Ca în fiecare an, cei mai importanţi constructori auto din lume şi-au disputat titlul pentru cel mai bun motor al anului. Milioane de euro investiţi în dezvoltare şi sute de mii de ore de teste pentru o distincţie „International Engine of the Year”, care valorează cât o campanie publicitară de amploare.
Juriul a fost format din 87 de jurnalişti auto din 35 de ţări. Ei au trebuit să jurizeze o gamă largă de unităţi de propulsie aflate în prezent pe piaţă. Au existat mai multe categorii, delimitate de cilindree: Sub un litru, între un 1.0 şi 1.4 litri, între 1.4 litri şi 1.8 litri, între 1.8 litri şi 2.0 litri, între 2.0 şi 2.5 litri, între 2.5 litri şi 3.0 litri, între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. Dincolo de toate aceste categorii, există şi o categorie Green Engine Award, destinată modelelor ecologice, şi, titlul suprem, "International Engine of the Year".
Motorul internaţional al anului 2013
Anul trecut, distincţia finală a fost trecută în contul Ford, fiind recompensată unitatea 1.0 Ecoboost. Anul acesta, pentru a doua oară consecutiv, acelaşi motor 1.0 Ecoboost câştigă titlul suprem. Unitatea Ecoboost de 1.0 litri este produsă de Ford la Craiova şi la Koln, România fiind astfel reprezentată cu succes şi în această ediţie a reputatului concurs internaţional.
REZULTATE FINALE
MOTOR | PUNCTE |
1. Ford 999cc trei cilindri turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max) |
479 |
2. Volkswagen 1.4 litri TSI TwinCharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) | 408 |
3. BMW 2-litri twin-turbo patru cilindri benzină (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i, X1 28i) | 247 |
4. Porsche 2.7 litri DI (Porsche Boxster, Cayman) | 245 |
5. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) | 233 |
6. BMW/PSA 1.6-litri turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) | 197 |
7. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) | 180 |
8. Audi 2.5 litri cinci cilindri (Audi TT RS, RS3, Q3 RS) | 111 |
Categoria sub 1.0 litri
Unitatea pe benzină şi-a adjudecat şi premiul categoriei sale, sub un litru, având în vedere că cilindreea sa este de 999 cmc. Juriul a notat calităţile dinamice ale motorului şi dimensiunile sale reduse, cei de la Ford demonstrând în trecut că suprafaţa ocupată de blocul motor este comparabilă cu cea a unei coli A4 şi că blocul motor încape în zona de bagaje de cabină a unui avion de pasageri.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ford 999cc trei cilindri turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max,) |
557 |
2. Fiat 875cc doi cilindri turbo (Fiat 500, 500L, Panda, Lancia/Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo Mito) |
329 |
3. Volkswagen 999cc trei cilindri (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) |
235 |
4. Renault/Nissan 898cc trei cilindri TCE turbo (Renault Clio, Dacia Sandero, Logan, MCV) |
144 |
5. Volkswagen 999cc trei cilindri + gaz (Volkswagen Up) |
118 |
6. Fiat 875cc tdoi cilindri turbo + gaz (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) |
91 |
Categoria 1.0 – 1.4 litri
Volkswagen nu putea lipsi din lista merituoşilor. Chiar dacă a ratat premiul cel mare, constructorul german a câştigat categoria motoarelor cu cilindree cuprinsă între 1.0 şi 1.4 litri. Propulsorul este folosit pe mai multe modele europene.
MOTOR | PUNCTE |
1. Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) |
411 |
2. Volkswagen 1.4 litri TSI (Volkswagen Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Audi A1, A3, A3 CNG, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Rapid, Yeti, Superb, Octavia) |
191 |
3. Volkswagen 1.2 litri TSI (Volkswagen Polo, Beetle, Jetta, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Touran/Cross Touran, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti) |
188 |
4. Volkswagen 1.4 litri TSI ACT (Volkswagen Golf) |
180 |
5. Fiat 1.4 litri MultiAir turbo (Fiat Abarth Punto Evo, Punto, Bravo, Alfa Romeo Mito, Giulietta, Lancia Delta) |
172 |
6. GM 1.4 litri electric-benzină cu autonomie extinsă (Chevrolet Volt, Opel / Vauxhall Ampera, Cadillac ELR) |
105 |
Categoria 1.4 – 1.8 litri
La această categorie există un singur câştigător de mai mulţi ani. Este vorba despre unitatea supraalimentată de 1.6 litri, pe care Mini o foloseşte pe modelele sale în versiunea Cooper S. Motorul este la a şaptea distincţie consecutivă, o performanţă greu de egalat.
