Ford România a anunțat marți startul producției noului SUV Puma la uzina pe care o deține în Craiova. Constructorul american a angajat încă 1.700 de persoane pentru producția modelului, iar muncitorii vor lucra în trei schimburi, ceea ce înseamnă că uzina va produce Puma în regim non-stop.
Pentru moment, Ford nu a anunțat câte unități Puma va produce zilnic la Craiova, însă cel mai probabil producția va atinge treptat cotele maxime stabilite de producător.
"Sunt onorat și mândru că împreună cu echipa noastră din Craiova suntem parte a acestui nou și deosebit capitol reprezentat de lansarea producției noului Puma. Este o mare realizare pentru noi să producem aici, la Craiova, nu numai cel mai avansat vehicul din punct de vedere tehnologic fabricat vreodată în România, ci și primul cu tehnologie hibridă integrată", a declarat Ian Pearson, președintele Ford România.
Ford Puma a fost prezentat oficial la sfârșitul lunii iunie și devine primul model hibrid produs în România datorită motorului EcoBoost Hybrid de un litru disponibil în versiuni de 125 CP și 155 CP, care este acompaniat de un starter-generator pe curea cu o capacitate de 11.5 kW.
În plus, instrumentarul de bord digital, funcția de masaj lombar, posibilitatea de a încărca telefonul wireless și un compartiment suplimentar pentru portbagaj sunt printre noutățile pe care Ford Puma le introduce în gama de modele subcompacte a constructorului american.
În plus, noul Puma va fi disponibil și în echiparea Titanium X, care include jante din aliaj de 18 inch și inserții din lemn. De altfel, oficialii Ford speră ca Puma să atragă clienți inclusiv de la brandurile premium precum Mini.O altă premieră pentru uzina de la Craiova este că aceasta produce în paralel două modele. Pe lângă noul Puma, americanii vor produce în continuare și SUV-ul Ecosport.
Via Ford
nu locatia conteaza, iar daca da, crede-ma pe cuvant poti face dezvoltare de produs (ca tot vorbim de automotive) si de la calculatorul din livingul propriei case. Asta, asa, sa te simti mandru ca esti roman.
Exemplu: Stăm și ne lăudăm mereu cu nu știu ce olimpici la matematică, informatică, fizică sau alte materii. Și unii zic ”mamă, ce tare e sistemul nostru de învățământ și ce proști sunt occidentalii.” Ei bine, olimpicii ăia sunt ”elite” ca să îi numim așa. Sunt excepții pe care noi îi facem să pară că sunt majoritatea. Dar nu sunt. Iar problema la noi este că diferența dintre ”elite” și cei ”de rând”, cel puțin în sistemul educațional, dar nu numai, este uriașă!
Poate occidentalii nu au atâția excepționali ca noi (deși tind să cred că au cel puțin atâția), dar oamenii de rând sunt cu muuuuuuuuult mai educați decât cei de la noi. Și asta face diferența. Pentru că, până la urmă, nucleul societății este format din oamenii de rând, nu de ”elitele” cu care noi ne mândrim și ne mințim că am fi ceva. Și de aia ei sunt unde sunt, iar noi unde suntem.
Oricum şi un mild hibrid e bun decât nimic, dar tot cu schimbător şi 3 pedale.... Pfffff...
asteptam de la altii sa ne deschida cate o fabrica unde sa asamblam ceva,sa facem curat,etc. cum sunt atunci coreenii, din sud, care au umplut lumea cu produsele lor de tot felul;gandite proiectate, fabricate de ei insisi?
Desi in prezent sunt in cautarea unui vehicul nou de genul asta, sub clasa compacta, iar Duster-ul mi se pare prea masiv, nu voi putea alege masina olteneasca. Designul il gasesc o caricatura neserioasa. Sper ca altii sa o poata cumpara, cum spuneam, ar face un bine economiei noastre, iar in contrapartida eu, voi face un bine economiei cehe, cel mai probabil.