Fitch Ratings: Programele de casare ale maşinilor sunt dăunătoare pe termen lung
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Programele de reînnoire a parcurilor auto din Europa au avut o popularitate deosebită în ultimii ani, atât pe piaţa internă, cât şi în întreaga lume. Producătorii de automobile şi dealerii lor le-au văzut ca pe un ajutor, în timp ce clienţii au perceput aceste programe tot ca pe un ajutor. Deşi unele programe de înnoire ale parcurilor auto din anumite ţări au realizat creşteri semnificative ale vânzărilor, agenţia Fitch Ratings trage un semnal de alarmă privind aceste programe, motivând că sunt dăunătoare pe termen lung. Cei de la Fitch spun că aceste programe ar putea distorsiona tendinţele de pe piaţa auto şi ar putea să influenţeze viitoarele game ale constructorilor auto şi chiar modelele pe care le vor comercializa aceştia.
Reprezentanţii agenţiei susţin că aceste programe nu generează vânzări de automobile noi, ci doar facilitează achiziţii care ar fi avut loc oricum, ducând la scăderea dramatică a vânzărilor în momentul în care publicul nu va mai avea acces la respectivul program de casare.
Adesea, programele de casare sunt folosite pentru achiziţia unor modele mai ieftine şi duc la un amestec nefavorabil de vânzări, valabil atât pentru dealeri, cât şi pentru producătorii de automobile. Analiştii de la Fitch consideră că producătorii de automobile care cer reintroducerea acestor programe nu îşi vor face nicio favoare pe termen lung, aceştia dorind doar să evite problema costurilor adusă de uzinele care nu înregistrează profit.În primele cinci luni ale anului curent, înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 7.3 procente în ţările EU şi EFTA, atingând 5.64 milioane de unităţi. Estimările Fitch Ratings arată că PSA Peugeot-Citroen va fi constructorul de automobile cel mai afectat de viitoarea scădere a vânzărilor de automobile, urmat de Fiat şi Renault. Între timp, BMW, Daimler şi Volkswagen vor fi mai puţin afectaţi de aceste scăderi ale vânzărilor, subliniază agenţia Fitch.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
E fals ce zice Fitch. Din contra, programele Rabla aduc clienti noi. Singurul motiv pentru care cifrele de vanzari sunt mai mici decat in anii dinainte de 2008 e ca intreaga piata auto e la pamant, iar programele Rabla sunt singurele care mai invioraza situatia.
http://www.fitchratings.com/web/en/dynamic/articles/Car-Scrappage-Schemes-Short-Term-Boost-Long-Term-Drain.jsp?cm_sp=homepage-_-FitchWire-_-Car%20Scrappage%20Schemes%20Short-Term%20Boost%20Long-Term%20Drain
Ca sa nu mai vb ca sunt cazuri in care adauga mult la poluarea industriala sub pretextul ca reduce poluarea de pe carosabil.
Pai te cam contrazici, asta inseamna socialismul, sa plateasca toti pt cei mai saraci si asa se ajuta cu bani publici niste companii private nu?deci esti capitalist si ai o afacere cand iti convine dar merge sa primesti ajutoare de la stat ca sa vinzi? plus ca dc trebuie sa se simta obligat cineva sa-si schimbe masina ca sa beneficieze si el de acest program dar pt asta trebuie sa-si achizitioneze un Logan sau un Aveo? asta cand el are o masina mai buna. Are acces oricine? Si la cantina saracilor are acces oricine, se fac vanzari false si nemeritate asa , asta e tot ce zic, esti in stare sa ai un produs competitiv bine, daca nu exista falimentul , nu programe sa stea de-alde Carlos pe forum sa se laude ca vinde Logan-uri subventionate
.
