În cadrul Ford Go Electric, eveniment care s-a desfășurat astăzi la Amsterdam, producătorul american a oferit o serie de informații generoase cu privire la gama de vehicule electrificate. Ford anunță lansarea în Europa a versiunii Explorer Plug-in Hybrid, debutul noii generații Kuga în versiuni mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid, dar și introducerea unor variante electrificate la nivelul gamei de utilitare.
Ford Transit, Transit Custom și Tourneo Custom vor fi disponibile în versiuni EcoBlue Hybrid. Ford nu a oferit detalii despre motorul diesel folosit, însă ne așteptăm ca americanii să aducă în ofertă același sistem de propulsie detaliat odată cu lansarea lui Kuga EcoBlue Hybrid. În cazul SUV-ului, Ford oferă un motor diesel de 2.0 litri de 150 CP asistat de un sistem mild-hybrid la 48V.
Tehnologia implică un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG) care înlocuiește alternatorul clasic și care permite recuperarea energiei generate în timpul decelerării și stocarea acesteia într-un pachet de baterii Li-Ion la 48V. Americanii spun că ulterior, BISG se comportă asemeni unui motor, utilizând energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, dar și pentru a alimenta sistemele electrice auxiliare ale mașinii.
Consumul mediu mixt estimat de producătorul american este de 6.7 litri/100 de kilometri în cazul lui Transit Custom EcoBlue Hybrid, respecitv 7.6 litri/100 de kilometri în dreptul lui Transit EcoBlue Hybrid. Pentru Tourneo Custom EcoBlue Hybrid, americanii estimează un consum mediu mixt de 7 litri/100 de kilometri.
Tot în cadrul evenimentului de la Amsterdam, Ford a anunțat o versiune plug-in hybrid pentru Tourneo Custom.
Modelul va fi echipat cu un motor electric/generator alimentat de un pachet de baterii Li-Ion cu capacitatea de 13.6 kWh. Alături de acest motor electric, americanii au integrat și propulsorul de un litru EcoBoost, însă motorul cu ardere internă are rol de range extender. Sistemul de propulsie permite o autonomie cu emisii zero de până la 50 de kilometri și o autonomie totală de 500 de kilometri cu ajutorul acelui range extender. Consumul estimat de Ford este de 3.3 litri/100 de kilometri. Pentru moment, reprezentanții constructorului de peste Ocean nu au anunțat și performanțele sistemului plug-in hybrid.În 2021, Ford va lansa și un Transit 100% electric. Modelul va fi unul pregătit să susțină afacerile care presupun o activitate în mediul urban. Americanii promit mai multe versiuni de caroserie, dar și "o sarcină utilă competititvă".
Ford Transit Smart Energy Concept: minibus electric cu zece locuri
Tot în cadrul evenimentului din Amsterdam, producătorul de peste Ocean a expus și noul concept Transit Smart Energy: un minibus electric cu 10 locuri dezvoltat de inginerii din cadrul Centrului Tehnic Ford Merkenich (Germania). Acesta utilizează platforma lui Ford Transit și dispune de un pachet electric capabil să ofere o autonomie de 150 de kilometri.
"În dezvoltarea acestui concept am găsit o serie de moduri inteligente de economisire a energiei, iar acestea ar putea să ne ajute să îmbunătățim mai departe experiența pe care clienții o vor avea la volanul vehiculelor electrificate în viitor", a declarat Kilian Vas, liderul departamentului Vehicle Architecture în cadrul Ford Europa.
Pe noul Transit Smart Energy Concept inginerii Ford propun următoarele soluții inteligente pentru economisirea energiei:
● O ușă glisantă acționată electric care se deschide doar pe jumătate pentru a reduce pierderile de căldură.
Aceasta poate fi activată de pasageri prin utilizarea unui dispozitiv inteligent. Atunci când ușa este deschisă, sistemul de climatizare se închide automat.● Scaune încălzite cu suprafețe care permit pasagerilor să controleze temperatura, reducând astfel energia necesară pentru încălzirea întregii cabine.
● Șase panouri solare amplasate pe plafon care încarcă o baterie la 12V. Energia înmagazinată de acest acumulator este utilizată pentru alimentarea sistemelor care încălzesc scaunele și a altor sisteme electrice integrate la bord.
● Integrarea unui separator din policarbonat între ușa pasagerilor și zona scaunelor. Astfel, se reduc și mai mult pierderile de temperatură în momentul accesului pasagerilor.
● Podea și plafon izolate termic în partea posterioară.
Conform oficialilor Ford, în cursul acestui an, inginerii vor demara și o serie de teste pe șosea cu Transit Smart Energy Concept.
Comentarii (1)