Compania americană Fisker se află într-o situație extrem de dificilă. Aceasta riscă chiar să dea faliment din cauza problemelor de finanțare, dar și din cauza vânzărilor sub așteptări ale SUV-ului electric Ocean. De asemenea, Fisker a anunțat că va concedia 15% dintre angajații săi pentru a putea supraviețui.
Cu toate acestea, marca americană a anunțat că se află în discuții cu un producător major, care ar putea să-i scape de faliment. Potrivit publicației Reuters, Fisker se află în discuții avansate cu Nissan pentru a obține o finanțare de aproximativ 400 de milioane de dolari. În schimbul acestei investiții, constructorul japonez ar urma să aibă acces la o platformă existentă pentru o viitoare camionetă electrică.
Publicația precizează că un acord între cele două mărci ar putea fi finalizat în luna martie. Cu această sumă, Fisker ar urma să continue să dezvolte platforma sa pentru viitoare modele electrice. În același timp, Nissan dorește să lanseze în viitorul apropiat o camionetă electrică pe piața din Statele Unite, care va utiliza platforma dezvoltată de Fisker.
via Reuters
Ocean e produs în Austria.
Ești bine? Ai început sa fii paranoic, ca inexorabil.
Cu drag,
Edikkk de la SRI
Noi romanii stim prea bine tipul de om, taranul care se crede mare afacerist si moare de oftica cand vede unu mai destept si isi zice ca si el poate.
A fost anagajat sa creeze designul pt Tesla model S si a dat bir cu fugitii si si-a facut propria firma de kkt. Cu care a tepuit pe toti , vanzand o porcarie de masina cand a promis altceva la lansare.
Fisker Karma trebuia sa fie Tesla model s.
Jobul lui e de designer, nicidecum de vreun afacerist. Atat.
Si uite cu karma il musca de cur din nou, chiar si dupa chinezi, si iar un rand de tepe.
Nu e posibil ca un brand care nu a produs nici macar un singur model, sa prezinte o gama de vreo 5 sau 6 ca nici nu mai stiu cate a prezentat recent, de nici macar marii producatori nu o fac.
Sa se duca in faliment de finitiv si sa ramana in analele istoriei ca un basit ordinar ce este, nenea Fisker.
Sunt multe branduri de succes care au început la fel de greu, sau mai greu.
De altfel și Tesla a lansat mai întâi o mașină care avea niște review-uri mișto de se judeca cu diverși prezentatori ca au făcut-o de kko. Iar celelalte au venit după câte vreo 5 ani întârziere fiecare.
Și totuși a vândut 1.3m unități în 2023. Mercedes a vândut 2m, spre comparație.