Unitatea livrează 184 de cai putere şi 260 de Nm, pe o plajă de turaţii extrem de generoasă, cuprinsă între 1600 şi 5000 de rotaţii. Având în vedere parteneriatul celor de la BMW cu alianţa PSA Peugeot Citroen, unitatea îşi găseşte utilizare şi pe mai multe modele ale francezilor.MOTOR | PUNCTE |
1. BMW-PSA 1.6 litri turbo benzină (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) |
317 |
2. Volkswagen 1.8 litri TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon FR Altea/XL/Freetrack, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Passat) |
231 |
3. Ford/Volvo/Mazda 1.6 litri turbo (Ford Focus, C-Max/Grand C-Max, Kuga, Escape, S-Max, Galaxy, Fusion, Volvo V40, S60, V60, V70/XC70, S80, S80 E85) |
145 |
4. Toyota/Lexus 1.8 litri electric-benzină hibrid (Toyota Plug-In Prius) |
127 |
5. Mercedes-Benz 1.6 litri turbo (Mercedes-Benz A180, CLA180, B180, A200, CLA200, B200, C180 CGI) |
102 |
6. Volkswagen 1.6 litri TDI (Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Jetta, Passat, Touran/Cross Touran, Škoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Altea/XL/Freetrack, Leon, Toledo) |
101 |
Categoria 1.8 – 2.0 litri
BMW a ieşit câştigător şi aici. Motorul de 2.0 litri TwinPower Turbo a reuşit să depăşească concurenţa pentru al treilea an consecutiv, beneficiind de injecţie directă de înaltă precizie şi turboalimentare. În prezent, motorul este folosit pe o gamă largă din gama constructorului german.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 2 litri twin-turbo patru cilindri benzină (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) |
295 |
2. Volkswagen 2 litri patru cilindri TFSI (Audi A1, TT, TTS, A3, S3, A4 E85, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon FR, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Superb, Volkswagen Golf Cabriolet, Beetle, Golf R Cabriolet, Scirocco, Eos, Scirocco R, Jetta, Passat, Passat CC, Tiguan) |
278 |
3. BMW 2 litri twin-turbo patru cilindri diesel (BMW 116d, 118d, 120d, 123d, 125d, 316d, 318d, 320d, 520d, 525d, X1 18d, X1 20d ed, X1 20d, X1 25d, X3 18d, X3 20d, Mini Cooper SD, Clubman Cooper SD, Countryman Cooper SD, Coupé/Roadster Cooper SD, Paceman Cooper SD) |
262 |
4. Mazda 2 litri skyactiv benzină (Mazda 3, CX-5, 6/Atenza) |
194 |
5. Volkswagen 2 litri TDI (Audi A1, A3, A4, A5, Q3, Q5, TT, A6, Seat Leon, Leon FR, Ibiza FR/Cupra, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Golf, Golf Variant, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Passat CC, Touran/Cross Touran, Tiguan, Beetle) |
165 |
6. Ford 2 litri turbo (Ford Focus ST) |
122 |
Categoria 2.0 – 2.5 litri
Pentru a confirma supremaţia germană în clasa motoarelor cu cilindree medie, dar extrem de potente, Audi şi-a trecut în cont victoria categoriei 2.0 – 2.5 litri. Este de la sine înţeles că unitatea de 2.5 litri, capabilă să ofere 340 de cai putere şi 450 de Nm, disponibilă în prezent pe micul Audi TT-RS a câştigat fără drept de apel.
MOTOR | PUNCTE |
1. Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi TT RS, RS3, Q3 RS) |
368 |
2. Mazda 2.2 litri skyactiv diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) |
331 |
3. Mercedes-Benz 2.1 litri CDI (Mercedes-Benz A220, CLA220, C180, C200, E200, C220, E220, GLK220, E250, CLS250, SLK250, GLK250, GLK200, Jeep Compass) |
185 |
4. Mazda 2.5 litri skyactiv benzină (Mazda 6/Atenza, CX-5) |
144 |
5. Mercedes-Benz 2.1 litri electric-diesel hibrid (Mercedes-Benz E300 Hybrid) |
142 |
6. Ford/PSA Peugeot Citroën/Jaguar/Land Rover 2.2 litri diesel (Land Rover Freelander 2, Range Rover Evoque, Peugeot 508, Ford S-Max, Galaxy, Citroën C5) |
142 |
Categoria 2.5 – 3.0 litri
Cei de la Porsche au reuşit să bată BMW în acest an la această categorie. După ce în 2012 câştigaseră cu ajutorul motorului biturbo de 3 litri, cei de la BMW au fost surclasaţi în acest an de unitatea Porsche pe benzină de 2.7 litri prezentă pe noile generaţii Boxster şi Cayman. Motorul livrează 275 de cai putere la 7400 rpm, iar momentul maxim de 290 Nm este atins la 4500 rpm.
MOTOR | PUNCTE |
1. Porsche 2.7 litri DI (Porsche Boxster, Cayman) |
259 |
2. BMW 3 litri biturbo six-cilindri benzină (BMW 1 Series M coupe, Z4 35is) |
244 |
3. BMW 3 litri twin-power turbo diesel şase cilindri (BMW 330d, 530d, 535d, 530d GT, 535d GT, 640d, 730d, 740d, X3 30d, X3 35d, X5 30d, X5 40d, X6 30d, X6 40d) |
240 |
4. BMW 3 litri twin-power turbo diesel şase cilindri (BMW M550d, X5 M50d, X6 M50d) |
233 |
5. BMW 3 litri twin-power turbo şase cilindri benzină (BMW 135i coupe, 335i, 335i GT, Z4 35i, 535i, 535i GT, X3 35i, X5 35i, X6 35i, 640i, 740i) |
196 |
6. Volkswagen 3 litri V6 TDI (Audi A4, A5, Q7, A6, A7, Q5, A8, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Panamera, Cayenne) |
112 |
Categoria 3.0 – 4.0 litri
Categoria motoarelor cu cilindreea cuprinsă între 3.0 şi 4.0 litri a fost a doua din acest an în care cei de la BMW s-au văzut depăşiţi faţă de anul trecut.
După ce M3 şi-a adjudecat în 2012 premiul cu motorul V8 de 4 litri, în 2013 a venit rândul celor de la McLaren să sărbătorească. Trofeul a fost pus în dreptul unităţii V8 de 3.8 litri de pe McLaren MP4-12C, diferenţa de puncte dintre motorul britanic şi cel bavarez fiind însă foarte mică: doar 13 puncte.MOTOR | PUNCTE |
1. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) |
333 |
2. BMW M 4 litri V8 (BMW M3) |
320 |
3. Audi/Bentley 4 litri TFSI (Audi S6, S7, RS6, RS7, S8, Bentley Continental GT) |
281 |
4. Porsche 3.8 litri Boxer DI (Porsche 911 Carrera) |
268 |
5. Porsche 3.4 litri Boxer DI (Porsche Boxster S, Cayman S, 911 Carrera) |
206 |
6. Nissan 3.8 litri V6 Biturbo (Nissan GT-R) |
175 |
Categoria peste 4.0 litri
Aici s-au duelat cele mai puternice supercaruri ale momentului, dar şi modele de performanţă din ograda unor constructori germani ca Mercedes şi Audi. În acest an, la fel ca în 2012, premiul le-a revenit celor de la Ferrari. Câştigătorul nu a mai fost însă unitatea V8 de pe 458 Italia, ci motorul V12 de pe F12 berlinetta, unul dintre modelele pe care Căluţul Cabrat le-a lansat în cursul ultimelor 12 luni.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
270 |
2. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) |
250 |
3. Mercedes-AMG 5.5 litri V8 (Mercedes-AMG E63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG, E63 AMG S, CL 63 AMG, SLK AMG, SL 63 AMG, G63 AMG, GL AMG) |
158 |
4. BMW M 4.4 litri twin turbo V8 (BMW M5, M6) |
156 |
5. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes-AMG SLS AMG, SLS AMG GT, SLS AMG Black Series) |
148 |
6. Lamborghini 6.5 litri V12 (Lamborghini Aventador) |
124 |
Motorul de Performanţă al anului 2013
Ferrari şi-a trecut premiul cel mare, confirmând avansul tehnologic de care se bucură modelele noul V12 montat sub capota modelului F12 berlinetta. A fost a doua categorie câştigată de motorul italian, care a afost însă foarte aproape de o a treia astfel de performanţă la categoria "Motorul nou al anului".
