesc rau astia.
    pai sa dispara, aveau modele ok si le-au scos, de inteligenti ce sunt.
    fiesta, focus(urmeaza sa il scoata anul asta), mondeo....
    3 0
  • Punem niște tarife și gata, se rezolva orice bubă.
    1 3
  • Se aude că vor scoate și kuga.
    De la sfârșitul lui 2025.

    O sa aibă la vânzare doar chestia aia de puma.
    3 2
  • Mirces
    FORD are 55% actionari fonduri de investiții(zeci de actionari) și 33% actionari prin bursa,deci mii de actionari! Așa că managementul este destul de puțin stresat sa răspundă în fața miilor de acționari(idem fondurile de investiții) și face experimente,cheltuiește pentru modele noi și apoi renunță la ele,etc.Cam Așa se întâmplă în marile corporații americane în care nu exista un acționar majoritar care sa urmărească deciziile managerului numit.Raspundere diluata,rezultate proaste,pierde John Doe!
    2 0
  • pierderile nu sunt din cauza ca au eliminat ei respectivele modele. alea erau praf si pulbere la fiabilitate si nu mai aduceau profit, deci daca le-ar fi mentinut chiar ar fi adancit mai rau pierderile. iar alea erau pierderi operationale, dureroase.

    ce raporteaza ford in prezent sunt pierderi cauzate de investitiile masive la divizia de electrice. baga bani astazi si e normal sa apara cu un minus contabil, dar maine recupereaza tot ce au investit, plus profitul aferent.
    2 1
  • Asta e teoretic, practic nu este obligatoriu, practic vreo 11 miliarde pierderi pe 2024 si 2025, unde scrie ca vor face profit din 2026 ? Vor acumula pierderi de zeci de miliarde pana in 2030 .
    6 0
  • Mirces
    Sigur,acesta este un site pentru iubitorii automobilelor.Pentru ca unii colegi de pagina apreciază ca pierderile Ford se datorează invențiilor în mobilitatea electrica,adaug postării mele referitoare la acționariat ca: investitiile(în active imobiliare,echipamente,utilaje,software-ul necesar productiei etc) sunt amortizabile deci nu produc pierderi fiscale! În ultimii 20 de ani,Ford mai mult a înregistrat pierderi decât profit,iar în 2008(nu se vorbea de electrice în acei ani) pierderile au fost la nivel record de 14.8 miliarde dolari!
    Desigur ca dacă construiești o fabrica(amortizabila) si o umpli cu masini si utilaje dar apoi produci 5 automobile/baterii/orice pe zi(exagerare ,desigur) pentru ca nu esti capabil sa le vinzi faci pierdere deoarece nu ai de unde sa scazi cheltuielile deductibile cu amortizarea și alte cheltuieli(energie,salarii ,etc)!
    1 1
  • Lasă l mda e fanel, e dikk electrikk.
    Uite cum vor face profit
    Şeful Ford spune că producătorii chinezi sunt cu 10 ani înaintea celor din SUA în tehnologia bateriilor şi cumpărarea licenţelor din China e crucială
    1 1
  • ma confunzi, dar totusi sunt curios cine e fanel?

    vad ca sunteti multi pe aici, mai ales din clica retrograzilor, care aveti o usoara obsesie cu fanel. pesemne v-a dat-o grav de tot la temelie, asa ca sa-l tineti minte.

    in fine, nu stiu fanele cum ai reusit, dar bravo. je suis fanel.
    2 1
  • inexorabil
    @15:25 – dă-te prins/depistat…Fănele!

    1) Evident că voi vreţi ca DOAR cititorii neutri ((şi îmi pare rău pentru dânşii, dar încă se confruntă cu o doză de…naivitate – însă, “din cauza” NOASTRĂ, recte a “dujmanilor” (Stângii/Elitei/Sistemului), această nefirească/nedemnă (şi atât de…plăcută vouă, Fănele, ba încă orgastică de-a dreptul) situaţie tot se va isprăvi, odată şi odată, başca ne vom ASIGURA că, ulterior, nu veţi mai avea (vreodată!) şansa de a (eco-/e-)corupe/subjuga/zombifica, astfel urmând ca, inevitabil, Les Fleurs du Mal să se ofilească…)) să pună boticul ((păi nu de aceea mă (tot) cenzuraţi?...ca să ia lumină (auto) exclusiv de la voi!!!)). Dar, repet, nţ! – nu veţi mai jubila (prea multă vreme).