Nu vi se pare ca tocmai marcile frantuzesti au cel mai mult de suferit? Dc? Pt ca Franta este cea mai socialista tara dintre toate cu cele mai mari subventii la orice, ei bine nu prea mai merge cu "capitalismul " asta. De la inceputul anului Dacia a scazut in Europa cu 11% iar anul trecut doar in Franta cu 30%, dc? Ok, e vechi Loganul si se asteapta altul dar nu are cum sa fie doar asta, ca mai e si Duster si Sandero, se cam termina banii pe astfel de programe, dar desigur este doar parerea mea.
MVA a sesizat bine, cei mai pamanteni vor fi principalii beneficiari al acestor programe. Producatorii vor vinde ACUM marfa, muncitorii vor avea salariile si joburile asigurate, furnizorii la randul lor vor avea de lucru, clientii "pamanteni" isi vor imbunatati cat de cat nivelul de trai, ducand in aval la cresterea consumului. In alta ordine de idei, in conditii de criza, statul poate incuraja consumul, iar daca acesta este urmare a productiei interne cu atat mai bine.
E un schimb echitabil amice. Statul plateste, societatea evolueaza, iar oamenii respira cu mai putine dureri de cap de la gazele de esapament.
In programul asta se pot inscrie marci de la Mercedes-Benz, infiniti, Rolls-Royce pana la Dacia, Lada si alte lowcost-uri. Nu te obliga nimeni sa-ti cumperi Logan.
O sa pun acuma o intrebare pe forum, sa vad opinia dumneavoastra.
Aceste fonduri date devin datoria statului care va fi acoperita de toti indiferent ca au masina sau caruta sau bicicleta si asta este socialism curat.
Aceasta vanzare fortata de masini va duce la o perioada de stagnare in viitor si care va fi mult mai dureroasa decat vanzarea intr-un ritm natural.
Complicat?
- scolarizarea gratuita
- asistenta medicala gratuita
- asistenta sociala
- programe de asistenta de orice fel
ce sunt?
atentie! esti pe un teren alunecos... sugestia mea e sa ramai la categoria auto.....
si ca fapt divers..aceste fonduri date (date cui? in opinia ta)...nu devin datorie sunt FONDURI ale statului ce pot avea diverse destinatii.
Cred ca tu esti pe un teren si mai alunecos, in majoritatea spitalelor din Romania, cu cateva exceptii, de ce beneficiezi, de asistenta medicala gratuita? Asta insemnand ce, un consult si o reteta pe care trebui s-o achiti integral la farmacie, cumperi inclusiv seringi si pansamente, maxim cazare gratuita primesti si-un pat daca ai noroc sa stai singur in el, asta in cazul unui salariat din salariul caruia s-a platit ani de zile exact pt a nu plati toate astea, spaga aferenta, si astea sunt cazuri simple, la cele complicate esti ruinat, e bine sa te rogi sa n-ajungi sa vezi cum esti "asigurat la noi. Asistenta sociala da, pt "zburatori" ca au copiii multi, ce sa-i faci, trebuie sa-i creasca pe banii altora si multe altele...
....am explicat un concept general ce justifica o actiune a unui guvern oarecare.
in rest ramane cum am stabilit...terenul este instabil.
@subiect - desi poate sa fie rau pe viitor va fi rau avand un parc auto ceva mai "nou". Este foarte bine ca se caseaza masinile vechi, indiferent de cat costa. Banii - ca de bani este vorba - pe care statul ii plateste din buzunarul nostru sunt folositi pentru a scoate de pe strada o fumigena si pentru a o inlocui cu un 1.2tce de la renault (si nu numai... dar euro5). Cresterea calitatii parcului auto se traduce direct in scaderea emisiilor, si asta ne ajuta direct pe toti - suna a socialism dar este mult mai folositor decat alte metehne ale sistemului.
Promovarea de tehnologii noi, mai putin poluante, este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poate face statul cu banii pe care ii ia de la populatie. Masini mai putin poluante, turbine eoliene, panouri fotovoltaice, chiar si masini electrice subventionate (cu asta nu sunt foarte de acord...) s.a.m.d. sunt motivul petnru care copii nostri au sanse sa respire un aer similar cu cel pe care il respiram noi acum.
Mai trist e ca pe cetateanul de rand, invatat cu lacomia si iubirea de sine ce vine o data cu capitalismul, nu-l intereseaza pe el de dezechilibre macro si de diferente mari in cash flow. Pe el il doar "cand baga astia iar tichete", punct.
Pe cei care isi iau masini ieftine, programul rabla ii ajuta mult, si e probabil principalul motiv pt care isi iau una noua.
Ati uitat de discutia legata de poluarea pe care o au masinile cu motor diesel, de numarul mereu in crestere a automobilelor?
Mereu agitatie fara rost si nimic logic. Nu spun consumati hartie degeaba cu astfel de articole ca nu e cazul si-mi dau seama ca eu nu ar trebui sa comentez.
Si inca o informatie: Statul daca ai o masina te SEACA de bani cu taxe, cu impozite,cu pretul nerealist al combustibilului.
Ma repet cand spun asta: "Capitalistii speculanti" SALIVEAZA dupa o economie planificata. Si asta nu e tot... va urma
Pe de alta parte, ca o nota personala, nu pot sa nu remarc atitudinea jignitoare tipica acestei natii vis-a-vis de o dezbatere cu pareri pro si contra, una destul de interesanta as putea spune. Atitudine asezonata, mai nou, si cu apelative folosite de un presedinte de tara absolut nesimtit si paralel cu realitatea. Ca doar ce e rau se prinde cel mai repede, nu?
Apropo, sa nu crezi ca programele asta Rabla sunt facute in interesul cetatenilor, ci in primul rand, in cele ale companiilor mari. Practic, banii de buget se duc la EI, nu la consumator., care beneficiaza indirect doar daca le cumpara produsul, iar prodususl este extrem de umflat in pret, ca doar profiturile alea record raportate pe timp de criza nu cad din cer. Intelegi? Deci, pana la urma, nici socialism nu e, ci doar o falsa iluzie. Si pun pariu ca, daca e sa facem calculul, masinile noi cumparata in marea lor majoritate cu motoare diesel polueaza cu adevarat mai mult decat cele vechi, cu motoare mai mici si caroserii mai usoare, asta daca e sa desconsideram isteria CO2 care incepe sa se dezumfle incet-incet.
Sau cati ar protesta faptul ca Franta primeste bani din fondul statului roman.
Da, mă pronunţ favorabil pentru programele “rabla”, dar numai fiindcă astfel i-am mai acorda planetei un respiro în privinţa zestrei sale fizico-chimice tot mai secătuite, atâta tot.
In momentul asta, avand in vedere gradul de imbecilitate, fara sa exagerez, cred ca 90% din populatie ar aplauda revenirea RSR si a mult iubitului conducator care sa le dea si lor ceva de pomana, gen loc de munca bine platit unde sa nu faci nimic.
@SaabCuantic
Eu de smartphone-uri nu ma ating nici ars. Cat priveste programul Rabla, imi pare rau sa te dezamagesc, dar respiro planeta asta n-o sa aiba din 3 motive:
-primul, poluarea masiva are loc in Asia si Africa unde sosesc anual milioane de rable din Europa, asa ca respiro poate avea cel mult Europa, dar ce sa te faci ca nu traim pe alta planeta asa ca impactul Rabla asupra poluarii mi se pare extrem de neglijabil.
-al doilea, dupa cum ziceam, s-au vandut in draci diesel-uri, care sunt cu mult mai poluante prin particulele emise, cu toate filtrele lu' peste (nu degeaba pe la americani nu ai voie sa intri cu masini diesel in anumite orase)
-si ultimul, poluarea mare nu o face automobilul, ci industria sau trasportul de mare tonaj, impactul masinilor fiind undeva la un procent cu o singura cifra (chestiune cercetata, nu aberatie)