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
294 |
2. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia/Spider) |
185 |
3. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) |
183 |
4. Porsche 3.8 litri Boxer DI (Porsche 911 Carrera) |
149 |
5. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes-AMG SLS AMG, SLS AMG GT, SLS AMG Black Series) |
109 |
6. BMW M 4.4 litri twinturbo V8 (BMW M5, M6) |
100 |
Motorul "Verde" al anului 2013
La această categorie şi-au dat întâlnire modelele cu pretenţii eco, ce încearcă să convingă publicul prin emisii şi consum redus. Chiar dacă au fost luate în calcul soluţiile de propulsie hibride şi electrice, învingătorul la puncte a fost motorul turbo Twinair de 0.9 litri cu doi cilindri şi sistem de alimentare cu Gaz dezvoltat de Fiat şi prezent pe modelele Fiat Panda, 500L şi Lancia Ypsilon pe anumite pieţe europene. Este pentru prima dată când un motor alimentat astfel primeşt e premiul la categoria "Green", unitatea italiană reuşind să detroneze câştigătorul anului trecut, sistemul hibrid de pe Opel Ampera şi Chevrolet Volt, după o luptă încheiată la o diferenţă foarte mică: doar trei puncte.
MOTOR | PUNCTE |
1. Fiat 875cc doi cilindri turbo CNG (Fiat Panda, 500L Lancia/Chrysler Ypsilon) |
184 |
2. GM 1.4-litre electric-petrol range extender (Chevrolet Volt, Opel / Vauxhall Ampera, Cadillac ELR) |
181 |
3. Tesla full-electric (Tesla Model S) |
139 |
4. Ford 999cc trei cilindri turbo (Ford Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) |
137 |
5. Mazda 2.2 litri Skyactiv diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) |
126 |
6. Toyota/Lexus 1.8 litri electric benzină hibrid (Toyota Plug-In Prius) |
94 |
Cel mai bun motor nou al anului
Una dintre cele mai interesante categorii ale competiţiei, cea care desemnează cele mai reuşite motoare lansate pe piaţă în ultimele 12 luni, a fost câştigată de cei de la Volkswagen, care şi-au adjudecat premium cu ajutorul unităţii de 1.4 litri şi 140 de cai de pe noua generaţie Golf. Motorul a reuşit să-i convingă pe membrii juriului prin tehnologia care dezactivează doi dintre cei patru cilindri la viteze de croazieră. Pe locul al doilea s-a clasat un motor complet diferit, unitatea V12 de pe Ferrari F12 berlinetta, care şi-a deja îşi adjudecase în acest an două dintre categorii: Cel mai bun motor de performanţă şi Cel mai bun motor de peste 4.0 litri.
MOTOR | PUNCTE |
1. Volkswagen 1.4 litri TSI ACT (Volkswagen Golf) |
234 |
2. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
220 |
3. Mazda 2.5 litri Skyactiv benzină (Mazda 6, CX-5) |
136 |
4. Jaguar/Land Rover 3 litri V6 Supercharged (Jaguar XF, XJ) |
130 |
5. Tesla full-electric (Tesla Model S) |
129 |
6. Fiat 875cc doi cilindri turbo + gaz (Fiat Panda, 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) |
114 |
Esti tare. Unii, si pusi in fata unor argumente si cifre clare, tot mai gasesc scuze.