    Aşadar, ne referim la “Fănel” nu neapărat ca la un (unul singur) anumit…securist (căci numele vostru este legiune…legionarilor :D). Dacă trebuie să atacăm (relative) identităţi: fostul “vianu”, actualul “Banditos” ((a se traduce: alt lup, dar aceeaşi blană, recte…agramat şi…niet kultur! (auto) )).


    2) “Profesioniştilor”, cum dreaq să nu fiţi “adulmecaţi” (pe AM, cel puţin), din moment ce – în manieră INVARIABILĂ şi ca să cităm…Scriptura – grăiţi (inconfundabil!) ca un balaur…
    Par egzamplî (şi n-ar fi prima dată când ne vizaţi cu o astfel de terminologie): “retrograzi”.
    Nu, cretin incurabil ((şi cu placa (propagandistică) demult blocată)), suntem doar…NORMALI – incluzând viziunea adecvată (şi, desigur, favorabilă) asupra progresului ((REAL, başca UNANIM acceptat/folositor…dacă mai era cazul să precizez/subliniez, dar na! – fiarele jurate ale mistificării pedalează tot/doar cum se pricep ele, recte cum au fost inoculate/instruite; incluzând ropotul necontenit/neobosit de “explicaţii”, “justificări” şi “speranţe” legate de EŞECUL indiscutabil al (eco-/e-)Ersatz-ului (cu alte cuvinte: purceaua-i deja moartă-n coteţ…), pe care slugile prea-viclene (şi prea-turbate – contra nesupunerii, recte contra…“crimăgânditului”) au ordin (tunător!) să-l propovăduiască nu până în pânzele albe, ci până în perii albi (inclusiv ai lor) )).

    PS. De fapt, oare la ce se rezumă (întru prea-necinstită şi îndârjit-constantă…ne-mărturisire) frenezia voastră verbală (progresistă) şi, în definitiv, straşnica şi omnilaterala voastră (cu tot cu “preaînalţii” voştri şi ai lu’ planetă) opintire? Cumva la…”deviza de la Davos” (pentru voi: de împlinit mort copt!) ? Haideţi, că acum o ştim cu toţii ((başca de CE sunteţi (inclusiv în acest sens) voi capabili – “CE” însemnând, totodată, şi acronim: C.E. ;) )).


    3) Apropo… Fixaţia (şi persistentă, nu glumă) “dulăilor” ((musai pentru…”căţei” – se subînţelege: doar nu s-ar umili (ba încă li s-ar părea inadmisibil de groaznic!) consultându-i…pe tema: dar ei ce vor???)) nu poate fi decât una singură: “aerul curat” (eventual şi comprimat şi cu care “căţeii” cică să se hrănească…la propriu). Însă nu-i auzi niciodată pomenind măcar o curbură de literă (darămite litera întreagă) despre “fratele siamez”…desigur: apa curată!
    La mintea prionului (cocoşul este deja geniu) DE CE: în numele (oculto-idolatrizatului – din nou însă: cult de inoculat doar “căţeilor”) aerului curat (mai precis: al prevenirii/combaterii “poluării”), le poţi smulge ((astfel născându-se incomparabila (pentru tartori) satisfacţie orgastico-mefistofelică)) “căţeilor”…totul (maşina personală inclusă – mai ales!), însă ce poţi asocia (cât de cât…convingător) cu apa (tot vitală, dar…chioară) ? Doar nu cana nefericitului.


    4) Nu în ultimul rând – şi ca să încredinţez pe toată lumea: axiomatic, nu se cenzurează decât…adevărul. Nu "extremismul", nu "schizofrenia", nu “aberaţia”, nu “grafomania”, nu "digresiunea", nu “dezinformarea”, nu…“narativul rus”.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru