- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Intern
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Ford a început producţia motorului 1.0 EcoBoost la Craiova
De fapt este un motor de motocicleta adptat pt masina si uzura va fi fantastica.
Desigur ca asta depinde si de cine conduce masina dar in principiu rata de uzura va fi extrem de mare.
Dar de fapt asta este trendul actual.
O sa fie pus si pe Fiesta, dar deocamdata trebuie sa-si recupereze investitia, asa ca il pun pe un model unde profitul marginal e mai mare.
@AndreiRN : De unde stii tu ca uzura va fi fantastica ? Ai examinat cumva motorul in detailu ? Ai vorbit cu furnizorii ? Poate esti inginer Ford si nu ne zici si noua.
Eu sunt inginer in aerospatiale dar pe langa asta sunt pasionat de mecanica si mecanisme mecanice.
Cand storci foarte mult dintr-un mecanism mecanic metalul iti arata care sunt limitele.
Aceste motoare sunt din aliaj de aluminiu si lucreaza la temperaturi ridicate si compresi ridicate si asta va rezulta in o usura mai rapida.
Nu este asa de greu
Nu confunda materialul din care este facut blocul motor si chiuloasa cu arborele cotit,biele,axe cu came etc.Majoritatea motoarelor de generatie noua au blocul din aluminiu.Nu poti sa faci un arbore cotit din aluminiu,din cate stiu aliajele de metale au evoluat foarte mult.Nu cred ca nu au testat acest motor inainte de a intra in productie.Nu-l compara cu un motor de motocicleta,uita-te la ce cuplu dezvolta!
@ FORD : Cu cat mai multe produse la Craiova ;)
In prezent tendinta este de reducere a costurilor de productie, a cilindreei, etc. E adevarat ca un astfel de motor de drujba nu va putea duce 1 milion de km, dar nici lumea nu mai pastreaza o masina foarte mult timp. Vor fi 1-2-3 proprietari, un rulaj de 300 000 km maximum, si apoi la casare sau dezmembrari.
PS: Cred ca filosofia capitalistilor din prezent este: "traieste-ti viata - consuma din plin" :))
Motorul celor de la Ford este un raspuns la TwinAir-ul de la Fiat, dar avand o cilindree mai mare se preteaza a fi instalat si pe caroserii mai grele (Focus). Diferenta de CP vine din setarea si geometria turbinei.
Da, este un lucru bun ca se monteaza in Romania, singura problema fiind calitatea. Suntem renumiti pentru lucrurile facute pe genunchi si saritul peste etape:)
SPor!
@edi80 Ma bucur sa aud comentarii pertinente de la tine. Sunt de acord cu ce ai scris.
Si sincer sa fiu nici eu nu sunt adeptul motoarelor de genul asta. dar vad ca pe zi ce trece tot mai multi au asa ceva. Vorba cuiva mai sus, te pui cu trendul?
In rest mult succes si vanzari cat mai mari! Ar cam fi cazul, ca pana acum la Craiova nu s-a fabricat mare lucru...
Dar asa este educatia pe net din zilele de astazi cand ai barbati care locuiesc cu parintii si soferi care nu stiu sa schimbe uleilul sau o roata.
Oricum trendul este in a oferi publicului masini care le da senzati tari prin culoare si electronica de bord sau primele trepte foarte apropiate in schimbul unei sume considerabile.
Acum 30 - 40 de ani o familie cheltuia 15% din venit pt masina dar acuma sa ridicat la 30% si trendul va continua deoarece sa pornit o adictie la technologie si confort si intentionat sa redus fiabilitatea masinilor.
Uni au ochii si minte sa vada si sa inteleaga si alti au doar pofte de satisfacut.
Cam la fel si in industria alimentara.
Cantitatea vs calitatea.
Calitatea este un capitol la care Romania trebuie sa mai lucreze. Am mers ceva timp cu Cielo, cel corean si cel asamblat in Romania, diferentele erai destul de mari, de la dotari, cutie de viteza si pana la greierasi.
De asemenea, noul Panda cu "polizorul" de 85CP se misca binisor, fara a fi nevoie sa il tii in 5000 de ture. In afara de sunet, care este mai ascutit, motorul este absolut ok. De ce nu ar fi si acesta?
In Romania agricola de acum 30 de ani muncitorul visa la o masina cat de ieftina dar masina sa fie.
Acuma dupa 30 de ani eu am colectionat 13 vehicule.
O lume total diferita oricum.
Ieri 11.05.2012 s-a stins din viata la varsta de '89 de ani Carroll Shelby, un nume sinonim cu motorsportul american si cu modelele de performanta Ford si nu numai.Nu voi scrie ce a insemnat acest om pentru industria auto, cat a cantarit cuvantul lui in randul celor de Ford si in boxele curselor de circuit din America.
Sper ca Automarket ne va oferi un articol deosebit in onoarea celui ce a fost, Carroll Shelby.
Ce spui tu despre blocul de aluminiu si compresie mare este in general valabil dar:
1. de multi ani cam toate motoarele se fac din aluminiu si iata ca merg
2. acest motor EcoBoost 1.0 totusi are blocul motor din fier, pentru a se incalzi mai repede
Haideti sa nu ne mai dam cu totii cu parerea ce va face si cum va face acest motor, ca exista posibilitatea ca cel mai vechi constructor de automobile din lume sa stie un pic mai multe despre motoare decat noi... zic si eu.
Ar fi fost mai interesant daca in articol erau precizate niste detalii tehnice despre motor, deoarece incorporeaza cateva chestii interesante, cum ar fi:
-bloc din fier, pentru incalzirea mai rapida si reducerea costurilor;
-injectie directa;
-galeria de evacuare integrata in chiulasa;
-circuit de racire separat pentru chiulasa si pentru blocul motor, pentru controlul mai bun al temperaturii;
-axe cu came variabile;
-curea de distributie scufundata (nu integral) in baia de ulei;
Motorasul meu de Matiz EURO4 (2007) nu este zgomotos , este chiar linistit. La cei 785 cmc ( cam putini ) face fata. Dar ce sa spun de motorasul de la FORD este dupa mine un "brilliant" .
Ce n-as da sa-l ascult cum toarce ?
Fain ..