Mai sus este o situatie de fapt, sustinuta de cifre de vanzari, premii si multe altele. A da, si de investitii.
Nu pot decat sa spun ca cei care au desemnat castigatorii sunt niste fraieri si nu stiu ce-s alea motoare eficiente, mai ales ca la categorie 1.0-1.4 a castigat din nou VW.
Semnat Azazel :)
A castigat 7-8 ani la rand, dar e vorba de un singur motor, Honda are mai multe premii la cilindree diferita, si oricum la cilindree mai mare, la cilindree de peste 2 litri pana in 2.5 litri aveau motoare performante care au castigat.
* japonezii au optat de mult timp pt. motoarele aspirate, pentru care au ajuns la performante la care niciun alt constructor nu a reusit si au optat pentru aceasta varianta tocmai pentru calitate si fiabilitate
* pentru cei care nu stiu motoarele Honda sunt cele mai fiabile din lume (primele 3 marci de motoare fiabile fiind honda, mercedez benz si toyota) chiar daca toyota e renumita pentru fiabilitate generala
* dintre motoarele pe benzina cu turbina singurul motor fiabil este cel de la ford, in rest posesorii de motoare gen 1.2 stiu deja care-i povestea
PS: Pana si cazanu de 1.6TDI de 105cp a fost pe acolo prin clasament, pe cand fabuloasele DCi-uri, HDI-uri erau ? Unde erau ? Ca n-am vazut nici urma de ele. Asa ca nu mai tot vorbiti prin prisma cailor cu minunile silentioase si cu multi cai de 1.6. :p
Stimata redactie, e rusinos sa vedem cat puteti fi de parti itiri si de lipsiti de subiectivism citind expresii de genul:
"Volkswagen nu putea lipsi din lista merituoşilor."
E de notorietate si doar cine nu vrea nu stie cate si cate probleme si campanii de rechemare in service a desfasurat VW si inca desfasoara atat cu motorul de 2.0 TDI cat si cu unitatile pe benzina de 1.4 TSI...
Dc vreti sa ramaneti cat de cat credibili si seriosi, rezumati-va la a fi OBIECTIVI !!!
Si da, VW nu putea sa lipseasca pentru ca de aproape 10 ani prezenta lor in acest top este una constanta.
Cred ca n-ai inteles despre ce este vorba in aceasta competitie, se cheama "International Engine of the Year", top-urile cu fiabilitatea sunt altele, unde oricum nici alea nu sunt dominate de francezi, banuiesc ca la ei te referi c-ar fi marginalizati si loviti de subiectivitate, iar VW a fost mult mai prezent in aceasta competitie decat concurenta franceza, de aia " nu putea lipsi".
Nu vreau sa intru in polemica cu tine, insa te rog sa tii cont de faptul ca japonezii, din pacate pentru ei, au deja multi ani de cand folosesc aceleasi motoare aspirate, cu mici upgrade-uri. Nu mai vorbesc de performantele lor, pentru ca sunt mult in urma motoarelor turbo europene.
Inclusiv conservatorismul lor poate justifica fiabilitatea unor motoare, pentru ca au perfectionat retete care, trebuie sa recunosti, au devenit anacronice.
E normal ca 3 variante de dotari cu 3 motorizari si 2 transmisii cauzeaza mai putine probleme decat posibilitati de configurare multiple, intre 10 motorizari si 3 variante de transmisii si o multitudine de dotari.
Care e povestea cu turbo? Numai Ford este fiabil? De unde stii? Hai sa fim seriosi cu astfel de presupuneri. Folosesc motorizari turbo performante si peugeot, saab, ford, renault, vw, bmw, mercedes. Unde sunt japonezii, in afara de Subaru parca.
Dintre japoneze, noua Mazda 6 apare in top la Green engine, cu motorul diesel de 2,2l.
