Chinezii de la Wanxiang, noii proprietari ai mărcii Fisker, pregătesc relansarea modelului Karma. Acesta se va întoarce pe piaţă în 2015, va avea o versiune entry-level numită Atlantic şi va fi oferit chiar şi în versiune break.
Compania Wanxiang nu iese în evidentă. Au cumpărat Fisker cu fonduri existente, fără să se împrumute de nicăieri şi acum îşi execută planurile cu noua companie.
Roger Brown
Preşedinte interimar Fisker Automotive
Fisker Karma, modelul construit de fosta companie a lui Henrik Fisker, ar putea să revină pe piaţă în 2015, anunţă englezii de la Autocar. Potrivit primelor informaţii, chinezii de la Wanxiang, noii proprietari ai mărcii, se pregătesc să producă din nou modelul Karma, iar aceştia vor oferi şi o versiune break a vehiculului electric cu
autonomie extinsă.
Mai mult decât atât, este anunţată şi o versiune entry-level, care va fi numită Atlantic, menită să ofere posibilitatea achiziţiei şi pentru clienţii mai puţin înstăriţi, dar dornici să experimenteze viaţa la volanul unui model Fisker. Această versiune va ajunge pe piaţă abia în 2017, în timp ce break-ul este aşteptat să debuteze în 2016. Compania chineză ar putea să vândă modelul Karma sub altă denumire, nefiind clar dacă aceştia deţin şi drepturile pentru numele Fisker şi numele Karma în urma achiziţiei companiei.
Compania falimentară Fisker Automotive a fost cumpărată de un grup de investiții
Până la repornirea producţiei, Fisker Automotive îşi caută un nou CEO, alături de care să înceapă o campanie de angajări.
În urma insolvenţei, compania americană a fost nevoită să renunţe la toţi angajaţii săi. Vestea bună este că mulţi dintre aceştia vor să revină la Fisker, spune actuala conducere a mărcii, iar angajaţii care nu şi-au manifestat încă dorinţa de a reveni în cadrul companiei urmează să fie contactaţi pentru a putea continua lucrul.
Henrik Fisker a părăsit compania cu acelaşi nume
Interiorul lui Fisker Karma se remarcă prin eleganţă şi simplitate. Designerii au avut avantajul de a porni de la zero şi au creat forme care pot stârni invidie în rândul omologilor care lucrează la producătorii premium europeni, nevoiţi să păstreze un cadru mai sobru în habitaclu.
Primul Fisker Karma era un model electric cu autonomie extinsă, care poate fi descris şi ca un hibrid în serie. Acesta era echipat cu două motoare electrice, care dezvoltau un total de 408 CP şi 1.300 Nm. Karma era capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde şi putea atinge o viteză maximă de 200 km/h. Pentru a mări autonomia de la 80 la 483 kilometri, Karma beneficia de un motor 2.0 turbo alimentat cu benzină, care încarca bateriile după ce modelul rămâne fără energie în acumulatori. Calculele interne ale celor de la Fisker arătau că un şofer care parcurge 64 de kilometri zilnic cu o baterie încărcată la maximum are nevoie de numai 35 de litri de benzină pe lună.
Urmărind aceeaşi logică, respectivul şofer ar face plinul o dată la 1.609 kilometri, dacă ar parcurge acelaşi traseu de 64 de kilometri în fiecare zi, plecând de acasă cu bateria încărcată.
Henrik Fisker: "Vehiculele electrice vor fi la fel de populare ca iPhone-urile"
Via Autocar
si o precizare !!!! ESTE UNA DIN PRIMELE MASINI DIN CELE HIBRID-SERIALE !
Adica hibride reale, o bijuterie din toate punctele de vedere. Rulare 100% electrica cu motor termic care sa incarce bateriile.
Au avut probleme cu productia si fiabilitatea unor elemente interioare, de confort, dar sistemul de rulare era foarte bun !
PS: " chinezii de la Wanxiang, noii proprietari ai mărcii, se pregătesc să producă din nou modelul Karma, iar aceştia vor oferi şi o versiune break a vehiculului electric cu autonomie extinsă. "
Fisker Karma va reveni sub ... proprietari chinezi.