Inca un fapt divers daca vrei. Toyota are deal cu BMW pentru motoare diesel la schimb cu tehnologia hibrida, Suzuki si Mitsubishi au folosit ceva ani tehnologia defectuoasa germana tdi, respectiv motorizarile diesel de 2l.
* de acord cu tine, japonezi au mai putine motorizari (benzine aspirate cu consumuri si emisii pe care nu le-am vazut in alta parte, deci eu aici vad progres si performante) de unde si o fiiabilitate mai buna, dar asta nu ii scuza pe cei cu mai multe motorizari sa nu le faca fiabile inainte de a le scoate pe piata
* ideea mea ca motorul de 1 L de la Ford ca ar fi singurul fiabil se va vedea in cativa ani (nu poti vedea doar in 3-5 ani fiabilitatea ci in vreo 7-10 ani, motoare mai intai sa ajunga la 250 km), dar poate vor face imbunatatiri si restul constructorilor
* cat despre motoare turbo japoneze desi nu prea scot ei in mod direct la vanzare datorita unor politici greu de inteles, poti vedea cum le pun japonezi 1-2 turbine acelor motoare conservatoare, si astfel poti compara motoarele lor cu cele de la ceilalti constructori
* ca singur exemplu de laudat din grupul vag pe care il stiu este cel al lui Audi S4 + resoftare vs. Audi RS4 (la care nu prea mai ai ce upgrade sa ii faci deoarece din acel motor a fost stors tot ce se putea), ex. aici:
http://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc
cam asta fac japonezi cu o turbina pe un motor clasic, cam aici sunt si japonezii, dar cred ca in curand vor trece si ei la motoare turbo din fabrica, doar tb. sa intre si ei in rand cu lumea, astept sa vad atunci daca le vor face si fiabile sau se vor lamenta ca toti ceilalti constructori cu mici exceptii
ciudat, ca ei tot vin cu noutati mai ales la benzine aspirate...vezi ce face H-K cu GDI -urile.
oricum e clar deja, daca nu era si pana acum - viitorul e turbo...
si asta nu e tocmai rau.
De bune ce erau au luat decizia sa-si construiasca ei motoarele.
Pe de alta parte lui 2.0 TDI in 2009 daca imi amintesc bine i s-a schimbat furnizorul pentru sistemul de injectie. In loc de Siemens s-a apelat la Bosch iar probleme au mai disparut. Sigur nu e la fel de fiabil precum veteranul 1.9 TDI, insa s-a simtit o crestere a fiabilitatii.
Stimata redactie, e rusinos sa vedem cat puteti fi de partinitiri si plini de subiectivism citind aici expresii de genul: "Volkswagen nu putea lipsi din lista merituoşilor." E de notorietate si doar cine nu vrea nu stie cate si cate probleme si campanii de rechemare in service a desfasurat VW si inca desfasoara atat cu motorul de 2.0 TDI cat si cu unitatile pe benzina de 1.4 TSI... Dc vreti sa ramaneti cat de cat credibili si seriosi, rezumati-va la a fi OBIECTIVI !!!
PS: Sunt curios, ve-ti sterge fiecare comment care nu face altceva decat sa va ceara sa fiti profesionisti si sa lasati subiectivismul pt discutiile cu prietenii?...
Nu vad Toyota pe nicaieri asa ca nu mai arata cu degetul, nici macar la si called green engines nu au castigat nimic,
Cu ce te-ar incalzi pe tine sa vezi in top un motor nou de Toyota sau Honda ? Nu e de ajuns ca motoarele vechi ale lor sunt cele mai fiabile din lume ? Sa vedem soarta premiantilor astia peste vreo 10-15 ani si atunci mai discutam. Super motoare, super turbine si multe ajung in service-uri.
nu stiu in fct de ce criteriu iti iei tu masina, dar pt mine de ex, motorul e criteriul nr 1, de aia cand vad modele noi gen noul auris cu aceleasi motoare obosite sau noul civic cu acelasi 1.8 aspirat nu ma tenteaza sa le cumpar.
pt exemplificare conduc un 1.6 turbo benzina ( 180 cp) , care la 70 mii km nu are nici o problema
Cele mai fiabile motoare le au japonezii de la Honda si cei de la Toyota. Asta se stie si se tot demonstreaza in ultimii 10 ani.
Deci ceea ce tie "iti pute" altora le prieste.
Eu conduc o Corolla cu un diesel de 90 CP si nu am de asemenea nicio problema la 80.000 km. Asa vechi cum e el, isi face treaba excelent motorasul. Si sunt ferm convins ca e un motor de 10 ori mai fiabil decat cel de 180 CP pe care il ai.
Ia vezi aici cate Toyota gasesti in top la categoria pana in 10 ani, masini cu peste 100.000 km.
Raspuns corect: 4: Toyota RAV 4, Corolla, Yaris, Avensis.
Cu motoarele alea vechi si "amarate" se pare ca japonezii inca dau lectii multora.
Si sa nu uitam ca de curand Toyota a fost desmnata "cel mai valoros brand auto din lume": http://www.automarket.ro/stiri/millward-brown-toyota-este-cel-mai-valoros-brand-auto-din-lume-51156.html
Banuiesc ca nu stii de ce. PENTRU FIABILITATEA MOTOARELOR in principal.
Dupa ce mai inveti ceva despre masini si nu crezi ca 180 CP sunt "mai smecheri" decat 100 CP ai japonezilor, imi mai scrii.
Asta pentru a lamuri cum stau lucrurile despre fiabilitatea motorelor.
"Cu motoarele alea vechi si "amarate" se pare ca japonezii inca dau lectii multora."
Teoretic da, practic nu. Pentru ca un simplu motor asa cum spui tu, europenii il aveau sub capota inca de acum20-30 de ani. Da, motoare aspirate si foarte fiabile, asa cum se lauda Toyota ca are acum, VW se lauda cu ele inca de la primul TDI care a aparut la Audi in 1989. Ca sa nu mai spunem ca primul diesel common rail si pe care il aveau toti dupa 15 ani, l-a avut prima data... dar te las pe tine sa afli asta, ca zici ca stii cate ceva despre masini. Iti spun doar ca se intampla in 1986. Ce facea Toyota in 1986, cand Lexus, adica mandria Toyotei, nici nu exista?
Mai mult, poate ca nu ar trebui uitat ca in anii '80 erau cativa constructori europeni care foloseau tehnologie simpla si foarte fiabila, adica asa cum face Toyota acum
DAR problema se pune altfel. Acele vremuri au apus demult. O masina si un motor nu mai e vazuta ca acum 25 de ani. Evolutiile automobilului se vad in siguranta, in confort, in tinuta de drum, intr-o cilindree mai mica, cu o putere mai mare, cu un cuplu mai bun, cu perfomante dinamice mai bune si TOATE la un consum mai mic fata de un motor aspirat. Asta inseamna evolutie a automobilului, asta inseamna tehnologie pentru toti. Pe de alta parte e cat se poate de adevarat (si normal) ca sansele ca aceasta tehnologie dusa uneori la extrem sa nu fie la fel de fiabila. Este ca si cum te-ai intreba de ce un Nokia 6310i inca mai merge perfect si dupa 10 ani, iar smartphone-ul tau f destept, un mini pc chiar, ti se blocheaza si pierde semnalul aproape in fiecare zi. Pai ce tehnologie e intr-un 6310i (in cazul de fata 2.0 D4D), fata de un smartphone (adica 1.0 Ecoboost).
Mereu tehnologia de ultima ora si evolutia de orice natura se vor cauta si se vor cere foarte mult. Altfel si acum traiam in pesteri si vanam cu arcul.
Si inca ceva. O masina nu este compusa doar din motor. Am spus-o si o mai spun. Daca vrei in primul rand fiabilitate, te uiti in primul rand in ograda japonezilor. Dar daca vrei confort, siguranta, placere la condus cat mai mare, spatiu cat mai bine gandit si fiabilitate intr-un echilibru cat mai bun (atentie, nu perfect), pai nu prea te mai uiti la japoneze. Cam asta e treaba si cu 1.0 Ecoboost de la Ford si TSI-urile lui VW. Poate ca nu sunt cele mai fiabile. Dar spune-mi tu mie ce motor aspirat ofera performantele acestor motoare? Si daca erau chiar asa de petarde si piata nu le accepta, crezi tu ca le urma exemplu concurenta? Cele mai simple exemple, Renault, Fiat si Opel.
Iti dau perfecta dreptate, insa trebuie vazut si unghiul din care se pune problema.
Daca nu esti o persoana foarte interesata de performante super, atunci consider Toyota o alegere excelenta. Am facut 80.000 km si nu ma pot plange ca am ramas cu masina in drum, in timp ce altii cu motoare super noi si smechere erau pe banda de urgenta sunand asistenta tehnica. La 130 km/h motorul e la 3000 rot/min, deci e destul de bine si ca mers si ca zgomot. Am ajuns cu 90 CP "amarati" si la 175 km/h prin Germania. E drept ca nu e o viteza de croaziera normala pentru un 1.4 D-4D de 90CP, insa daca vrei poti ajunge si merge.
Legat de exemplu cu telefoanele, este excelent: un Nokia 6310i "te tine" 2 saptamani lejer. Asta daca vrei telefon. Adica sa definim telefon: chestia aia cu care vrei sa vorbesti. Daca vrei un gadget, iti iei ca un prieten un "cacat" de I-Phone si cauti zilnic priza ca mereu e descarcata bateria. Sau cand vrei sa dai si tu un telefon nu ai semnal de performant ce este. In schimb are pe el o aplicatie "super" cu un pisoi si cand el vorbeste ceva pisoiul repeta. Deci asta da aplicatie si merita toti banii gadgetul. Cam asa e si cu motoarele astea noi. Cand ti-e lumea mai draga pica si te uiti la turbina.
Deci, daca vrei fiabilitate, alegi japoneze aspirate, vechi si "amarate" care sunt mereu in topurile de fiabilitate.
Daca vrei performante, alegi germane bi-tri-X-turbo care iti scot 200 CP dintr-un motor de 1 litru... pentru vreo 2-3 ani, pana obosesc caii si nu mai alearga. In schimb vei avea internet in noile BMW si in timp ce stai cu avariile pornite pe banda de urgenta asteptand platforma, poti naviga linistit, asta daca va functiona sistemul.
Sunt in ziua de azi masini pentru toate gusturile si buzunarele, important e sa stii ce vrei.
Eu merg in continuare cu Toyota mea si folosesc un Nokia cu care am si baterie si semnal mai peste tot.
Succes si performante maxime.
Te cred pe cuvant si nu o spun cu vreo ironie. Motiv pentru care iti spun ca la doua persoane am recomandat chiar pe propria raspundere daca pot sa spun asa, o Corolla Sedan 2006 si o Mazda 3 sedan 2008, in detrimetul lui VW Golf. Si ei au depasit 100000 de km si au schimbat doar niste becuri.
Pe de alta parte eu am un VW cu motor de 75 CP. Chiar si asa imi place mai mult la drum lung fata de Mazda 3 si mai ales Corolla.
Oricum nu prea sunt de acord cu turbinele motoarelor supraalimentate si nici cu Iphone-ul. Ai aer conditionat in masina.. De ce? Cd player... de ce? inchidere centralizata... de ce? geamuri electrice... de ce? De ce, pentru ca Toyota ta poate merge la fel de bine si fara ele. DAR e vorba de confortul personal si senzatia de bine pe care ti-o da masina.
Si apropo, cand piata americana va cere motoare diesel cat mai performante si motoare mici supraalimentate atunci se va conforma cu Toyota. Pentru ca pana la urma este cea mai importanta piata pentru japonezi, nicidecum Europa, in conditiile in care Toyota vinde in America de Nord cel putin dublua fata de cat vinde in Europa.
Uita-te la cat de departe este Toyota cu hibrizii. Unde se cer cel mai mult astfel de masini? In State. :)